Na nedavnem dogodku Toyota Technical Workshop je japonska znamka razkrila vrsto novih tehnologij, s katerimi se želi iz znamke avtomobilov preobraziti v znamko za mobilnost.
Direktor tehnološkega razvoja Hiroki Nakajima je med vsemi novostmi izpostavil odkritje 'kakovostnega materiala', s katerim jim je uspelo precej podaljšati življenjsko dobo polprevodniških baterij. Gre za baterije naslednje generacije s trdno notranjostjo, ki jih imenujemo tudi 'solid state' in od katerih si celotna avtomobilska industrija obeta ogromno. Ko bodo solid state baterije enkrat prišle v množično uporabo, naj bi z avtonomijo in hitrostjo polnjenja baterijske avte precej približale tistemu, česar so danes vajeni uporabniki avtov na termični pogon. Vendar je kljub dobrim obetom še precej ovir za serijsko proizvodnjo, ena od njih je zaenkrat kratka življenjska doba.
Pri Toyoti pravijo, da jim je uspelo ta izziv preseči. Razvili so prototip polprevodniške baterije, ki ima 2,4-krat višjo energijsko gostoto od aktualnih litij-ionskih baterij. To bi pomenilo, da bi imel avto z enim polnjenjem lahko doseg 1.200 kilometrov, na hitri polnilnici pa bi se napolnil že po 10 minutah.
Zdaj jih čaka naslednja naloga, to je, kako takšno baterijo pripraviti za serijsko proizvodnjo. Po napovedih naj bi jo v roku dveh let najprej začeli vgrajevati v enega od hibridnih modelov, kar bi služilo kot test pred preskokom na popolnoma električni avto.
Prehod na gigacasting, ohranili bodo ročne menjalnike
Sicer pa Toyota napoveduje velikansko preobrazbo tudi na drugih področjih. Predvsem izpostavlja novi tridelni koncept modularne gradnje avtov, prehod na uporabo t. i. gigacastinga izdelave večjih kosov avta, s katerim je Tesla pri ceni in postopku izdelave deklasiral konkurenco, uporabo novega operacijskega sistema, 'full OTA' posodobitve, uporabo napredne umetne inteligence pri oblikovanju aerodinamike ... Nikakor pa nočejo pozabiti voznikov, njihovih potreb in želja do užitka med vožnjo. Tako med drugim napovedujejo električne avte z ročnimi menjalniki.
Veliko od novosti bo že vsebovala povsem nova generacija Toyotinih električnih avtov, ki jo napovedujejo za leto 2026. Do leta 2030 bo že skoraj polovica od 3,5 milijona izdelanih toyot električnih, še napovedujejo.
Obstajajo že take baterije,samo jih še nočejo lansirat na trg
Za tako hitro polnjenje bo treba imeti direktno povezavo do elektrarne!
O takih in drugačnih čudežnih baterijah se bere že leta in leta pa nikjer nobene...