Avto
111 ogledov

Najbolj varni avtomobili leta 2014

Euro NCAP test
1/11
Euro NCAP
Euro NCAP je letos razbil, raztreščil in razčetveril 41 novih ali vsaj konkretno prenovljenih modelov, ki so se pojavili na evropskem trgu. Mi predstavljamo 11 najbolj varnih. Na vrhu kraljuje zvezda.

Še nikoli doslej po cestah niso vozili tako varni avtomobili. To pričajo tudi rezultati testiranj, saj je letošnje prineslo precejšnje spremembe pri načinu ocenjevanja vozil, a vseeno je večina modelov uspela doseči vseh pet zvezdic. Če nov model danes dobi štiri zvezdice, je to še sprejemljivo, v primeru treh pa velja že za vprašljivo varnega.

  • V galeriji si oglejte najbolj varne avte ta hip. Lestvica je neuradna, Euro NCAP bo zmagovalce po kategorijah objavil čez kakšen mesec.

Na letošnji lestvici dominira znamka Mercedes-Benz, saj suvereno obvladuje vrh, na tretje mesto se je uspelo zavihteti le ladn rover discovery sportu. Najvarnejši letošnjega leta je tako model mercedes-benz GLA, ki je izredno varen v primeru trkov tako za odrasle kot za otroke. Tudi glede zaščite pešcev je med najboljšimi, redki so bolj napredni v asistenčnih sistemih. Pod črto je torej rezultat vzoren. Kombijevski V razred prav tako premika meje varnosti v tej kategorij vozil, medtem ko je land rover discovery sport, kia sorento ali porsche macan dokazujejo, da so se moderni suvi iz preteklih pomanjkljivosti veliko naučili.

Megane leta 2008 s petimi, letos le s tremi (nato štirimi)

Kako zelo so se dvignile zahteve zadnjih let, priča zgodba renault megana. Leta 2008 je bila zdajšnja generacija ocenjena z vsemi petimi zvezdicami. Ko so test pod strožjimi pogoji ponovili na letos prenovljenem modelu, pa je dosegel komaj tri zvezdice, saj ga je pokopal slab nabor aktivne varnosti. Osramočeni Renault je takoj dodal nekaj sistemov, tako da je ob vnovičnem testu osvojil vsaj eno zvezdico več.

Najbolj varni 2014 | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP
Asistenčni pripomočki bistveno vplivajo na oceno modela. AEB city (nizke hitrosti) tako prispeva kar tri točke k oceni asistenčnih sistemov (skupno do 13 točk), a le če je 100-odstotno serijski del opreme. AEB inter-urban (srednje hitrosti) pa še nadaljne tri točke, če je vgrajen v vsaj 50 odstotkov izvedenk modela. Prav tako k skupnim točkam po novem prispeva sistem za prehajanje pasov, a mora biti prav tako prisoten v vsaj 50 odstotkih izvedenk modela.

Bomo 2015 dočakali novega vladarja varnosti?

Letos so stopili v veljavo tudi novi bolj realni testi za trke s pešci, zato je primerjava s testi izpred let še toliko težja. Vseeno pa je mogoče že tretje leto zapored reči - kralj varnosti ostaja volvo V40, saj njegove ocene za varnost odraslih (98 odstotkov) ni presegel še nihče, prav tako ima šved standardno vgrajene vse aktivne pripomočke, ki so predmet testiranja. Leta 2012 je za asistenco po takratnih merilih denimo prejel 100-odstotno oceno.

Niti v 2013 niti 2014 iz severa ni bilo novega modela, zato bo z zanimanjem videti, kako se bo odrezal novi XC90, ki z različnimi sistemi aktivno in pasivno varnost količi povsem na novo (40-odstotkov kletke iz ultra trdega borovega jekla, zaščita pred zdrsi s cestišča, onemogočeno izsiljevanje v križiščih, spremljanje prometa od zadaj ...).

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.