Free2Move združuje vse nove mobilnostne rešitve skupine Emil Frey pri nas s ciljem zadovoljiti celoten spekter transportnih potreb potrošnikov. To dolgoročno vključuje souporabo avtomobilov, lizing, upravljanje voznega parka in pametnejše, povezane avtomobile.
Kot je ob uvedbi storitve v Sloveniji, ki se je vpisala na seznam 170 držav na svetu s to platformo, povedal direktor Emil Freyja Jožko Tomšič, Free2Move uteleša odziv skupine na spreminjajoče se okolje. Ljudje danes postajajo vse bolj mobilni tudi brez lastnega avtomobila. Ljudje kupijo avto in ta 80 do 90 odstotkov časa preživi v mirovanju. Več časa tudi zaradi dela preživimo doma, avtomobil potrebujemo bolj redko kot v preteklosti. V prihodnje bodo imeli tudi tisti, ki nimajo avtomobila, ali pa ne želijo imeti dveh ali treh avtomobilov v družini, veliko več možnosti.
Že leta 2023 na izbiro več kot 500 vozil
Tomšič pravi, da so se stvari v avtomobilski industriji in tudi potrošniki v zadnjih 10 letih močno spremenili. Na eni strani so se vozila podražila tudi za 25 odstotkov, visoka inflacija močno vpliva na življenjske navade potrošnikov, saj se je mesečni strošek za lastništvo vozila samo v zadnjih dveh letih povečal s 500 na 700 evrov, na vidiku pa tudi še ni bistvenih izboljšanj v dobavni verigi avtomobilov, na katere je treba čakati tudi do osem mesecev. Zato v skupini Emil Frey v Sloveniji, ki združuje 12 avtomobilskih znamk (Alfa Romeo, Abarth, Citroën, DS, Fiat, Fiat Professional, Honda, Jeep, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors, Peugeot in Smart) in 110 koncesionarjev po Sloveniji, načrtujejo ponuditi tudi drugačne oblike mobilnosti, brez potrebe po lastništvu avtomobila. Začenjajo z najemi vozil pri 14 agentih po Sloveniji in »garažo« več kot 120 vozil za izposojo, mrežo pa bodo do konca leta razširili še za 16 agentov in na več kot 200 vozil. Prihodnje leto bodo imeli že več kot 50 agentskih mest po Sloveniji in več kot 500 avtomobilov, ki jih bo na začetku možno kratkoročno najeti za en dan ali za največ mesec dni.
Cilj je, da bodo že letos postali največji ponudnik vozil za najem v Sloveniji, to pa želijo doseči tudi s cenovno politiko za daljše najeme. Mestno kombilimuzino citroën C3 je trenutno na primer možno za tedenski najem dobiti že za okoli 120 evrov. Kot so pojasnili na tiskovni konferenci, bodo kasneje v ponudbi tudi vozila iz programa lahkih gospodarskih vozil. V osnovni ponudbi ni vključeno zavarovanje, ampak je odbitna franšiza v primeru poškodbe na vozilu 750 evrov, možno pa je ob najemu tudi doplačilo za nižjo ali ničelno odbitno franšizo.
Trije načini možnosti najema
Najem bo možen na tri načine, preko spletne strani, aplikacije ali fizično pri agentu. Tam se avto tudi prevzame in vrne. Za zdaj ni predvideno, da avto ob najemu pripeljejo na dom in ga po koncu najema tudi odpeljejo. V ponudbi bodo tudi električna vozila, med drugim v Slovenijo prihaja električni štirikolesnik ami z dosegom 75 kilometrov, največjo hitrostjo 45 km/h, ki ga bodo lahko vozili tudi 15-letniki.
Tomšič je poudaril, da je lahko kriza tudi priložnost, čeprav realen avtomobilski trg v Sloveniji, brez kratkoročnih registracij, na leto raste za dva do tri odstotke. Na drugi strani spremljajo rast obrestnih mer, višanja življenjskih stroškov in vprašanje zmogljivosti proizvodnje vozil. Zato so prepričani, da v pravem trenutku z novo storitvijo vstopajo tudi na slovenski trg. Vsa Slovenija ni pokrita z avtomobilskimi trgovci Emil Frey, zato že za prihodnje leto, če se bo pokazala potreba, dopuščajo odpiranje novih pisarn in najem avtomobila tudi v slovenskih mestih, kjer danes niso prisotni. V naslednjem koraku pa bodo predstavili še drugačne rešitve za mobilnost, tudi možnost kratkoročnega najema vozil, pri čemer bo možno avtomobil prevzeti in oddati na različnih lokacijah, vozilo pa bomo lahko odklenili in zaklenili z lastnim telefonom.
»Vpeljujemo posle, ki so izven naše tradicije,« še pojasnjuje Tomšič, ki stavi na sinergije vseh 12 avtomobilskih znamk skupine Emil Frey v Sloveniji.
Cilj novega poslovnega modela je zmeraj zaslužiti več in potrošniku pobrati več. Dokler ne bo malo politika pomagala, se bo model težko prebil pri ljudeh, ki avto konstantno rabijo. Če politika malo priskoči na pomoč, bo šlo lažje. V večjih… ...prikaži več mestih se da izmisliti davek na lastništvo vozila, ker avto denimo zaseda javne parkirne prostore in potem bo tak model tudi lastniško postal konkurenčen.
Ničesar ne bomo lastili, pa vendar bomo srečni. Klaus Schwab. Nauk mladim, uživajte življenje, varčevanje nima smisla. Danes so razlastninili Ruse, jutri bodo necepljene......
Tisti ki bo vzel tak najem nima vseh čistih pri sebi za tako vsoto na mesec 400 evrov in več si lahko lastnik premium avta.