Morda je »čas, da rezerviramo bonuse za električna vozila za avtomobile, proizvedene na evropskem ozemlju, ali za vozila, ki strogo in dosledno izpolnjujejo nove okoljske standarde,« je francoski finančni minister Bruno Le Maire dejal novinarjem med predstavitvijo proračuna za leto 2023. "Če želimo braniti interese naše industrije, svoja delovna mesta in našo tehnologijo, moramo igrati po enakih pravilih."
Francija in Nemčija si v zadnjih nekaj letih politično prizadevata za razvoj lokalne industrije baterijskih celic. S tem želita prevzeti nadzor nad avtomobilskim delom, ki lahko predstavlja 40 odstotkov vrednosti električnega vozila.
Francoska vlada je za nakup električnih vozil do vrednosti 47.000 evrov ponudila subvencijo v višini 6.000 evrov, pri čemer dopuščajo dodatno možno pomoč v okviru programa denar za avtomobile za stara vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem. Električna vozila so v prvih sedmih mesecih leta 2022 predstavljala 12 odstotkov prodaje novih avtomobilov v Franciji.
Bonus za električna vozila v Franciji se bo naslednje leto znižal s 6000 evrov na 5000 evrov, "vendar ostaja zajeten", je med predstavitvijo dejal Le Maire.
"Mislim, da je čas, da začnemo razmišljati o tej zamisli v Evropi," je dejal Le Maire.
Američani zaradi električnih avtomobilov razbesneli EU
Ameriški senat je sredi avgusta letos potrdil paket ukrepov s področja obnovljivih virov energije in podnebja, ki med drugim vključuje subvencijo v višini 7500 dolarjev za vsakega Američana, ki bo želel kupiti električni avto ameriškega proizvajalca z vgrajenimi ameriškimi električnimi baterijami.
Tovrstne subvencije bodo podeljene le za nakup električnih avtomobilov, ki bodo imeli v ZDA izdelane baterije in nekatere druge komponente. Menda zato, da bi odpravili kitajski gospodarski pritisk in spodbudili naložbe v »tovarne baterij« na ameriških tleh ter v rudarjenje in pridobivanje nekaterih pomembnih surovin in mineralov ter s tem ohranili tehnološko neodvisnost ZDA.
V praksi to pomeni, da večina evropskih proizvajalcev svojih električnih avtomobilov v ZDA ne bo mogla prodajati po subvencioniranih cenah, ker bodo imeli »neameriške« komponente. Novica je razburila Bruselj, kjer so prepričani, da bodo ameriške družbe tako v nepošteni prednosti. Evropa si sicer v zasledovanju zelene prihodnosti prizadeva močno spodbuditi proizvodnjo električnih baterij. Subvencije, ki so jih ZDA predvidele pri nakupu električnih vozil ameriških avtomobilskih proizvajalcev, so po oceni EU diskriminatorne do evropskih proizvajalcev. "To pomeni, da so nezdružljive s pravili Svetovne trgovinske organizacijo," je dejala tiskovna predstavnica Evropske komisije Miriam Garcia Ferrer.
Zame je moja astra 1600 CDTI K diesel zakon. Piči kak sneta sekira, pije pa slabih 5 litrov.
Ne včeraj, ne v prihodnosti, ampak danes.
Zakaj spet samo govorite...UKREPAJTE in verjemite da boste imeli podporo ljudi...sevda pa samo za ukrepe, kateri so vsakemu bebcu jasni, da bodo doprinesli EU. Ne pa da sprejemate ukrepe, kateri nam samo škodujejo.