Euro NCAP je objavil novo serijo rezultatov zahtevnih varnostnih testov novih avtomobilov na evropskem trgu. Avte večkratno razčetverijo po scenarijih najpogostejših nesreč in s tem preverijo pasivno varnost. Nato pa se morajo izkazati še pri različnih testih glede delovanja asistenčnih sistemov, da so ti sposobni pravi čas prepoznati nevarnost in da so res v pomoč, ne nadlego.
Lynk & Co je začel pred kratkim na sedmih velikih evropskih trgih avte ponujati prek sodobnosti prilagojenega načina najema, članstva ali nakupa. Gre za znamko, ki ima istega kitajskega lastnika kot Volvo, tako da je model 01 tehnično bližnji sorodnik volva XC40. To se je poznalo tudi pri rezultatih, saj je kompaktni kitajski hibrid oziroma priključni hibrid naravnost blestel: 96-odstotna varnost za odrasle potnike, maksimalni rezultat za bočne trge, celovit seznam varnostnih pomagal ...
V roke "mesarjem" iz Euro NCAP je prišel prvi NIO. Znamka v silovitem vzponu je zaradi številnih inovativnih pristopov za mnoge "Tesla z vzhoda." V Evropi so predvidljivo začeli najprej na norveškem trgu, kjer ponujajo električni 6 ali 7-sedežni suv ES8. Avto je zlahka opravil s testi, še posebej pa je strokovnjake presenetil z zmogljivostmi avtonomnega zaviranja v sili in celostnim pristopom do asistenčnih sistemov. Za asistenčne sisteme je dobil kar 92-odstotkov vseh mogočih točk, kar je eden najboljših rezultatov sploh in na ravni tesle model 3, ki je bil (po takratnem protokolu) testiran leta 2019.
"V Evropo prihaja val kitajskih vozil nove dobe. Na žalost mnogi med njimi do evropskih kupcev še vedno niso dovolj transparentni na področju varnosti. Lynk & Co in NIO pa nasprotno dokazujeta, da 'made in China' ni več slabšalnica. Oba modela sta razvita na kitajskem in sta se na naših testih vrhunsko izkazala," je komentiral generalni sekretar Euro NCAP Michiel van Ratingen.
Zanimiv je bil tudi test druge generacije toyote mirai. Gre za avto na vodik, zato so še posebno pozornost namenili varnosti rezervoarja pod visokim pritiskom, tudi v času po trku. Japonsko tehnološko čudo se je izkazalo kot vrhunsko zasnovano, dejstvo, da jo ženejo do narave zelo prijazne vodikove celice, ni vplivalo na varnost.
"Ti avtomobili kupcev ne silijo v izbiro ali naj ščitijo planet ali družinske člane."
Komentar van Ratingena na tokratne odlične rezultate
Pet zvezdic sta dobila tudi električni audi Q4 e-tron, ki je po zasnovi bližnji sorodnik VW ID.4 in škode enyaq. Edini avto s klasičnim bencinskim pogonom pa je bil novi subaru outback. Pri Euro NCAP so bili navdušeni nad zmogljivostmi asistenčnih sistemov, saj je celo presegel NIO in dobil 95-odstotni rezultat. Tako kot NIO tudi subaru uporablja napredno prepoznavo obnašanja voznika na podlagi gibanja njegovih oči in premikanja volana.
če bi kitajci imeli svoj NCAP , bi bilo zanimivo brat poročila o evropskih igračkah,,