Proizvajalci električnih vozil že nekaj časa razvijajo možnost ponovne uporabe visokonapetostnih akumulatorjev, ki se jim v vozilih sicer izteče življenjska doba, še vedno pa razpolagajo z razmeroma visoko preostalo kapaciteto.
Pri partnerskem podjetju družbe Daimler Buses, Üstra Hannoverische Verkehrsbetriebe AG, so v okviru projekta, ki so ga napovedali že leta 2021, visokonapetostnim baterijam iz mestnih avtobusov mercedes-benz eCitaro namenili novo vlogo v obliki stacionarnega zbiralnika elektrike. Zbiralnik elektrike je razvilo podjetje Mercedes-Benz Energy GmbH. Prvega so zgradili na usmerniški postaji Üstra v Hannovru, kjer bo služil napajanju avtobusov eCitaro in mestne železnice.
500 kilovatnih ur
Regenerativno in nastavljivo stacionarno rešitev shranjevalnika elektrike lahko sicer prilagodijo tudi drugim področjem uporabe in nadgradijo, z njo pa se zmanjša tudi stroške življenjskega ciklusa avtobusov eCitaro. Uporablja tudi obstoječo infrastrukturo stavb, električno omrežje in močnostno elektroniko, zaradi česar so ugodni tudi stroški obratovanja.
Hannoverski stacionarni hranilnik je sicer sestavljen iz 28 akumulatorskih sistemov "Second Life", ki razpolagajo s skupno kapaciteto 500 kilovatnih ur. S tem je omogočena ponovna uporaba visokonapetostnih baterij NMC, ki jih iz avtobusov izgradijo, ko njihova kapaciteta po petih do šestih letih uporabe pade na 80 odstotkov imenske. V avtobuse namreč tedaj vgradijo nove baterije, da jim omogočijo zahtevani doseg. Ker v stacionarnih postajah izguba kapacitete ne igra tako velike vloge, so lahko takšne baterije v uporabi še nadaljnjih deset let.
V pilotski zbiralnik so trenutno vgrajene baterije iz mestnih avtobusov eCitaro, s katerim je podjetje Daimler Buses opravilo na tisoče kilometrov testnih voženj. Pozneje bodo zbiralnik razširili z batreijami, ki jih bodo odstranili iz 49 enodelnih in zgibnih avtobusov eCitaro, ki jih družba Üstra trenutno uporablja v mestnem prometu.
Širitev funkcionalnosti
Zbiralnik sicer danes služi za oskrbovanje avtobusov in mestne železnice z elektriko, vanj pa se shranjuje tudi energija, zbrana z rekuperacijo vozil mestne železnice. V povezavi z javnim omrežjem služi tudi kot hranilnik energije, ki jo v omrežje pošilja v času največjih potreb in tako skrbi za izravnavo napetosti. Družba Üstra je na svojem zemljišču postavila tudi polnilno postajo za avtobuse.
V prihodnosti se zbiralnim postajam obetajo še dodatne funkcionalnosti. Pozneje bo služila napajanju komunalnih vozil in vozil zaposlenih, delovala pa bo lahko tudi v vlogi hranilnika elektrike iz fotovoltaične elektrarne. Poleg tega bo lahko služila tudi kot skladišče za nadomestne baterije avtobusov, ki jim bodo z vzdrževanjem napetosti pod nizko obremenitvijo preprečili padec kapacitete pred vgradnjo v avtobuse.
A veste,da je večji problem baterijo reciklirat,kot pa naredit,pa vsi zatrjujejo kako je elektrika čista.ne me je..t
Kakšno kompliciranje,pa saj če bi imeli konje bi bilo vse ok ,vse nature bi bilo😅
Ja,ampak na pol iztrošene baterije tudi tam ne bodo ostale dolgo in potem ?????