Osnovna različica obuja zgodovino Škodinega modela 1100 MB in njegovih naslednikov vse do favorita, ki so imeli motor in pogon zadaj. V osnovni različici enyaqa iV bo namreč elektromotor v zadku poganjal zadnji kolesni par. Najmočnejše različice bodo imele štirikolesni pogon z dodatnim motorjem na sprednji premi, različne kombinacije motorjev pa bodo poskrbele za pet različnih sistemskih moči.
Od 340 do 500 kilometrov
Osnovni enyag iV 50 bo imel motor z močjo 109 kilovatov, baterija s kapaciteto 55 kilovatnih ur pa mu bo omogočala do 340 kilometrov dosega. Enyaq iV 60 bo razvijal moč 132 kilovatov, baterija s kapaciteto 62 kilovatnih ur pa mu bo zagotovila 390 kilometrov dosega. Najmočnejši zadaj gnani enyaq iV 80 bo razpolagal z močjo150 kilovatov in baterijo s kapaciteto 82 kilovatnih ur za 500 kilometrov dosega. Enako baterijo bosta imela tudi štirikolesno gnana enyaqa iV z oznakama 80X in vRS, ki bosta oba imela doseg 460 kilometrov. Prvi bo razpolagal z močjo 195, drugo pa z močjo 225 kilovatov, ki mu bo omogočila pospešek v 6,2 sekunde do 100 kilometrov na uro in največjo hitrost 180 kilometrov na uro, vlekel pa bo lahko tudi 1,2-tonsko prikolico.
![škoda enyaq iV, električni avto | Avtor: Škoda](/media/img/a8/de/8714fde886e46e0cdf20.jpeg)
Škoda bo možnost naročila enyaqa iV kupcem ponudila že letos, proizvodnja se začne konec leta 2020, dobava pa bo stekla leta 2021. Prvih 1.895 primerkov bo na voljo v omejeni seriji »Founders Edition«, s katero bodo spomnili na začetke Škode pred 125 leti.
Omeniti velja še tri načine polnjenja baterij. Poleg običajne šuko vtičnice z močjo 2,3 kilovata bo doma možno tudi hitrejše polnjenje z 11-kilovatno stensko polnilnico, ki bo trajalo šest do osem ur. Na hitri polnilnici bo možno baterije polniti z enosmernim tokom do moč 125 kilovatov, ki jih bo v idealnih razmerah v štiridesetih minutah napolnil od deset- do osemdesetodstotne kapacitete.
![škoda enyaq iV, električni avto | Avtor: Škoda](/media/img/b8/d6/8a52578539b20a4fafe4.jpeg)
Prva škoda na platformi MEB
Enyaq iV, ki je kot prva škoda nastal na Volkswagnovi električni platformi MEB in ga bodo kot edini električni avtomobil iz skupine izdelovali v Mladi Boleslavi na Češkem, je dolg 4,648, širok 1,877 in visok 1,618 metra, medosna razdalja pa znaša 1,618 metra.
![škoda enyaq iV, električni avto | Avtor: Škoda](/media/img/c6/e0/cac46ff5b634db440ba4.jpeg)
Mere bodo vplivale tudi na notranjost, ki jo pri Škodi posebej izpostavljajo, saj naj bi z vtisom salonskega ambienta vzbujala povsem novi občutek prostornosti. Za povezljivost in infotainment bo poskrbljeno preko 13-palčnega osrednjega zaslona in z možnostjo projekcijskega zaslona z obogateno resničnostjo, ki se bo neprestano osveževala preko spleta, posebni pa bodo tudi trajnostni materiali. Uporabnost bo zaokrožil prtljažnik s prostornino 585 litrov in nizkim nakladalnim robom.
![škoda enyaq iV, električni avto | Avtor: Škoda](/media/img/ed/42/a7dc12c12f031ef22939.jpeg)
Tole bo pa boljše od vseh fosilcev samo, da VW napiše program za ID3. Do leta 2025 bo počasi in po dvojni ceni