Še pred nedavnim je 800-voltna električna tehnologija veljala za tehnično posebnost, ki je uporabna predvsem za drage športne avtomobile, kakršna sta porsche taycan ali audi e-tron GT.
V nasprotju z njo je trenutno prevladujoči standard 400-voltna električna tehnologija. To predvsem pomeni, da lahko avtomobilski proizvajalci neodvisno od dobaviteljev menjavajo komponente, kakršne so baterije, elektromotorji, nadzorna elektronika ali polnilniki.
Vendar pa se kljub tem lastnostim vse več proizvajalcev ozira k 800-voltni tehnologiji in njenim prednostim. Med najbolj privlačnimi so krajši časi polnjenja baterij ter manjše izgube moči med polnjenjem in praznjenjem baterij. Poleg tega se ob enaki moči polnjenja ustvarja manj toplote, kar pomeni, da je lahko hlajenje baterij manj intenzivno.
Če proizvajalci uporabijo 800-voltno tehnologijo, so lahko baterije manjše in s tem stroškovno bolj učinkovite, saj se lahko hitreje napolnijo. To je tudi najbolj zanimiv aspekt te tehnologije, saj 800-voltna napetost zaradi manjših baterij omogoča tudi cenejšo proizvodnjo majhnih in kompaktnih električnih vozil, na kakršne računa denimo Ford.
Sodelavec Fordovega električnega programa Darren Palmer pravi, da na 800-voltno tehnologijo gledajo kot na zelo obetavno. Avtomobilske proizvajalce je k 800-voltni tehnologiji sicer usmeril predvsem uspeh avtombilov, kakršna sta kia EV6 in ioniq 5, ki sta že opremljena z njo.
Pospešek pa prihaja tudi iz Kitajske. Tamkajšnji avtomobilski proizvajalec Xpeng je namreč že predstavil 800-voltno platformo za električne avtomobile. Jeseni naj bi BYD v Evropo že pripeljal model dolphin, svoj prvi model z 800-voltno tehnologijo.
Mi bomo dobili podražitev elektrike za 800% na račun do. avtomobilov!