Prejšnji mesec smo podrobneje spoznali električni lahki gospodarski avtomobila peugeot e-expert in citroën e-jumpy, ki jima je junija sprva sledil potniški kombi peugeot e-traveller, temu pa končno tudi citroën ë-spacetourer.
V bistvu bi o Citroënovem predstavniku težko napisali kaj novega, le to, da ima seveda drugačno značko in nekaj oblikovnih posebnosti, ki so značilne za njegovo znamko. Sicer pa je bolj ali manj enak, kot peugeot e-traveller.
To pomeni, da bo na voljo kot minibus s petero do devetero sedežev, ki bo ustrezal predvsem poklicnim prevoznikom za lastne potrebe ali prevoz potnikov in namenskim podjetjem za prevoz oseb, prav tako pa so ga bodo lahko zasebni uporabniki omislili kot limuzinski kombi oziroma velikega enoprostorca s petero do osmero sedežev in pestrimi možnostmi izkoriščanja njegove modularne notranjosti za družinske, prostočasne in podobne dejavnosti.
Do prtljažnika bo mogoče do dostopati tudi skozi dvižno šipo, zato ne treba vedno odpirati kar nerodno velikih zadnjih vrat. Pri Citroënu izpostavljajo tudi veliko odlagalnih vdolbin in predalov s skupno prostornino do 74 litrov.
Platforma EMP2
Tako kot koncernski bratje in bratranci je seveda tudi ë-spacetourer zasnovan na platformi EMP2, ki je konstruktorjem omogočila vgradnjo baterije v podvozje, s čimer je obdržal uporabno prostornino, ki je seveda odvisna od dolžine avtomobila. Dolžine so tri, in sicer 4,60, 4,95 ali 5,30 metra, v vsakem primeru pa je visok 1,90 metra, kar mu omogoča vstop v nižje garaže. Vlekel bo lahko tudi prikolico do največje mase 1.000 kilogramov.
Pod motornim pokrovom se skriva 100-kilovatnim elektromotorjem, ki v vseh voznih načinih razvije več kot zadostno največjo hitrost 130 kilometrov na uro, z mesta do 100 kilometrov na uro pa v najmočnejšem programu power potrebuje 13,1 sekunde. Vozni načini so trije. Normalni način z močjo 80 kilovatov zagotovi najboljše razmerje za vsakdanje vožnje, način eco z znižanjem moči na 60 kilovatov in prilagoditvijo gretja in klimatske naprave optimizira doseg, način power pa optimizira vožnjo polnega avtomobila.
Pester električni sistem
Načina zaviranja sta dva, zmerni, ki je podoben delovanju zavornega pedala pri različici z motorjem na notranje zgorevanje, in zmogljivejši »B« (Brake), ki po voznikovem umiku noge z zavornega pedala zavira bolj silovito in regenerira več elektrike.
Elektrika je lahko shranjena v dveh različicah litij-ionske baterije. Šibkejša s kapaciteto 50 kilovatnih ur omogoča do 230 kilometrov, močnejša s kapaciteto 75 kilovatnih ur pa do 330 kilometrov dosega. Oba sta merjena v skladu s ciklusom WLTP.
Baterijo se lahko napolni na tri načine. Najdlje seveda traja polnjenje na gospodinjskem priključku z 8- ali 16-amperskim tokom, na voljo pa je tudi 32-amperski »wallbox« z močjo od 7,4 ali 11 kilovatov, ki omogoča precej hitrejše polnjenje. Na hitri polnilnici lahko polnjenje poteka z močjo do 100 kilovatov. V tem primeru je za polnjenje manjše baterije potrebno dobre pol ure, močnejša baterija pa se napolni v približno 45 minutah.