Avto
79 ogledov

Najbolj praktična ibiza

Seat ibiza ST
1/59
Žurnal24 main
Najbolj praktična ibiza z oznako ST je Seatov karavan, ki za zmerno ceno ponuja veliko prostora in preverjeno tehnologijo, vendar le za tiste, ki niste navajeni na razkošje.

Po dveh hatchback različicah ibize se jima je kot zadnja pridružila še karavanska ST, ki je hkrati najbolj praktična in uporabna tudi za družine z otroki. Najmanjši Seatov karavan se tako lahko pohvali, da ima v primerjavi z navadno različico, ki premore 430-litrski prtljažnik, kar za 138 litrov več prostora, to pa v praksi pomeni ogromno.

Prav prtljažni prostor je tisti, na katerega smo se osredotočili na testu. Uporabnost kombilimuzine dokazujejo pravilne stranice, zaradi česar je mogoče prevažati tudi večje predmete. Z zlaganjem zadnjih sedežev v razmerju 40:60 pa dobimo že 1164 litrov uporabnega prostora, kar je res pohvalno. Na žalost pa je ravno zlaganje sedežev hiba tega avtomobila, saj ne dobimo ravnega dna, pač pa se vmes prikrade stopnica.



Kar zadeva obliko, na žalost zadnji del ne deluje usklajeno s preostankom karoserije. Zaradi podaljšane strešne linije imajo potniki na zadnjih sedežih sicer nekoliko več prostora za glavo kot pri hatchback različici, a vseeno ne smejo biti višji od 180 centimetrov. Zaradi naštetega trpi zunanji videz, ki deluje nekoliko pusto. Prostora na zadnji klopi ni na pretek, a za silo povsem dovolj, tudi če zadaj sedijo trije. Voznik bo pogrešal naslon za roko, nekoliko čudna je tudi postavitev nekaterih stikal, predvsem za upravljanje avtoradia, na splošno pa hvalimo položaj sedenja in urejenost voznikovega prostora, predvsem preglednost.

Ibiza ST ostaja temperamenten španski avtomobil tudi z 1,4-litrskim bencinskim motorjem z močjo 63 kW/86 KM, ki so mu dodali natančen in elastičen, a na žalost zgolj petstopenjski ročni menjalnik. Občutek za volanom je, vsaj kar zadeva pospeševanje in lego na cesti ter vodljivost, za kar gre zahvala odličnemu in natančnemu volanu, športen, pri višjih hitrostih pa mu zmanjka konjev, zato ga je treba na hitri cesti pogosto priganjati v visoke vrtljaje. To pa terja svoj določen davek, ko pogledamo na računalnik porabe. Ta je bila sicer zelo zmerna. Pri kombinirani vožnji (relacija–mesto) se je v povprečju vrtela okrog 7,5 litra, ob težji nogi pa tudi več kot devet litrov na sto prevoženih kilometrov.



Za ibizo z opremo style naj bi se odločali tisti z večjimi potrebami po prtljažnem prostoru, ki avtomobilu kljub dobri kakovosti materialov in dovolj bogate serijske opreme ne bodo zamerili kakšne pomanjkljivosti (parkirni senzorji, aluminijasta platišča, ESP), hkrati pa bodo želeli dobiti čim več za vloženi denar. Osnova ibiza ST stane 12.365 evrov, medtem ko je testni primerek 350 evrov dražji.

Podatki o vozilu (seat ibiza ST 1,4 16V style)
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.390 ccm
Moč in navor: 63 kW (86 KM) pri 5.000 vrtljajih; 132 Nm pri 3.800 vrtljajih
Zmogljivosti: 177 km/h, 12,3 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,5 litra na 100 km (kombinirano na testu)
Mere v mm (D x Š x V): 4227 × 1693 × 1445, medosna razd. 2470
Prostornina prtljažnika: 430–1.164
Cena: 12.356 € (osnovni), 12.711 € (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.