Družba Petrol je eden večjih upravljavcev s polnilnicami za električna vozila v Sloveniji in širše v regiji držav nekdanje Jugoslavije. Če imajo trenutno v upravljanju okoli 430 polnilnic, nameravajo že do konca leta to številko skoraj podvojiti. Kot pravijo, pa je trenutno osnovni cilj družbe vzpostavljanje ultra hitre polnilne infrastrukture ob avtocestah Slovenije in Hrvaške ter hitrih in običajnih polnilnic v večjih mestih ter pred trgovskimi centri.
Njihova statistika pravi, da je izkoriščenost polnilnih mest še vedno relativno majhno. Čeprav vsako leto podvojijo količino 'pretočene' energije in so lani že dosegli številko štiri gigavature, pa se na počasni (ulični) polnilnici povprečno polnita le eno do dve vozili dnevno, na hitri polnilnici (50 kW) dve, na ultrahitri (100 in več kW) pa do tri. Seveda pa je frekventnost obiska zelo odvisna od lokacije.
Prepoznali bodo neupravičeno parkiranje
Eno od perečih vprašanj, s katero se tako kot drugi ponudniki soočajo tudi pri Petrolu, je napačno parkiranje na mestih, ki so rezervirana za polnjenje e-avtov. Ta mesta zasedajo tako 'fosilci' kot tudi lastniki e-vozil, ki pa jih ne priklopijo na polnjenje. Zelo pogosto se dogaja, da aplikacija uporabniku sporoča, da je polnilno mesto prosto, ko pa pride na lokacijo, najde tam parkiran avto, ki ne polni.
Pri Petrolu menijo, da je mogoče največ narediti z ozaveščanjem voznikov, svoje pa morajo narediti tudi car-sharing ponudniki z zagotavljanjem večje skrbnosti njihovih uporabnikov. Predvsem pa so ključne redarske službe, ki bi morale po mnenju ponudnika striktneje kaznovati napačno parkirana vozila.
"V prvi vrsti vidimo kot ustrezno rešitev dvig ozaveščenosti in kulture parkiranja pred polnilnicami."
Petrol
So pa pri energetski družbi sprožili tudi lastni pilotni projekt postavitve senzorjev parkiranja na 32 parkirnih mestih. "S tem pilotnim projektom deloma odgovarjamo na dva problema – problem pakiranih e-vozil, ki ne polnijo, ter problem klasičnih vozil, ki so parkirana na mestu a polnjenje vozil na način, da na omenjenih polnilnih mestih uporabnikom omogočamo poglobljeno informacijo o tem, ali na določenem mestu lahko parkirajo in polnijo s pomočjo aplikacijo OneCharge. Tovrstni projekt je trenutno v fazi testiranja, v kateri spremljamo in ocenjujemo možnosti razširitve na ostale lokacije."
Prihaja več ultrahitrih polnilnic
Ker je Slovenija izrazito tranzitna država, prodaja avtov na Zahodu pa je v zadnjem obdobju poskočilo, se pred letošnjo poletno sezono postavlja vprašanje, ali bodo tujci pri prečkanju naše države imeli na voljo ustrezno infrastrukturo. Poleg družb Ionity, Moon in Tesle je Petrol edini, ki trenutno upravlja s polnilnicami s polnilno močjo nad 100 kW. V družbi obljubljajo, da bodo letos na strateških mestih vzpostavili še več novih polnilnic.
"Trenutno imamo v Sloveniji štiri lokacije z DC polnilnicami, to so postajališča Kozina AC-vzhod, Maribor AC – vzhod, Tepanje AC – zahod in tik ob avtocesti še polnilni park ob nakupovalnem centru Supernova Qlandia v Novem mestu. V letošnjem letu predvidevamo postavitev ultra hitrih polnilnic na postajališču Barje AC – jug in sever ter na postajališču Lukovica. Prav tako si letos želimo dodati še dve ultra hitri polnilnici na postajališču Kozina."
Pri umeščanju novih polnilnic pri Petrolu največje izzive vidijo v dolgotrajnih administrativnih postopkih, omejitvah pri umeščanju v prostor, pomanjkanju ustrezne električne infrastrukture (slaba zmogljivost omrežja), pa tudi upočasnjeni dobavni veriga komponent.
5000-10000 tisoč kazni za nepravilna parkiranja na polnilnicah, mestih za invalide in podobnih površinah, pa se to nebi dogajalo