Avto > Na Štrom
1880 ogledov

Vroča kitajska juhica se malenkost ohlaja

BYD seal Profimedia
Nevarnost trgovinske vojne, ki preti med EU in Kitajsko zaradi uvedbe carin glede uvoza na kitajskem izdelanih avtomobilov, še ni odvrnjena, a zaradi odločitve Bruslja je vendarle nekoliko manj verjetna. Nič bolje pa za

Evropska komisija je v najnovejšem osnutku predlagala nekoliko nižje dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske. Začasne dodatne carine je uvedla 5. julija, potem ko je v sklopu preiskave preliminarno ugotovila, da izdelovalci v azijski velesili uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige, poroča STA.

Osnutek predloga odraža pripombe kitajskih proizvajalcev na začasne dodatne carine, ki so začele veljati v začetku julija, prav tako upošteva dosedanje ugotovitve Bruslja v sklopu preiskave, ki jo je začela oktobra lani. Po pojasnilih Evropske komisije gre za vmesni postopkovni korak, na katerega bodo lahko stranke v postopku podale pripombe.

Potem ko je Bruselj za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD uvedel začasno dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 20-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 38,1-odstotno, so te v osnutku nekoliko znižali.

Po novem bi za BYD veljale 17-odstotne dodatne carine, za Geely 19,3-odstotne, za SAIC pa 36,3-odstotne. SAIC je sicer krovni koncern, pod katerega spada v Evropi vse bolj uspešna znamka MG, ima pa tudi tesne vezi z Volkswagnom in nekaterimi drugimi evropskimi proizvajalci. 

EU bo še naprej 'tepla' tuje proizvajalce na Kitajskem 

Drugače pa je pri ostalih izdelovalcih, pri čemer ne gre le za kitajska podjetja, ampak tudi za globalne multinacionalke, ki električne avtomobile izdelujejo v največjem azijskem gospodarstvu (Tesla, Volvo ...). 

Bruselj je za podjetja, ki bodo sodelovala v preiskavi, sprva uvedel povprečne 21-odstotne dodatne carine, zdaj pa v osnutku po novem predlaga celo nekoliko višje 21,3-odstotne. Za tista podjetja, ki ne bodo sodelovala, zdaj predlaga 36,3-odstotne, potem ko je začasno uvedel 38,1-odstotne.

Proizvodnja avtomobilov | Avtor: Profimedias Profimedias

Preiskavo je Evropska komisija uradno začela 4. oktobra lani, 4. julija letos pa je v uradnem listu objavila uredbo o uvedbi začasnih dodatnih carin. Te so začele veljati dan pozneje.

Zdaj je vpletenim v postopek razkrila osnutek sklepa o uvedbi dokončnih dodatnih carin, zainteresirani pa imajo deset dni časa za vložitev pripomb. Komisija bo nato državam članicam predstavila dokončno odločitev. Dokončne ukrepe mora sicer Bruselj uvesti najpozneje štiri mesece po uvedbi začasnih carin. Morebitni ukrepi bodo veljali pet let z možnostjo podaljšanja.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • atamama 08:56 21.avgust 2024.

    Ne bo miru dokler se ne bo uredilo tako kot pri fotovaltiki. Priskledniki bodo zaslužili, raja bo plačevala. Sončna celica ima vse komponente narejene na kitajskem ampak pri nas v UE je cena dvojna glede možnosti nabave iz kitajske. Kdo ...prikaži več kasira, država? Ne, ''šmuglarji'' ki to uvažajo s pomočjo luknjičaste zakonodaje, kajne?

  • Plavi-mil 21:50 20.avgust 2024.

    A, ne bodo še nehali s tem električnem sranjem?