Avto > Na Štrom
4993 ogledov

Električni tovornjak je za isto razdaljo potreboval tri dni več

volvo trucks FH electric Volvo Trucks/Krummen Kerzers
Električni tovornjak vlačilec volvo FH electric je prvič premagal veliko razdaljo. Vendar pa izkušnja ni bila prav pozitivna.

Razdalja, za katero bi dizelski tovornjak potreboval štiri dni, je njegov električni sorodnik prevozil šele v enem tednu. Vožnja na razdaljo 3.000 kilometrov, ki z električni tovornjak velja za rekordno, je pokazala tudi, da so električni tovornjaki za prevoze na dolge razdalje praktično neuporabni.

tovornjak Avto Tile tovornjaki bodo kmalu vozili po Sloveniji

Volvo Trucks je pred nedavnim predstavil svoj prvi električni vlačilec volvo FH electric, ki je opremljen s tremi elektromotorji s skupno močjo 340 kilovatov. Gigantske baterije s kapaciteto 540 kilovatnih ur mu v primeru največje mase 44 ton omogočajo doseg okrog 300 kilometrov.

volvo trucks FH electric | Avtor: Volvo Trucks/Krummen Kerzers Volvo Trucks/Krummen Kerzers

Pri Volvu trdijo, da lahko voznik s kratkimi polnjenji baterij, denimo med kosilom, prevozi do 500 kilometrov na dan. Da bi to dokazali, so vlačilec volvo FH electric poslali na dolgo vožnjo. Izkazalo pa se je, da ga je električni pogon v primerjavi z dizelskimi tekmeci precej upočasnil in da z njimi ne more zares tekmovati.

Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Slovenija Avto Smeti nam bo kmalu odvažal električni tovornjak

Električni volvo, ki so mu pri švicarskem logističnem podjetju Krummen Kerzers  zaupali prevoz 20 ton pomaranč iz španske Valencie v švicarski Zürich, je prevozil 3.000 kilometrov, kar je največja razdalja, ki jo je električni tovornjak doslej prevozil v Evropi. Vendar pa je bilo ob tem dosežku nekaj grenkobe. Medtem, ko bi dizelski volvo FH ob upoštevanju vseh predpisov za pot potreboval dobre štiri dni, je električni za isto pot potreboval teden dni. To pa ni dobra novica za prevozniška podjetja, pri katerih je hitrost prevoza zelo pomembna.

volvo trucks FH electric | Avtor: Volvo Trucks/Krummen Kerzers Volvo Trucks/Krummen Kerzers
Za največ zamude so bila kriva polnjenja baterij. Voznik Ballint Schnell je moral namreč opraviti kar dvajset postankov. Postanke za polnjenje je poskušal kombinirati z obveznimi varnostnimi postanki, kar pa ni bilo vedno mogoče. Na njegovi poti namreč ni bilo vedno ustrezne polnilne infrastrukture za tovornjake, kar velja za celotno Evropo. Schnell je zato moral uporabljati polnilnice za osebne avtomobile, na katerih pa je bilo polnjenje zaradi velikanske kapacitete baterij temu primerno dolgo. Poleg tega je pogosto naletel na zasedene polnilnice, kar ga je še dodatno upočasnilo. Marsikatera polnilna postaja je bila z velikim tovornjakom tudi nedostopna.

Scania P25 Premiera Avto Po Ljubljani smo se vozili s posebnim vozilom

Pri špediciji ugotavljajo, da se proizvajalci lahko sicer zelo trudijo, da razvijejo uporabne električne tovornjake ter prevoznike prepričajo o njihovi uporabnosti, vendar pa bo vse skupaj, če ne bo prišlo do razvoja polnilnega omrežja za tovornjake, bolj ali manj »boj z mlini na veter«. Tudi zavedanje, da je električni tovornjak v primerjavi z dizelskim na 3.000 kilometrov dolgi poti prihranil več kot tri tone ogljikovega dioksida, je le slaba tolažba.

Scania P280 Na premieri Avto Tudi k nam prihajajo "neslišni" tovornjaki
Komentarjev 2
  • zdrej 16:25 15.februar 2023.

    Dejansko ima nekaj takega Rosenbauer v svojem ET. Rečejo pa mu Extender oz. lahko bi prevedli "podaljševalnik".

  • zdrej 16:23 15.februar 2023.

    Zakaj pa ne naredijo hibrida? Motor z notranjim izgorevanjem deluje v optimalnih nastavitvah in dela zgolj elektriko za pogon ter presežke shranjuje v baterijo. Zakaj za pogon? Zato, ker so izgube praktično najmanjše in izkoristek bi se lahko izboljšal napram ...prikaži več dizelskemu pogonu. Baterije pa se uporabljajo tam do 250km pred naslednjim obveznim postankom. Sicer ne bo takega "prihranka" v CO2, bo pa pot trajala praktično enako dolgo.