Pri Peugeotu so se s tem odvrnili od uporabe večnamenskih platform, pri katerih je bila električna le ena od različic, in so se usmerili v specializacijo platform za posamezne pogonske sklope.
K temu jih je med drugim pripravil načrtovani evropski prehod zgolj na prodajo električnih vozil do leta 2035, po drugi strani pa tudi slabe izkušnje z večnamenskimi platformami, ki niso blagodejno vplivale na dosege njihovih električnih vozil.
Pri Peugeotu in skupini Stellantis zato veliko stavijo na novo platformo STLA medium, ki bo le prva od štirih električnih platform, in bo namenjena predvsem najbolj množičnemu segmentu C, čeprav bo na njem lahko nastalo tudi nekaj vozil večjega segmenta D. Pri skupini trdijo, da bi lahko novo platformo na leto uporabili za dva milijona vozil.
Zgrajena okoli baterije
Na predstavitvi novega peugeota E-3008 v prostorih Peugeotovega središča v francoskem Sochauxu nam je glavni inženir za platformo STLA Herve Scheidegger razložil, da so platformo zgradili predvsem okoli baterije. Ideja je bila, da je cel avtomobil v bistvu zgrajen okoli baterije in da so drugi elementi podrejeni njeni vgradnji. S tem so zagotovili tudi, da je avtomobil dobro sestavljen, saj le na ta način odraža tudi vtis kakovosti.
Platforma STLA medium je prilagodljiva in zelo modularna, njen osrednji del pa je v dno vgrajena baterija. Zasnovana je na 400-voltni tehnologiji in v standardni verziji s kapaciteto 73 kilovatnih ur zagotavlja doseg več kot 500 kilometrov dosega. Zmogljiva baterija s kapaciteto do 98 kilovatnih ur pa omogoča celo dosege do 700 kilometrov. Pri Stellantisu so se 800-voltni tehnologiji odpovedali zaradi stroškov, vendar pa tehnična zasnova platforma omogoča morebitni poznejši prehod nanjo.
Baterija je sicer po širini in dolžini v vsakem primeru enaka, saj so na tak način dosegli, da je lahko vgrajena v medosje z dolžino 2,76 metra. Baterija zavzema ves prostor pod vozilom. Spredaj sega od zadnjega roba prednjih koles, zadaj pa sega že v prostor med kolesi, čemur so priredili tudi ureditev integralne zadnje preme, ki je v bistvu tudi okvir za zadnji motor v primeru, da ima peugeot E-3008 štirikolesni pogon.
Razlika v višini
Enotnost dolžine in širine okvirja za baterije so konstruktorji dosegli tako, da ima baterija v vsakem primeru dvanajst modulov, le da so moduli zmogljivejše baterije s kapaciteto 98 kilovatnih ur višji. K celotni višini baterije namreč ti moduli prispevajo 5 centimetrov. Prostora pod kabino je dovolj tudi za ta dodatek, zato ne vpliva na njeno prostornost. Večja zmogljivost se pozna tudi v masi baterije, saj šibkejša tehta 510 kilogramov, zmogljivejša pa 50 kilogramov več, torej 560 kilogramov.
Platforma bo sicer omogočala izdelavo avtomobilov z dolžinami med 4,3 in 4,9 metra, medosno razdaljo med 2,76 in 2,9 metra in z različnimi oddaljenostmi dna od tal vse do 220 milimetrov. To pomeni, da jo bodo lahko namenili tudi terenskim električnim avtomobilom s prednjim ali štirikolesnim pogonom.
Zanimivo je, da v primeru baterije s kapaciteto 73 kilovatnih ur različici s prednjim in štirikolesnim pogonom lahko s polno baterijo teoretično prevozita enako razdaljo več kot 500 kilometrov. To so inženirji dosegli tako, da s pomočjo dodatnega motorja avtomobil ni le bolj zmogljiv, ampak lahko tudi bolj učinkovito rekuperira zavorno energijo. Tudi tu ima nova platforma prednost pred staro.
Prejšnja platforma namreč ni omogočala prevelikega prilagajanja moči rekuperacije, saj sta bili stopnji le dve in še ti se nista zelo občutno razlikovali. Novi peugeot E-3008 v tem pogledu obeta precej izboljšav, saj so na voljo tri stopnje rekuperacije in segajo od blage rekuperacije, ko se avtomobil obnaša tako, kot smo vajeni iz avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem do zelo močne rekuperacije, ki posnema vožnjo z enim pedalom.
Konstruktorji so večjo učinkovitost platforme dosegli tudi z uporabo kolesnih ležajev z zmanjšanim trenjem, ki zmanjšajo mehanske izgube, vse komponente pogonskega sklopa pa so združene na razmeroma majhnem prostoru spredaj. Optimiziran je tudi hladilni sistem, za toplotno upravljanje kabine, sistema in baterij, ki jim temperaturo vzdržuje hladilna (oziroma ogrevalna) plošča, pa skrbi serijska toplotna črpalka.
Možnost pametnega polnjenja baterij
Novi peugeot 3008 sicer ne bo le električni, ampak bo na voljo tudi z blagimi hibridnim in priključno hibridnim pogonom. Na predstavitvi so nam povedali, da to ne predstavlja težave, saj z izjemo spremenjenega pogonskega sklopa lahko prednji del "pritrdijo" na drugačen zadnji del od zadnjega roba sprednjih koles naprej.
Poleg visokonapetostnega je avtomobil seveda opremljen tudi z nizkonapetostnim 12-voltnim sistemom za napajanje pomožnih naprav, omogoča pa tudi polnjenje zunanjih porabnikov, kakršne so baterije električnih skirojev ali koles ali ročni električni aparati, na voljo pa bo tudi možnost pametnega polnjenja V1G, med katerim bo polnjenje baterij preko povezave z dobaviteljem potekalo le v času nizke tarife.
Za zdaj pa se pri Peugeotu, čeprav bi platforma lahko omogočala tudi to, niso odločili za možnost V2G, torej povezave z omrežjem, ki bi omogočala tudi, da avtomobil deluje kot baterije za vzdrževanje napetosti v javnem električnem omrežju.
Na predstavitvi je bilo poudarjeno tudi, da platforme STLA ne bo izdelovala le ena velika tovarna, ampak jo bodo izdelovali v manjših tovarnah blizu tovarn za proizvodnjo avtomobilov. V primeru proizvodnje peugeota E-3008 to pomeni, da avtomobil izdelujejo v Sochauxu, kjer izdelujejo tudi elektroniko in dele podvozja, aluminijasti okvir z baterijo prihaja iz Stellantisove tovarne v Mulhousu, menjalnik prihaja iz Stellantisove tovarne v Valenncienesu, motorje pa dobavlja tovarna združenja Stellantis-NIDEC v francoskem Tremeryju.
Če bo primerna cena, bom kupil. Ampak vnaprej vem, da ne bo.
Ne hvala, električni avto je zadnje kar bom kupil.