Da gre za resen avtomobil, ki bi lahko bil tudi kandidat za naslednjo uradno limuzino francoskega predsednika – sedanji predsednik Emmanuel Macron se je na inavguracijo v pomanjkanju »pravih francoskih limuzin« peljal s križancem DS7 crossbackom – nakazuje predvsem z dolžino 4,93 in širino 1,85 metra ter velikimi kolesi s premerom 690 milimetrov.
Vendar pa je njegova funkcija prevoznika francoskega predsednika pod vprašajem. Razlog za to je, da ga za ves svet izdelujejo na Kitajskem, v »deželi srednjega kraljestva« pa francoski predsedniški avtomobil ne more biti izdelan. Bodo pa tudi iz tega razloga podaljšano različico izdelovali v Franciji.
Direktorski avtomobil?
Kakorkoli, naj bo bodoči predsedniški avtomobil ali ne, gre gotovo za velik avtomobil, ki je po zaslugi nove verzije modularne platforme EMP2 s podaljšano medosno razdaljo tudi precej prostoren. To se poznam predvsem na zadnji klopi, kjer bodo v skladu s premijsko naravo avtomobila morda celo pogosteje kot spredaj sedeli njegovi lastniki. V vsakem primeru je torej dober kandidat za »direktorski avtomobil«, v kar sem lahko med kratko vožnjo na zadnji klopi tudi prepričal. Za zadnjo klop velja tudi, da nima le velikega sredinskega naslona za roke, ki je opremljen tudi z vtičnicami USB, ampak lahko na sredi razmeroma udobno sedi celo tretji potnik, kar je danes že precej neobičajno.
DS9 je pri nas mogoče naročiti že od zgodnje pomladi. S pogonom E-tense 250 2x4 in temo performance line je na voljo za najmanj 63.090 evrov, s temo rivoli pa za 66.090 evrov. S štirikolesnim pogonom E-tense 360 4x4 bo stal najmanj 72.090 evrov. Seveda pa bo cena končnega avtomobila odvisna od vrste in količine opreme, za katero se bo odločil bodoči lastnik.
Takšno udobje zagotavlja predvsem opremski paket DS LOUNGE, ki je še posebej razkošno opremljen z imenitnimi materiali: alkantaro na stropu, usnjem na armaturni plošči in sedežih, ki so prešiti z vzorcem po zgledu pasu zapestne ure ter stikali s kristalno intarzijo. Tudi zadnji sedeži so v tem primeru ogrevani in zračeni, razpolagajo tudi z masažno funkcijo, k udobju pa pripomore tudi naslon za roke med potnikoma. Nastaviti je možno tudi veliko parametrov, na voljo pa so tudi priključki USB in večbarvna osvetlitev notranjosti.
Za personalizacijo bodo poskrbele tudi teme, ki, kot pravijo, spominjajo na pariške četrti in jih imenujejo »inspiracije DS«. Inspiraciji DS BASTILLE in DS RIVOLI sta tako urejeni v zrnastem usnju, inspiracija DS PERFORMANCE je urejena v črnem usnju, inspiracija DS OPERA pa v napa usnju »Art Rubis« z dizajnom, ki posnema pašček zapestne ure.
Pri znamki so poskrbeli tudi za odlično zvočno izolacijo notranjosti ter za vrhunski zvok, za katerega so poskrbeli pri hišnem dobavitelju Focalu, ga optimizirali za notranjost in štirinajst zvočnikov med drugim zaščitili tudi s posebnimi jeklenimi visokotonskimi rešetkami.
Skrb za voznika
Dobro je poskrbljeno tudi za voznika. Nabor infozabavnih in pripomočkov za pomoč voznikov bo namreč obsežen, izstopa pa predvsem sistem DS active scan suspension, ki s pomočjo kamere in drugih tipal prilagaja vzmetenje in omogoča vožnjo, ki se je med kratkim preskusom na različnih cestah izkazala za učinkovito udobno. Tudi preostali seznam je pester in obsega pomoč pri vožnji DS drive assist, ki omogoča tudi avtomatizirano vožnjo druge ravni, pomočnik pri parkiranju DS park pilot in paket DS safety, ki vozniku tudi z nočnim vidom pomaga pri nočni vožnji, spremlja stanje njegove pozornosti, samodejno prilagaja svetlobni snop žarometov. Ostane še dostop do avtomobila brez ključa s pomočjo pametnega telefona z možnostjo podelitve digitalnega ključa petim ljudem DS smart access.
Slovenski uvoznik znamke je na predstavitev pripeljal tudi avtomobil, ki je pravzaprav dal ime znamki DS Automobiles in ga ta tudi obravnava kot svojega prednika. Gre seveda za citroën DS, slovito »žabo«, ki je od svojega nastanka leta 1955 veljal za pojem francoskega avtomobilskega razkošja. A ne le to, saj je bil mojstrska kombinacija popolnoma eksotičnega in popolnoma vsakdanjega, zato je vedno razvnel domišljijo voznikov. Imel je tudi nekaj lastnosti, ki so jih pri DS Automobiles prenesli na DS9, denimo luči, ki samodejno svetijo v smer vožnje, hidropnevmatsko vzmetenje, po katerem se zgleduje sistem DS active scan suspension, pa tudi luči ob zadnji šipi in še kaj.
Dobrih dvajset centimetrov dolžinskega prirastka je sicer edino, kar DS9 dimenzijsko zares loči od sorodnega peugeota 508. Ločita pa ga tudi oblika in karoserijska zasnova, saj gre za klasično limuzino z elegantno silhueto in precej strmo postavljeno zadnjo šipo.
DS 9 sicer nadaljuje oblikovno zasnovo znamke DS Automobiles. Spredaj izstopajo »DS-ova krilca« in ekspresivna maska s tridimenzionalnim diamantnim učinkom, na pokrovu motorja pa je tudi giljoširana sablja »Clous de Paris«, oblikovni poudarek, ki so ga tokrat prvič uporabili na zunanjosti avtomobila. Določene oblike ohlapno spominjajo tudi na originalni citroën DS iz leta 1955, med drugim tudi lučki na bokih ob vrhu zadnje šipe, ki sicer nista enaki, kot na citroënu DS, gotovo pa lepo namigujeta na slavnega botra znamke.
Le priključni hibridi
Neprekinjenost karoserijskih linij sicer zagotavlja črta, ki od prednje maske poteka preko motornega pokrova, vetrobranskega stekla, strehe in roba prtljažnih vrat, prav tako pa so značajsko črto speljali tudi preko sicer gladkih bočnih površin med prednjimi in zadnjimi lučmi. Zadku dajejo poudarek predvsem izrazite zadnje luči.
Ogledali smo si lahko tudi športno različico »žabe« citroën SM. Citroën je imel namreč v prvi polovici sedemdesetih let v lasti tudi Maserati in iz te naveze se je rodil avtomobil, ki je združeval francosko hidropnevmatsko podvozje in italijansko motorno tehniko. Na navezo sicer namiguje tudi ime, saj je SM kratica za Scuderia Maserati.
Pri nas je DS9 na voljo le s priključno hibridnimi pogonskimi sklopi. Za zdaj je na voljo zgolj pogon na sprednji kolesi, pri katerem kombinacija bencinskega motorja in elektromotorja zagotavlja sistemsko močjo 183 kilovatov. Pogonski sklop, ki ga sicer že poznamo iz nekaterih drugih modelov skupine PSA, s pomočjo baterije s kapaciteto 11,9 kilovatne ure omogoča električni doseg med 40 in 50 kilometri. Polnjenje baterija na 7,4-kilovatnem priključku traja dobro poldrugo uro. Jeseni sicer pride tudi DS9 s 264-kilovatnim štirikolesnim priključno hibridnim sklopom.
kakor koli obračate še vedno je voznikov sedež in zadnja klop. klop. pa je dovolj samo pogledati si slike obeh elementov. ko bo zadaj fotelj potem se naj označuje za predsedniški avto, sedaj je pa še vedno bolj za prevažat… ...prikaži večt pasjega ljubljenca. no ko bo tale reč približno podobna zadnjim sedežem v RR, pa spet napište kaj.