Kratek test. Isti motor, kot je poganjal testno delto, smo pred pol leta preizkusili že v alfi romeo 159, večino takrat povedanega pa lahko znova ponovimo. Okrogli dve stotniji "konjev" sta zelo razigrani in kar vabita, da jo spodbodemo pod rebri in spustimo v dir.
Kazalnik hitrosti se ustavi pri visokih 230 km/h, do prve trimestne številke pa avtomobil s pomočjo zelo prožnih 320 Nm navora ob primerni zvočni kulisi švigne že po 7,4 sekunde.
Če bi bil še menjalnik pravi ...
A ostaja tudi zamera s količino "soka", ki ga pogolta številčna konjenica, saj ima tovarniški podatek o povprečni porabi 7,8 litra toliko opraviti z resnico, kot trditve Silvia Berlusconija, da ne prireja orgij. Da je poraba blizu dvanajstih, nikoli pa pod desetimi litri realnejša, poskrbi še avtomatski robotizirani menjalnik, ki se nam je zdel najmanj prepričljiv del pogonskega sklopa, a je na žalost edina mogoča izbira ob tem motorju.
Če so si v Torinu že zamislili, da mora biti povsem ročni menjalnik ob takšnem motorju rezerviran zgolj za alfe, bi od njih v primeru Lancie pričakovali vsaj izdelek, ki bi poznal dvojno sklopko, tako pa je bil robotiziran menjalnik bolj namenjen lenobnemu uživanju kot pa izkoriščanju vseh danosti motorja, pa čeprav se je poskušal odkupiti z menjalnimi naperki ob volanu. Glede lege na cesti sicer lancia dopušča veliko, čeprav testnica ni bila opremljena z nastavljivim podvozjem.
Veliko opreme s spominom na vzornika
Paket platino piha na dušo vozniku in potnikom, saj za temu primerno ceno ponuja zelo veliko udobja, zaradi katerega delta ne skriva ambicij spogledovanja za najbolj cenjenimi izdelki premium kompaktov.
Po našem mnenju pa ji do samega vrha nekoliko zmanjka zaradi vsepovsod navzočih in preveč očitnih sledi o povezavi z ljudskim fiatom bravom, pa čeprav je treba vedno in povsod priznati, da je delta odeta v zelo lično podobo in italijanski šarm.
Prostornosti je veliko tako spredaj kot tudi zadaj, malce slabše jo odnese prtljažnik. Tudi prednji sedeži bi bili glede na umeščenost avtomobila pod povprečjem, za tempomat je treba doplačati.
Podatki o vozilu (lancia delta 1,8 Di platino)
Motor: 1. 742 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 147 kW (200 KM)/pri 5.000 vrtljajih na minuto
Navor: 320 Nm/ pri 1.400 vrtljajih na minuto
Poraba: 11,5 litra/100 km, 185 gramov CO2
Zmogljivosti: 230 km/h, 7,4 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.520 x 1.797x 1.497, medosna razdalja 2.700, prtljažnik (v litrih): 380 litrov
Varnost (EuroNCAP): ***** (2008)
Cena: 27.590/29.600 EUR