Od leta 2004 so se časi precej spremenili, karte na trgu pa so se premešale, saj sedaj svoje adute ponujajo tako znamke, ki so bile doslej osredotočene predvsem na širše množice (citroën DS4), kot tudi druge prestižne znamke (lexus CT200h, volvo C30).
Sama oblika je predvsem z boka v veliki meri evolucija prve generacije, dodobra pa je spremenjen prvi del s trodimenzionalnimi potezami, ki sedaj spominja na modela 5GT in serijo 7, drznejša so tudi zadnja svetila. Vsak kupec lahko avtomobil individualno opremi s številnimi vizualnimi dodatki s seznama doplačil. Že od sobote je na prodaj bolj zaželena petvratna različica, medtem ko pride trivratna čez nekaj mesecev.
V primerjavi s predhodnico, ki je predvsem z zadnjim pogonom utirala nekoliko samosvojo pot v svojem razredu, je nova serija 1 zrasla v vse smeri, kar se pozna v notranjosti. Tam je sedaj občutek prostornosti tako za voznika kot potnike boljši, s 360 litri je tudi prtljažnik sedaj bližje znotraj povprečja razreda. Kakovost notranjosti je vsaj za kakšen razred višja, tu so dodatki, kot sta zaslona – serijski 6-palčni ali doplačljivi 8,5-palčni – iDrive infotainment sistema, prek katerega lahko (z nekaterimi omejitvami) tudi brskamo po internetu.
Ko beseda nanese na tehnikalije, se pri seriji 1 odpre široko polje za razpravo. Pri vseh motornih različicah so tako serijski sistemi za nižanje porabe, kot so stop&start, aerodinamični dodatki, rekuperacija zavorne energije … Novost je serijski program Eco Pro, ki voznika glede na njegove značilnosti na cesti uči varčnejšega sloga s prikazovalnikom, kdaj in kako močno naj pritiska na stopalko za plin ter mu grafično prikazuje napredek.
Motorjev bo za začetek pet, dva bencinarja (116i – 100 kW/136 KM; 118i – 125 kW/170 KM) in trije dizli (116d – 85 kW/116 KM; 118d – 105 kW/143 KM; 120d – 135 kW/184 KM). Prihodnjo pomlad bo na voljo še varčni 116d efficient dynamics (85 kW/116 KM) s povprečno porabo 3,8 l/100 km in emisijami 99 g CO2/km, kar bo najmanj pri BMW-ju doslej. Serija 1 ostaja posebnica s pogonom, speljanim na zadnji par koles, vez z motorjem ne glede na različico pa so šeststopnjski ročni ali opcijski osemstopenjski avtomatski menjalniki, kar je prav tako posebnost. Ker je uspelo inženirjem maso porazdeliti v idealnem razmerju 50:50 in ker je sprednji par vpet z dvojnim vzmetenjem, zadaj pa z večvodilno premo, tovarna obljublja zelo športne zmogljivosti.
Cene se na bencinski strani začnejo pri 24.700 evrih za model 116i, 118i je dražji za 3.300 evrov. Najcenejši dizel je 116d, stane pa okroglih 25 tisočakov. Za 118d boste odšteli 26.700, najdražji pa bo 120d, ki bo stal najmanj 29 tisočakov.