Avto > Na Štrom
9185 ogledov

VW potrdil datum! Prihaja njihov električni avto pod 20.000 evrov!

Volkswagen logo logotip Profimedia
Prvič sporočili, da prihaja čez tri leta. Morda ga bodo izdelovali celo v Sloveniji.

Znamka Volkswagen bo leta 2027 prvič na trg poslala električno vozilo za 20.000 evrov, je v četrtek potrdil vodja znamke Thomas Schäfer na letni digitalni konferenci skupine VW. "Delovno ime zanj je ID.1 in vozilo je načrtovano za leto 2027," je dejal.

S tem mestnim avtomobilom želijo dopolniti električni portfelj in ponuditi "dostopno električno mobilnost za vse", je dejal Schäfer. Datum so zato namerno postavili leto po lansiranju načrtovanega ID.2, ki ga bodo predstavili leta 2026, cenovno pa ga umeščajo pod 25.000 evrov.

Vedo, kako bo izgledal, ne še, kako in kje bo zgrajen

Schäfer priznava, da je ID.1 za VW "ekonomsko zahteven" projekt, razvoj pa da je že zelo napredoval. "Vemo, kako mora avto izgledati," je povedal, še vedno pa jih čakajo odločitve o natančni izvedbi in tudi to, kje ga bodo izdelovali. In prav slednje je nekaj, v kar utegne biti po nekaterih špekulacijah vpletena Slovenija.

"Gre za ekonomsko izjemno zahtevno vprašanje," je po poročanju Automobilwoche komentiral Schäfer. Zaradi visokih stroškov baterij je cena 20.000 evrov dosegljiva le z zelo velikimi proizvodnimi količinami. Trenutno preučujejo štiri scenarije, kako bi dosegli ta cilj. "Odločitev bomo sprejeli kmalu," je bilo vse, kar je bil še uradno pripravljen povedati prvi mož znamke Volkswagen.

Renault twingo | Avtor: Renault Renault

Pred tedni je zelo odmevala vest, da se VW glede razvoja in izdelave majhnega mestnega električnega avta aktivno pogovarja z Renaultom. Ta je sicer že napovedal projekt novega twinga, ki je v serijski podobi načrtovan za leto 2026 in bo "izdelan v Evropi". Njegovo platformo je šef Renaulta Luca de Meo (sicer bivši vodja znamke  Seat in odličen poznavalec nemškega koncerna) ponudil tudi drugim proizvajalcem, izrecno pa glede pogajanj ni potrdil, da so z Volkswagnom kaj več kot v "dobrih odnosih."

Automotive News Europe je ob najavi naslednika poročal, da ga bodo tako kot dosedanjo generacijo twinga izdelovali v tovarni Revoz v Novem mestu, česar pa niti pri Renaultu niti v Revozu niso uradno potrdili. Če bi se to uresničilo in bi prišlo do sodelovanja z Volkswagnom, bi v Sloveniji prvič nastajali avti z logotipom Volkswagna. Morda pa kasneje še s kakšnim drugim izpod okrilja koncerna. Čehi so že omenjali model Škode na isti osnovi kot ID.1.

Golf, tiguan in T-roc bodo ostali tudi v električni dobi

Sicer pa je Schäfer glede znamke Volkswagen do leta 2027 obljubil še enajst novih električnih modelov. Kljub začasnemu upadu zanimanja za električne avte je po njegovih besedah prihodnost znamke lahko le električna. Znamka je sicer morala v zadnjih tednih prilagoditi proizvodnjo in zmanjšati izdelavo električnih vozil v dveh svojih nemških tovarnah.

Tudi obstoječe modele z motorji na notranje zgorevanje, kot so golf, tiguan in T-roc, naj bi "prenesli v električno prihodnost".

Lansko leto sicer s poslovnega vidika za znamko Volkswagen niti ni bilo slabo, pomagal jim je val naročil iz leta 2022, ki so jih uresničili lani. Prodali so 2,5 milijona vozil, prihodki so zrasli za 17 odstotkov, dohodek EBITDA pa je bil višji za 34 odstotkov in je znašal 3,5 milijarde evrov. 

A čeprav so dobičkonosnost znamke glede na leto 2022 povečali s 3,6 na 4,1 odstotka, je to še vedno precej za koncernskim povprečjem sedmih odstotkov. Letos naj bi bila dobičkonosnost pri tej osrednji znamki koncerna VW med štirimi in petimi odstotki.

*Narejeno v Sloveniji

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice