Ford mondeo hybrid nikakor ne bo množičen model na slovenskih cestah. Je pač predvsem znanilec tehnologije, ki jo še ne povezujemo radi z avtomobili D segmenta, v katerih si predstavljamo zgolj in samo ropotanje dizla. Prav tako je to prvi hibridni ford, ki je zavil med nas, iz izkušenj Toyote pa vemo, koliko časa traja in koliko različnih modelov je potrebno postaviti v vrsto, da kupci na hibride ne gledajo več kot na nekakšno eksotiko.
A hibridni mondeo ima za predstavo slovenskih voznikov še kakšen drug problem kot le, da se ga drži status izvidnika. Najprej je to njegova oblika, ki je posledica porekla. Gre namreč za najbolj pooben približek mondea ford fusionu, torej izvorni ameriški različici mondea. To pomeni, da je na voljo le kot štirivratnik, do katerih pri nas ne gojimo simpatij, še posebej če imamo na izbiro pet vrat ali celo karavana.
V hibridu me je zmotil volan, ki je bil pretirano ojačan in je zato preveč plesal v rokah, hkrati je na neki točki krožnice občutno trzal, kot da bi imel nekakšen računalniški hrošč. Zadnji razlog, zakaj hibridni mondeo ne more kandidirati za družinskega člana, pa je njegov prtljažnik. Že tako ga omejuje manko petih vrat, povrh pa je zaradi baterije še precej zmanjšan na vsega 383 litrov oziroma za okoli četrtino, kar je za 4,8 metra dolg avto malo. Da, Ford bo moral narediti še kar nekaj testnih kilometrov, da bo dosegel tisto, kar recimo danes že nudi toyota prius čeptre generacije.
In varčevanje mu gre zelo dobro od rok, saj je bila poraba na testnem krogu globoko pod šestimi litri bencina, tudi med preganjanjem pa le liter višja. Z dizelskim mondeom in avtomatskim menjalnikom tako nizko ne gre.
Potem je tu še udobje, ki se začne pri razkošno odmerjenem prostoru spredaj in zadaj ter certifikatom za antialergijsko notranjost, nadaljuje pa z dodatki, kot so hlajeni in masažni sedeži, prilagodljivi tempomat, zračne blazine v zadnjih pasovih, zvrhana mera aktivne varnosti … Prav zares, udoben posloven avto, ki mimogrede poudarja modno ekološko noto lastnika. Če bi bil trgovski potnik, se ga ne bi branil.
Podjetja so zelo občutljiva na stroške, kako je s tem?
Strošek poraba je ob upoštevanju razlik za ceno goriva na približno isti ravni z dizlom. Prav tako je enak strošek registracije, saj slovenska davkarija ne zna primerno spodbujati avtov z nizkimi emisijami.
Dizelski ford mondeo 2.0 TDCi 110 kW, s titanium opremo in powershift menjalnikom stane brez popusta 33.390 evrov (s popustom 26.790 evrov), medtem ko hibrid stane 32.920 evrov (s popustom 26.320 evrov).
Nekoliko večja razlika nastane pri predvidenem strošku servisiranja, saj so za hibrida po 120 tisoč kilometrih glede na podatke uvoznikov skupno za slabih 300 evrov nižji.
Kako je z izgubo vrednosti? Primerjava po ADAC tabeli kaže, da tako hibridni mondeo kot mondeo z 2.0 TDCi motorjema ceno izgubljata na približno enak način, po ocenjenem ostanku vrednosti po določenem časovnem obdobju je malce v prednosti hibrid.
Epilog
Hibridni mondeo nima lahkega poslanstva, niti še ni vrhunsko izpiljena alternativa. Je pa korak v pravo smer. Ima stroškovne prednosti pred dizlom, ki pa niso preočitne. Dizel udarec vrne z večjim prtljažnikom in bolj dinamično vožnjo. A hibidne tišine med vožnjo se človek hitro razvadi, mondeo pa ima to prednost, da konkurenca na tej cenovni ravni razen passata še ni zakoračila v električno smer.
andrej.leban@zurnal24.si