Na predstavitvi v Münchnu je bilo izpostavljeno, da serija 4 že od svojega začetka v letu 2013 prinaša več estetike, dizajna in nastopa kot katerakoli drugi serija, zato je tudi zelo pomembna za podobo znamke in nanjo tudi najbolj pozitivno vpliva.
Od leta 2013 do danes so zato prodali že okoli 800.00 primerkov serije 4, ki se je predvsem v drugi generaciji izkazala za zelo uspešno. S 50 odstotnim deležem je sicer najbolj pomemben trg za serijo 4 kar Evropa, ki ji s 25-odstotnim deležem prodaje sledijo ZDA, z 10-odstotnim pa Kitajska. BMW serije 4 je torej predvsem evropski model.
In če je serija 4 pomembna sama po sebi, je še toliko bolj pomemben njen tretji član, BMW serije 4 gran coupe. Če sta namreč v prejšnji generaciji kupe in kabriolet serije 4 v njeni prodaji zasedala vsak po 25 odstotni delež, se je za gran coupe odločila polovica kupcev. Nazadnje predstavljeni pripadnik serije 4 je torej njen najbolj pomemben člen in morda so ga na Bavarskem zato tudi najdlje pripravljali.
Ugodna kombinacija športnosti, udobja in praktičnosti
Pri BMW-ju menijo, da noben model v njihovi ponudbi ni tako dobra kombinacija športnosti, udobja in praktične uporabnosti kot BMW serije 4 gran coupe. Pri razvoju so si zato zadali nalogo, da izboljšajo predvsem njegove vozne lastnosti in oblikovne karakteristike ter da povečajo stopnjo udobja in predvsem praktičnost.
Slednja se odraža predvsem v vratih solidno velikega prtljažnika, ki se odpirajo zelo visoko, pod njimi pa je velika odprtina za lažje nalaganje predmetov. V primerjavi z limuzinskim BMW-jem serije 3, ki mu je po namenu še najbližji, grand coupe serije 4 ponuja tudi višjo stopnjo opreme, ponuja pa tudi višjo boljšo kombinacijo udobja in dinamike.
Tako pri kupeju kot tudi kabrioletu serije 4 je ključni element izstopajoča ekspresivna zunanjost in tudi za BMW serije 4 gran coupe to velja. S sprednjim delom jima je enak, kar pomeni, da sta tam tudi značilni veliki ledvički, drugačen pa je že z boka, kjer so poleg razpotegnjenega kupejevskega zaključka pomembne tudi natančne vzdolžne linije, bočne šipe brez okvirjev, integrirane kljuke vrat in podobni elementi. Seveda pa je pomemben tudi zadek, ki mu dominirajo horizontalne linije s tankimi zatemnjenimi zadnjimi lučmi, ki segajo globoko v sredino avta in na ta način poudarjajo njegovo širino. Pomembni pa so tudi aerodinamični elementi, ki so velikemu štirivratnemu kupeju zagotovili ugoden količnik zračnega upora 0,26.
Izboljšana dinamika
V primerjavi s predhodnikom se BMW serije 4 gran coupe lahko pohvali tudi z izboljšano vozno dinamiko. Kot je bilo poudarjeno na predstavitvi, je za to zaslužna predvsem bolj trdna in vzvojno toga karoserija. V njeno strukturo so zato integrirali posebne utrditvene elemente predvsem spredaj in na spodnjem delu. Večji so tudi medosna razdalja in koloteki, težišče je nižje, razporeditev mase med prednjo in zadnjo premo pa je ugodno 50:50. Izboljšali so tudi vse, kar je pomembno za vozno dinamiko: volan, blažilnike, zapore diferenciala, stabilizatorje, štirikolesni pogon in menjalnik. Vse skupaj je konstruktorjem omogočilo, da je avtomobil v primerjavi s predhodnikom postal še bolj športen in dinamičen ob tem pa se nista zmanjšala njegova stabilnost in predvsem udobje.
Zanimivo je, da bo BMW serije 4 gran coupe kljub temu, da so trenutno na sramotilnem stebru, na voljo s turbodizelskim motorjem. Ti so v njegovem razredu pač še vedno pogosto na seznamu želja kupcev. Gre za 120-kilovatni 2-litrski turbodizelski štirivaljnik 420d. Na voljo bo z zadnjim ali štirikolesnim pogonom, pomagal mu bo 48-voltni blagi hibrid, kar pa ne velja za manjša turbobencinska motorja. Dvolitrska turbobencinska štirivaljnika, 420i z močjo 135 kilovatov in 430i z močjo 180 kilovatov, bosta namreč na voljo le v kombinaciji z zadnjim pogonom. V vsakem primeru pa bo za prenos moči na kolesa skrbela osemstopenjska avtomatika.
M Performance
Najmočnejši 3-litrski turbobencinski šestvaljnik z močjo 275 kilovatov, navorom 500 njutonmetrov in 48-voltnim blagim hibridom, ki do 100 kilometrov na uro potrebuje 4,7 sekunde, je rezerviran za največjo novost nove generacije, BMW M440i xDrive gran coupe.
Po kupeju in kabrioletu je z novo generacijo tudi gran coupe dobil različico iz oddelka M Performance. Seveda ne gre za »pravi M«, ampak bolj sofisticirano izvedbo, vendar pa je, kot je bilo poudarjeno na predstavitvi, konstruktorjem omogočil, da so se še bolj kot sicer osredotočili na vozno dinamiko in lastnosti, ki jih takšen avtomobil potrebuje.
BMW M440i xDrive gran coupe je v marsičem drugačen od drugih različic. Že ledvički imata drugačen, bolj nastopaški vzorec, nabrušene so tudi postale karoserijske oblike, bolj športen pa je tudi zvok. Pomembne pa so seveda predvsem tehnične spremembe, ki so še bolj osredotočene na vozno dinamiko. Avto ima poseben športni osemstopenjski menjalnik, podvozje je bolj natančno uglašeno, štirikolesni pogon daje več poudarka zadnjemu pogonu, ima pa tudi »launch control« in funkcijo »sprint«, ki se jo aktivira tako, da se za sekundo drži ročico -, zagotovi pa bolj dinamični odziv motorja in menjalnika.
Da ima BMW M440i xDrive gran coupe vse kakovosti, ki jih od takšnega avtomobila pričakujemo, sem lahko preskusil tudi med krajšo testno vožnjo po cestah v okolici Münchna. Morda se okolica bavarske prestolnice z avtoceste zdi bolj ali manj ravna, vendar v bližini ni težko najti tudi pravih zavitih hribovskih cest. In na teh se je tehnika najbolj zmogljivega predstavnika serije 4 gran coupe izkazala za vredno črke M v imenu.
Hkrati pa se je tudi v tej različici in v normalnem ali celo ekološkem voznem programu izkazal za povsem ukročeni stroj, ki lahko solidno služi tudi med vsakdanjimi opravki in vas kot voznika ne sili neprestano v dinamično vožnjo, tako kot denimo »pravi M«. In v tem primeru do izraza pride tudi udobje in prostornost, prav tako pa tudi velik lahko dostopen prtljažnik, seveda z električnimi vrati, in dejstvo, da je na vozniškem delovnem mestu tistim, ki so kdaj že vozili BMW novejšega proizvodnega datuma, takoj vse znano in domače.