Razdalja, za katero bi dizelski tovornjak potreboval štiri dni, je njegov električni sorodnik prevozil šele v enem tednu. Vožnja na razdaljo 3.000 kilometrov, ki z električni tovornjak velja za rekordno, je pokazala tudi, da so električni tovornjaki za prevoze na dolge razdalje praktično neuporabni.
Volvo Trucks je pred nedavnim predstavil svoj prvi električni vlačilec volvo FH electric, ki je opremljen s tremi elektromotorji s skupno močjo 340 kilovatov. Gigantske baterije s kapaciteto 540 kilovatnih ur mu v primeru največje mase 44 ton omogočajo doseg okrog 300 kilometrov.
Pri Volvu trdijo, da lahko voznik s kratkimi polnjenji baterij, denimo med kosilom, prevozi do 500 kilometrov na dan. Da bi to dokazali, so vlačilec volvo FH electric poslali na dolgo vožnjo. Izkazalo pa se je, da ga je električni pogon v primerjavi z dizelskimi tekmeci precej upočasnil in da z njimi ne more zares tekmovati.
Električni volvo, ki so mu pri švicarskem logističnem podjetju Krummen Kerzers zaupali prevoz 20 ton pomaranč iz španske Valencie v švicarski Zürich, je prevozil 3.000 kilometrov, kar je največja razdalja, ki jo je električni tovornjak doslej prevozil v Evropi. Vendar pa je bilo ob tem dosežku nekaj grenkobe. Medtem, ko bi dizelski volvo FH ob upoštevanju vseh predpisov za pot potreboval dobre štiri dni, je električni za isto pot potreboval teden dni. To pa ni dobra novica za prevozniška podjetja, pri katerih je hitrost prevoza zelo pomembna.
Pri špediciji ugotavljajo, da se proizvajalci lahko sicer zelo trudijo, da razvijejo uporabne električne tovornjake ter prevoznike prepričajo o njihovi uporabnosti, vendar pa bo vse skupaj, če ne bo prišlo do razvoja polnilnega omrežja za tovornjake, bolj ali manj »boj z mlini na veter«. Tudi zavedanje, da je električni tovornjak v primerjavi z dizelskim na 3.000 kilometrov dolgi poti prihranil več kot tri tone ogljikovega dioksida, je le slaba tolažba.
Dejansko ima nekaj takega Rosenbauer v svojem ET. Rečejo pa mu Extender oz. lahko bi prevedli "podaljševalnik".
Zakaj pa ne naredijo hibrida? Motor z notranjim izgorevanjem deluje v optimalnih nastavitvah in dela zgolj elektriko za pogon ter presežke shranjuje v baterijo. Zakaj za pogon? Zato, ker so izgube praktično najmanjše in izkoristek bi se lahko izboljšal napram… ...prikaži več dizelskemu pogonu. Baterije pa se uporabljajo tam do 250km pred naslednjim obveznim postankom. Sicer ne bo takega "prihranka" v CO2, bo pa pot trajala praktično enako dolgo.