Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je ob podpori podjetja Ardi d.o.o. predstavila statistiko prodaje za mesec junij in prvo polovico leta 2022. Podatki kažejo, da je prodaja novih vozil v primerjavi z junijem lani manjša za skoraj petino.
Krizo, ki jo je povzročilo pomanjkanje polprevodnikov in vojna v Ukrajini – tam imajo številni proizvajalci vozil svoje tovarne za izdelavo komponent, zaradi česar številni avtomobili niso pravočasno izdelani in so čakalne dobe na nov avto tudi leto dni ali več - so prizadele večino proizvajalcev vozil. Letos je bilo v primerjavi z enakim obdobjem lani registriranih 25.845 osebnih avtomobilov, kar je 5153 manj kot pred letom dni.
Porscheji gredo kot za med
Statistika razkriva, da so v zelenih številkah v zadnjih 12 mesecih športni modeli, Slovenci so na primer "ponoreli za Porscheji« in jih samo v prvi polovici leta kupili krepko več kot 100. Pozitivna je tudi statistika v razredu mini mestnih avtomobilov, kjer pa statistika vključuje tudi kratkoročne registracije vozil. V statistiki je med novo registriranimi avtomobili v mesecu juniju celo ferrari SF90 stradale.
Pravi zmagovalci krize niso povsem na vrhu
Med avtomobilskimi znamkami pri osebnih vozilih je vodilni Volkswagen s 15,07 odstotnim deležem oziroma 3895 prodanimi novimi osebnimi avtomobili letos, sledita mu znamki Renault (2482 novih vozil oz. 9,6 odstotni tržni delež) ter Škoda z 2328 novimi avtomobili (9,01 odstotni delež). Zanimivo je, da vsi trije vodilni letos beležijo velik padec v prodaji novih vozil, tako, da bi lahko med prave zmagovalce v letu 2022 šteli znamke, ki so se po številu prodanih novih vozil letos zvrstile od 4. do 7. mesta. Slednje so tudi edine v deseterici s pozitivnim predznakom pri prodaji. To so Hyundai, Toyota, Kia in Opel. Med premijskimi znamkami pričakovano prevladujejo nemške znamke, največji skok pa je uspel Mercedes-Benzu, ki je v primerjavi z enakim obdobjem lani prodajo novih povečal za tretjino. Največ vozil je sicer prodal Audi (751), sledita mu Mercedes-Benz (662) in BMW (575).
Prvič je bilo registriranih 562 lahkih gospodarskih vozil oz. 22,05 odstotka manj kot junija lani. Med znamkami so bile v vrhu Renault (145), Ford (94) in Citroen (76). Najbolj priljubljeni modeli so bili Citroenov jumper (71), Renaultov master (64) ter Fordov transit custom in Renaultov express (po 48). Lahkih gospodarskih vozil je bilo od januarja do junija prvič registriranih 4090, kar je 22,21 odstotka manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Na vrhu so bile znamke Renault (943), Ford (603) in Fiat (519). Prodnih je bilo največ Renaultovih masterjev (461), Fiatovih vozil doblo cargo (407) in Fordovih vozil transit custom (360).
So cliu šteti dnevi?
V vsej statistiki nas je najbolj zbodel v oči podatek o najbolje prodajanih modelih vozil. Na 1. mestu med januarjem in koncem junija se še vedno drži dolgoletni kralj slovenskih cest renault clio, ki pa je bil v juniju šele na 7. mestu po prodaji z 98 novimi registracijami. V prvih šestih mesecih je bilo prodanih 796 cliov, kar je le 28 več od najbližjega zasledovalca VW t-roca, ki ga glede na trend (junija je bilo registriranih 138 t-rocov) lahko prehiti že v mesec juliju. Clio je dolga leta z naskokom številka 1 na slovenskem trgu. Najbolje prodajan model v juniju je bil sicer VW tiguan s 150 registracijami. Kot zanimivost, med 10 najbolje prodajanimi modeli letos je kar osem križancev oziroma športnih terencev.
Odlično gre tudi prodaja kie sportage, toyote yaris cross in škode octavia, ki so ob cliu in t-rocu v peterici najbolje prodajanih. Kot zanimivost pa omenimo, da je VW golf letos šele na 14. mestu po prodaji, se pa zanimanje zanj izboljšuje, saj je bilo junija pri nas registriranih 90 novih golfov.
Ostaja veliko zanimanja za športne avtomobile. Poleg omenjenega eksotičnega ferrarija, izpostavljamo še po en na novo registriran BMW M5 in audi RS5, pa sedem športnih porschejev. Še vedno gre odlično prodaja avtodomov, samo letos je bilo na novo registriranih 175 kamperjev.
Na poti do preboja magične meje
Junija je bilo registriranih spet več novih 100-odstotno električnih avtomobilov. Med električnimi sta junija prodajni voz potegnila dva modela, twingo z 71 novimi registracijami in tesla model 3, ki je pri nas dobila 40 novih lastnikov. Skupaj je bilo junija na novo registriranih 237 100-odstotno novih EV avtomobilov, kar je drugi najbolj uspešen mesec po prodaji, od januarja do junija pa so pri Ardiju našteli 1059 novih registracij. To pomeni, da smo po prvi polovici leti na poti, da bo v Sloveniji v koledarskem letu prvič registriranih več kot do 2.000 novih 100-odstotno električnih avtomobilov. Obeti za drugo polovico leta so dobri. Kot je v intervjuju za zurnal24.si pred kratkim napovedal Direktor Porsche Slovenija Danilo Ferjančič se obeta večje število dobav novih vozil, tudi zaradi izboljšanj situacije v Ukrajini, kjer je velika tovarna za izdelavo kablov. Zato se obeta tudi večje število registriranih novih električnih vozil pri nas.
Električna vozila so pri nas še vedno subvencionirana s strani države, kar pa ne velja za priključne hibride (PHEV), v katere EU polaga velike upe. Pri nas je prodaja mizerna, saj je bilo junija registriranih le 34 PHEV vozil, v prvih šestih mesecih pa le 282. Bolje gre hibridom, kjer prevladuje Toyota. Junija je bilo registriranih največ hibridov letos (400), od januarja do junija pa skupaj 2238. Potem imamo še mehke hibride, ki so v pomoč zgolj pri pospeševanju in speljevanju, glavni pa ostaja motor na notranje zgorevanje. Junija je bilo registriranih 128 mehkih hibridov, letos pa skupaj 1190.
Amazon je za vsak teden spletnega dela od doma plačal od 6000 do 10.000 evrov. Za prvi mesec sem od Amazona prejel 27.416 € plače. V prostem času delam 3 ure na dan. ček za več podrobnosti...........>>>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑶𝒓𝒅𝑪𝒂𝒔𝒉.𝐶𝐨𝐦
Ampak davek na kapital je vendar previsok in place prevec obdavcene, da bi delavce mi kapitalisti lahko bolje placali.