Verjetno je bila ena od najslabše varovanih skrivnosti, saj so fotografije novega C-ja po medmrežju krožile že nekaj dni pred predstavitvijo. A slike niso povedale vsega o novincu, ki želi, potem ko je dosedanja generacija capljala za velikima nemškima tekmecema, v prodajnih številkah odslej prevzeti vajeti v svoje roke
Novi C je konkretno zrasel in tako naredil dovolj prostora limuzini CLA, ki je eden od največjih hitov prodaje zadnjega leta. C se je podaljšal za kar 95 milimetrov in zdaj meri 4,69 metra, v širino ga je za 40 milimetrov več (zdaj 1,81 metra), ima pa tudi 76 milimetrov daljšo medosno razdaljo (zdaj 2,84 metra). Veliko tega prirastka se je pretopilo v prostor za zadaj sedeče in prtljažnik, ki zdaj meri 480 litrov.
Kljub rasti je novi C zaradi napredne gradnje z uporabo lahkih materialov v povprečju za kar sto kilogramov lažji od predhodnika. Petdeset odstotkov konstrukcije je tako po novem narejene iz aluminija (prej deset odstotkov). Tudi zato je poraba v povprečju manjša za 20 odstotkov, trdijo natančni Nemci.
Oblikovno C ne prinaša revolucije, saj je novi oblikovalski jezik zvezd še zelo svež. Ekipa Roberta Lešnika se je raje zgledovala po zastavonoši, razredu S, s katerim si C deli veliko podobnosti predvsem spredaj in zadaj, medtem ko je bok bližje tistemu iz modela CLA.
Počutju veliko pozornosti
V Stuttgartu trdijo, da C količi nove standarde pri uporabi materialov v tem razredu, ki da so redki celo pri dražjih avtomobilih. Nova osrednja konzola je narejenega iz enega dela, na njej je standardni sedempalčni zaslon, za doplačilo pa 8,4-palčni. Na izbiro je pestro število materialov (les, aluminij, različne vrste usnja ...). Po želji ima C tudi ploščico, občutljivo na dotik, prek katere voznik upravlja s funkcijami, nova v ponudbi sta tudi HUD-zaslon in zračno vzmetenje. Vsak C bo imel serijsko progresivni volan.
Kako daleč so šli v udobju, govori detajl, da se avtomobil na podlagi informacij z GPS pripravi na bližajoči se predor in zapre dotok zraka v kabino. Tu so še povezava s spletom (serijsko, med vožnjo na voljo le omejene funkcije), napredni infotainmenti ...
Motorji predvsem varčni
Motorji so za zdaj trije štirivaljniki, a jih bodo kasneje dopolnili še drugi stroji, prav vsi pa bodo ustrezali standardu euro 6.
Varnost kot v domači postelji
Razred C želi med tekmeci izstopati po varnosti in napredni tehnologiji. Tako so v njega vgradili številne naprave, ki so sicer šele pred kratkim prišle v razreda S in E: standarden je sistem AEB za samodejno zaviranje v sili, opcijsko pa na voljo radarski tempomat s funkcijo sledenja in tudi delnega zavijanja v gneči. Nova je detekcija križnega prometa, naprednejša je tehnologija pri nenamernem prehajanju voznega pasu, tu so avtomatski parkirni asistent, 360-stopinjska kamera, opozorilo, če voznik zapelje v enosmerno cesto v napačni smeri (denimo na izvoz za AC), napredni sistem svetil, ki se prilagajajo prometu ...
Limuzina razreda C je na voljo od 33.558 evrov za model C180, dizel C220 pa stane od 38.675 evrov. Cene veljajo za nemški trg, pri nas lahko novinca pričakujemo v prvi polovici prihodnjega leta.
No, za prakso je postavljen idealno, mene recimo ne zanima, če paše v linije.
Še vedno niso našli rešitev za butasto postavljen zaslon, ki sploh ne paše v linije armaturke?