Še enkrat omenimo, da volkswagen passat v novi generaciji, vsaj v Evropi, ne bo več imel limuzinske različice, ampak bo na voljo le kot karavanski različici passat variant. Limuzinskega passata z motorji z notranjim zgorevanjem torej ne bo več, zato za njenega naslednika na samosvoj način velja električni volkswagen ID.7.
Kot smo na predstavitvi lahko ugotovili, ko je nekdo prvič odprl prtljažna vrata, je volkswagen ID.7 v bistvu kombilimuzina tipa "fastback" ali "liftback" saj se je pred nami pokazala široka in dolga odprtina prtljažnika, ki je, kljub temu da je pod njim elektromotor, presenetljivo prostoren.
A kljub temu da ni prava limuzina kot passat, ampak gre pravzaprav za kombilimuzino, pogled na njegovo zunanjost tega ne pokaže. Njegova silhueta je namreč povsem limuzinska in ne kaže dejstva, da gre za zelo velik avtomobil, ki s svojimi merami presega vse Volkswagnove električne modele doslej. Poleg tega se za njegovo obliko zdi, da je malce bolj konservativna od tistega, kar smo bili pri Volkswagnovih električnih avtomobilih vajeni doslej.
Med pogovori na predstavitvi in tudi v komentarjih bralcev je bilo namreč večkrat omenjeno, da so oblike ID.7 malce "kitajske", vendar to ne bi smelo biti presenetljivo. Največji, ali vsaj eden največjih trgov za ID.7 bo namreč prav Kitajska, kar je Volkswagnov izvršni direktor Thomas Schäfer pokazal, ko se je namesto evropske predstavitve v Berlinu udeležil vzporedne predstavitve v Pekingu. S hkratnimi predstavitvami na več koncih sveta so hoteli pri Volkswagnu seveda poudariti tudi dejstvo, da so si ID.7 zamislili kot svetovni avtomobil. In kot takšen mora biti všeč veliko različnim kupcem.
Zgornji del električne ponudbe
Članica Volkswagnovega upravnega odbora za marketing, prodajo in poprodajo Imelda Labbe nam je na predstavitvi v Berlinu povedala, da volkswagen ID.7 predstavlja zgornji del njihove električne ponudbe. Zanje je sicer enako pomembno, da naslovijo kupce v spodnjem segmentu, čemur bo služil pred nekaj tedni predstavljeni ID.2, kot tudi kupce v zgornjem segmentu, ki jih bo nagovarjal ID.7. Velika električna limuzina jim daje tudi možnost, da po vsem svetu nagovorijo stranke, ki so zainteresirane za prehod z večjih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem na električne. In da avtomobil hkrati ponudijo po vsem svetu.
Oblike so zato kombinacija tistega, kar smo doslej videli na drugih Volkswagnovih električnih avtomobilih družine ID in tistega, kar so kupci doslej pričakovali od avtomobila srednjega razreda, ki ga je pri wolfsburški znamki uspešno predstavljal passat. Ker gre torej za passat nove dobe, smo Imeldo Labbe vprašali tudi, kaj je ID.7 prevzel po passatu. Pravi, da so to prostornost, udobje in dobre vozne lastnosti, poleg tega pa tudi velik doseg, ki je bil vedno pomemben za njihove stranke, ki so kupovale passate. ID.7 je zato avtomobil, ki je primeren za udobna potovanja na dolge razdalje, povsem suveren pa je tudi med vožnjami na krajših razdaljah.
Preskus notranjosti je pokazal, da bodo kupci volkswagna ID.7 zares lahko uživali v prostornosti in tudi v zelo kakovostnih materialih. Spredaj sta sedeža sicer malce stisnjena med vrata in široki sredinski greben, zadaj, kjer grebena ni, pa je občutek prostornosti zares dober in prvi vtis pokaže, da bo ID.7 na tem področju zares vreden naslednik passata. Občutek prostornosti poveča tudi velika aktivna panoramska streha, prav tako pa tudi veliko vodoravnih linij na armaturni plošči, ki jo popestrijo tudi površine v osvetljenem vzorcu.
Izboljšana platforma MEB
Volkswagnova vodja produktne linije E-Mobility Silke Bagschik nam je v pogovoru povedala, da v notranjosti ID.7 lahko vidimo, kaj prinaša nova generacija platforme MEB. Volkswagen ID.7 je namreč zasnovan na izboljšani platformi MEB+. Bagschik pravi, da so si po ostalih modelih družine ID vzeli malo odmora in platformo za ID.7 precej izboljšali. Ta se zato denimo lahko pohvali s popolnoma novim infotainmentom, za katerega so razvili novi softver, in tudi z novim procesorjem, ki je kar 4-krat hitrejši od dosedanjega. To je namreč pomembno za stranke.
Novi uporabniški vmesnik smo lahko deloma preskusili tudi na predstavitvi v Berlinu. Projekcijskega zaslona z dodatkom obogatene resničnosti na statičnem avtomobilu sicer ni bilo mogoče preskusiti, zato pa je bil zanimiv denimo pogled na instrumentni zaslon pred voznikom. Glede na to, da je njegovo vlogo v veliki meri prevzel zaslon HUD, je ta namreč še manjši od tistih, ki jih poznamo iz drugih pripadnikov družine ID. Vendar pa je kljub temu dovolj pregleden.
Bolj zanimiv je seveda nov osrednji sklop zaslona z diagonalo kar 35 centimetrov in okoliških haptičnih stikal. Slaba novica je, da so velika stikala nadomestila majhna, ki od voznika zahtevajo več natančnosti pri upravljanju, zelo dobra novica pa je, da so pri upravljanju zaslona, oziroma infozabavnega sistema pri Volkswagnu zares storili velik korak naprej, saj se bliskovito odziva na ukaze z dotiki in tudi grafika je zelo čitljiva. Videli pa bomo, kaj bo pokazal dolgotrajnejši praktični preskus na testu, ko bomo denimo lahko preskusili tudi ustrežljivost govorne asistentke Ide in kakovost zvočnega sistema, ki so ga zasnovali pri Harman Kardonu.
Pomembne so podrobnosti
Zanimiv je še element v notranjosti volkswagna ID.7. Na armaturni plošči namreč ni klasičnih zračnikov klimatske naprave, saj jih je nadomestil novi inteligentni sistem za klimatizacijo z inteligentnimi razporejevalniki zraka. Tudi tega bomo lahko preskusili kasneje kot tudi novi sistem za prezračevanje sedežev in masažo.
Prav tako pa tudi prednosti, ki jih izboljšana platforma MEB+ prinaša na področju vožnje. Zanj je Silke Bagschik povedala, da razpolaga z veliko moči, zato bomo lahko takoj opazili, da je avtomobil z njim zelo odziven. Dodala je, da je bilo veliko razvojnega dela vloženega v podrobnosti. Med novostmi platforme MEB+ je denimo sam pogonski sklop, prav tako pa tudi njegov elektronski sistem krmiljenja. Ker so uporabili veliko tanjše plasti kovine, je pogonski slop tudi bolj učinkovit. Predelav je bil deležen tudi menjalnik.
Poleg tega, pravi Bagschik, so izboljšali tudi čase polnjenja baterij, ki je možno z močmi do 200 kilovatov. Baterije lahko na hitrih polnilnicah zato do 80 odstotkov kapacitete napolnimo celo v manj kot 25 minutah. Čeprav je v razvoju že nova platforma SSP, so se pri Volkswagnu odločili, da bodo za ID.7 izboljšali platformo MEB. Bagschik pravi, da so se s tem odzvali na kritike strank. Razvoj platforme je namreč zelo podoben razvoju softvera. Nikoli ga ne razvijaš od začetka, ampak poskušaš izboljšati že obstoječe zadeve, kar je dobro tudi za stranke, je zaključila Silke Bagschik.
Preveč Kitajski...
in kaj si jest mislim o tem .. direkt za v razrez. tista ping pong tabla zakrije skoraj vso prednjo šipo, in tisti ogromen ( beri mikroskopsko majhen ) prikazovalnik pred volanom je gotovo namenjen sokolu, in za povrh odprta… ...prikaži večta vrata prtljažnika, ja nevarnost za satelite v orbiti.. pa kako naj to odprem v moji garaži ? aja pa zaprem.. avto ima fenomenalno položna predno in zadnje steklo in kot tak primeren samo za gojenje piščancev.
E-jajc!