Dejstva |
Prometna nesreča s smrtnim izidom v povprečju državo Evropske unije stane milijon evrov (Slovenijo zaradi nižjega standarda nekoliko manj). Medtem ko se ponoči odvija le ena tretjina celotnega prometa, pa se v tem času zgodi skoraj polovica nesreč s težkimi ali najtežjimi posledicami. |
Od običajnih odsevnikov se ločijo po tem, da oddajajo lastno svetlobo. Čez dan s pomočjo sončne svetlobe polnijo lastno baterijo, ta pa nato od mraka do zore napajajo bele ali rdeče diode. Štiri ure sončnega dneva je tako dovolj za 10 osvetljenih noči.
Medtem ko obcestne količke voznik ponoči v najboljšem primeru opazi 90 metrov pred seboj, so LED-gumbi vidni celo do 900 metrov daleč. Zaradi tega voznikom veliko jasneje kažejo potek poti, zavoje ali grbine, čas za reakcijo voznika pa se pri potovalni hitrosti 100 kilometrov na uro z dosedanjih 3,2 sekunde podaljša na 30 sekund. Še posebej se dobre lastnosti pokažejo v pogojih poslabšane vidljivosti, kot sta megla ali dež.
Velika prednost "pametnih" odsevnikov je tudi njihova ugodna cena in nezahtevno vzdrževanje. Njihova povprečna doba je do deset let, trikrat več kot doba običajnega "mačjega očesa". Pri Direkciji RS za ceste so na naše vprašanje, ali so seznanjeni z novo tehnologijo in ali morda razmišljajo o njeni uvedbi tudi na slovenskih cestah odgovorili nikalno.