Nemška ustanova za izvajanje tehničnih pregledov TÜV je natančno preučila štiri zgodnejše modele električnih avtomobilov in razgalila njihove slabosti. Zanimivo, da se je za najbolj zanesljivega izkazal najmanjši predstavnik smart fortwo ED, za najbolj pomanjkljivega pa tesla model S.
Kako to, da je do primerjave električnih avtomobilov pri TÜV prišlo šele zdaj, saj so na trgu bolj prisotni že vsaj dobro desetletje? Izvršni direktor ustanove dr. Joachim Bühler pravi, da je šele zdaj začelo v njihove testne centre prihajati dovolj električnih avtomobilov, da so lahko izdelali statistične primerjave njihove tehnične varnosti.
Pri ustanovi so sicer tokrat primerjali štiri električne modele: BMW i3, renault zoe, smart fortwo electric drive (predhodnika današnjega smarta EQ fortwo) in tesla model S. In kaj se je izkazalo za najbolj pomanjkljivo? Najbolj izpostavljeni deli niso komponente električnega pogona, ampak zavore, luči, vodila prem in vzmetenje.
Najbolj zanesljiv je najmanjši
Električnih avtomobilov sicer ne boste našli na seznamu 128 avtomobilov v letnem poročilu TÜV, saj so to vrsto avtomobilov v večjem številu zapeli prodajati šele v zadnjih letih, dodajajo pri ustanovi. Vendar pa so jih v namen primerjave uvrstili na mesta, ki bi si jih glede na tehnične pomanjkljivosti zaslužili.
Za najbolj zanesljivega se je izkazal smart fortwo ED, kot se je imenoval predhodnik današnjega smarta EQ fortwo, elektrificirani smart fortwo druge generacije. S stopnjo pomanjkljivosti 3,5 odstotka bi si zagotovil trdno mesti v zgornji četrtini letnega poročila TÜV.
S 4,7 odstotno stopnjo pomanjkljivosti bi se BMW-jev prvi vstop v serijsko električno mobilnost BMW i3 uvrstil v dobro povprečje letnega poročila TÜV. Med pomanjkljivostmi so izpostavili okvare zasenčenih luči in zavornih kolutov. Bühler izpostavlja, da so težave z zavorami sicer tipična pomanjkljivost električnih avtomobilov, saj jih uporabljajo bolj redko kot avtomobili z motorji na notranje zgorevanje in zato pogosteje rjavijo. Svetuje, da naj vozniki električnih avtomobilov zavore med vsako vožnjo vsaj nekajkrat uporabijo, tudi če sicer vozijo z »e-pedalom«, torej brez uporabe zavornega pedala, poleg tega pa naj tudi redno skrbijo za servis zavor.
Tesla med najmanj zanesljivimi nasploh
S 5,7-odstotno stopnjo pomanjkljivosti se je na tretje mesto med primerjanimi električnimi avtomobili uvrstil renault zoe, na seznamu 128 primerjanih avtomobilov pa bi se znašel v spodnji tretjini. Za slabo voljo so sicer najpogosteje krive pokvarjeni ali slabo nastavljeni žarometi, bolj pogosto od povprečja pa pride tudi do okvar kolesnih obes.
Z 10,7-odstotno stopnjo pomanjkljivosti se tesla model S ni zvrstil le na zadnje mesto med električno četverico, ampak je skoraj na dnu tudi na seznamu 128 avtomobilov iz letnega poročila TÜV. Slabše sta se odrezala le dacia duster in logan. To pomeni, da prvega tehničnega pregleda po treh letih ne opravi vsak deseti tesla model S. Tudi tu so glavni vzrok za to pomanjkljivosti luči, predvsem kratke luči in meglenke, poleg tega pa tudi vodila prem, ki so razlog za posebno veliko število na tehničnih pregledih zavrnjenih predstavnikov tega modela.