Nekateri se še spominjamo, da je bil BMW pred leti že trdno na poti uporabe vodika kot pogonskega goriva za motorje na notranje zgorevanje, vendar se je koncept na koncu izkazal za slepo ulico. Zdaj gredo očitno v drugo smer, pri čemer že od leta 2013 sodelujejo s Toyoto, ki je že zelo napredovala na tem področju. Predvidevajo, da bodo novo tehnologijo v večji seriji ponudili v drugi polovici desetletja.
BMW-jev šef razvoja in raziskav Klasu Froehlich je povedal, da bi pogon na gorivne celice lahko dolgoročno postal četrti steber njihovih pogonskih sklopov, predvsem, ko gre za višji segment križancev z oznako X.
125 kilovatov
Pri BMW-ju navajajo, da bodo njihove gorivne celice imele moč 125 kilovatov, za njihovo oskrbo z vodikom pa bo poskrbljeno s šestimi kilogrami vodika, ki bo pod tlakom 700 barov shranjen v dveh posodah. S tem naj bi avtomobilu zagotovili zadosten doseg v vseh vremenskih pogojih.
Gorivne celice bodo napajale litij ionsko baterijo, ki bo motorjem BMW-ja i Hydrogen NEX zagotovila sistemsko moč 275 kilovatov. Neposredno nad elektromotor bodo sicer gradili tudi posebno baterijo, ki no zagotovila dodatno dozo dinamike med prehitevanji ali hitrimi pospeševanji.
Manjka infrastruktura
Froelich je sicer pred časom povedal, da so avtomobili z gorivni mi celicami še daleč od komercialnega uspeha, saj so dvakrat dražji od enakovrednih električnih, hkrati pa je v zaostanku tudi vzpostavljanje infrastrukture in proizvodnje vodika. Dodal je še, da je razvoj avtomobilov z gorivnimi celicami trenutno tam, kjer so bili baterijski električni avtomobili pred desetimi leti.
Zato je na trgu malo avtomobilov s pogonom na gorivne celice. V bistvu lahko iz glave naštejemo le tri serijske, toyoto mirai, hondo clarity in hyundai nexo, ki jim lahko dodamo še maloserijski mercedes GLC F-CELL.
Če že želite "zeleno"... mislim, da je to edina prava rešitev. Dokler ne bo avtov na "zrak" bodo samo alternative folilnim gorivom. Elekto fosilci mislim, da nimajo šans..