Tesla cybertruck je torej doživel uradno in pompozno premiero, s katero so obeležili začetek dobav serijsko izdelanega vozila. To bi se sicer moralo zgoditi že pred dvema letoma. Seznam čakajočih kupcev je dolg, menda je rezervacijo 100 dolarjev vplačalo več kot milijon Zemljanov, ki si želijo to nezemeljsko vozilo zapeljati na domači dovoz. Cybertrucka sicer še vedno ni mogoče naročiti, z avansom se samo postavite v vrsto rezervacij.
Šef Tesle Elon Musk, ki se je na oder prireditve v Austinu v ameriškem Teksasu pripeljal v cybertrucku, je začetek novega obdobja pospremil z besedami, da se "vsake toliko pojavi izdelek, ki je zelo redek in nenavaden. Imamo avto, za katerega so strokovnjaki trdili, da ga ne bo nikoli mogoče izdelati." Velikanski izzivi pri prenosu ideje v serijsko proizvodnjo so bili tudi glavni krivec, da je prišlo do tako velike zamude pri izdobavi prvih serijskih avtov. V ta namen so morali izumiti nekaj povsem novih postopkov in izdelati unikatne stroje, vključno z velikanskimi stiskalnicami, ki so potrebni za izdelavo podvozja.
Dodal je, da je cybertruck njihov najboljši izdelek doslej in nekaj povsem unikatnega na cesti. Avto ponuja več uporabnosti od dosedanjih poltovornjakov in več športnosti od športnih avtov, je izjavil. "Prihodnost naj je videti tako kot prihodnost," je še povedal in pokazal video, v katerem cybertruck v pospeševanju pusti zadaj porscheja 911.
"Če boste kadarkoli v sporu z drugim avtomobilom, boste zmagali."
Elon Musk, šef Tesle
Oblika je le ena od nenavadnih lastnosti poltovornjaka. Za filozofijo ostrih robov se skriva nov pristop k izdelavi vozila, ki ga v veliki meri pogojuje uporaba povsem nove zlitine jekla. Gre za unikum v avtomobilski industriji, saj posameznih delov karoserije sploh ne morejo izdelovati s stiskalnicami, temveč so sestavljene na osnovi šasije. Nebarvane jeklene plošče so izjemno odporne, pa ne le na korozijo, temveč naj bi zadržale izstrelke strelnega orožja do 9 mm.
Musk se je pošalil in se spomnil na dogodek ob premieri koncepta, ko steklo ni zdržalo preizkusa trka s težko kroglo. Test so ponovili, vendar v nekoliko omiljeni obliki z bejzbolsko žogo. Steklo je tokrat ostalo celo, čeprav se metalec v resnici ni ravno pretegnil. Več v spodnjem videu ...
Na Teslini strani piše, da je steklo odporno proti udarcem bejzbolske žogice s hitrostjo 112 km/h ali točo razreda 4. Izjemna naj bi bila tudi zvočna izolacija pred zunanjim hrupom. Avto je sicer dolg kar 5,68 metra, že brez ogledal je širok 2,2 metra, v višino pa na najvišji točki svoje trikotne oblike meri 1,78 metra.
Musk je med drugim povedal, da ima cybertruck izjemno nizko težišče in se zato zelo težko prevrne. "Če boste kadarkoli v sporu z drugim avtomobilom, boste zmagali," je v besede strnil eno od filozofij avtomobila. Poleg tega je avto izjemno zmogljiv. Podvozje je kar 43 centimetrov nad tlemi in nima izboklin, vzmetenje je zračno in prilagodljivo, dodane so zapore diferencialov, 20-palčna kolesa so prilagojena za terensko vožnjo.
Ena od posebnosti avta je uporaba novega tipa krmiljenja koles "po žici", ne več prek droga, krmiljena so tudi zadnja kolesa. "Z njim lahko voziš praktično karkoli," je dejal Musk. Odvisno od različice lahko prevaža do 1.897 litrov ali kar 1.134 kilogramov tovora, tudi v razsuti gradbeni obliki. Hkrati pa lahko vleče kar 4.990 kilogramov težke tovore. Pri Tesli so že objavili videe, ki naj bi dokazovali, kako cybertruck v vleki ekstremnih bremen zasenči električnega forda F-150 lightning ali Rivianovega RT1.
Zadnji tovorni prostor prekriva električni rolo, prostor je tudi spredaj, mogoče je podreti zadnje sedeže in tako združiti prostor s kesonom. Prvič pri Tesli omogočajo tudi napajanje zunanjih porabnikov, z vtičnico v tovornem prostoru lahko pri napetosti 240 V avto zagotavlja do 11,5 kW moči in tako napaja tudi hišo.
Notranjost je tipično čista, a vendarle nekoli drugačna od ostalih Tesel, fotografije kažejo na videz robustnosti, volan je prisekan, a poln in seveda brez obvolanskih ročic. Spredaj je očitno samo eden, kar 18,5-palčni zaslon z novim vmesnikom, še dodatni 9,4-palčni pa je zadaj.
Kupci si bodo lahko avto nadgradili še z različno dodatno opremo, od dodatnih zmogljivih sijalk pod robom strehe do posebnega namenskega kamping kita, s katerim lahko cybertruck postane outdoor bivak.
Natančne cene za evropski trg niso znane. Tudi v ZDA so precej višje od napovedanih "pod 40.000 dolarjev", kot je Musk govoril leta 2019. Po poročanju Reutersa se bo cena odvisno od različice na ameriškem trgu gibala med 60.990 in 99.990 dolarjev (med 55.900 in 91.600 evri) . Sredinski all-wheel model naj bi stal okoli 80 tisoč dolarjev (73.300 evrov).
Na začetku sta na voljo dve različici cybertrucka, oba s štirikolesnim pogonom. All Wheel drive naj bi kot vsestranska klasika privabil največ kupcev. Z maso skoraj treh ton ima napovedan doseg 547 kilometrov z enim polnjenjem, do 100 km/h pa pospeši v športnih 4,3 sekunde. Najvišja hitrost je omejena na 180 km/h. Še bolj nora zgodba je različica z imenom cyberbeast. Ta se ponaša s pospeškom vsega 2,7 sekuinde in največjo hitrostjo 209 km/h, je pa nekoliko krajši doseg s 515 kilometri, avto je tudi težji. Kakšne so razlike glede elektromotorjev in baterije, uradno še ni znano.
Za leto 2025 pa napovedujejo še vstopno različico cybertrucka, ki bo imel pogon le na zadnji kolesni par. Njegov doseg bo okoli 400 kilometrov, pospešek pa še vedno zglednih 6,7 sekunde. Zaradi šibkejšega pogona in baterije bo nekoliko nižja največja zmogljivost pri vleki, a s 3.400 kilogramov še vedno blizu skrajne meje, ki jo za izpit BE sploh še dovoljujejo evropski predpisi.
Letna proizvodnja naj bi znašala 250 tisoč vozil, za zdaj jih bodo izdelovali samo v teksaški tovarni. Tesla cybertruck torej ne bo tako masovni izdelek kot model 3 in model Y, saj je namenjen drugačni klienteli.