Audi je že dobro leto in še malo več napovedoval svojega drugega križanca audi Q4 e-tron, ki je bolj vsakdanje orientiran od električnega prvenca audija e-trona in je na voljo v dveh karoserijskih različicah, kot SUV in SUV-kupe.
Audi je namreč po zgledu audija Q3 predstavil dve različici, električni SUV Q4 e-tron in električni SUV-kupe Q4 sportback e-tron. Seveda se razlikujeta predvsem po zadku, kjer se audi Q4 sportback e-tron lahko pohvali še s posebnim spojlerjem, ki je precej visoko integriran na zadnjo šipo in precej izboljša aerodinamiko avtomobila. Aerodinamični količnik namreč pri njem znaša 0,26, »navadni« Q4 e-tron pa se mora zadovoljiti z dvema stotinkama manj, torej z 0,28.
Audi Q4 e-tron je sicer v obeh karoserijskih različicah za Audi zelo pomemben model, saj z njim po leta 2018 predstavljenem križancu e-tron, ki je segel v višji razred, in pred nekaj tedni predstavljenemu športnem kupeju audiju e-tron GT, vstopa v zelo pomembni kompaktni segment in je s tem kot vsakdanje uporaben avtomobil tudi poseben mejnik in temeljni kamen Audijeve ponudbe električnih vozil, ki naj bi do konca leta obsegla sedem električnih vozil.
Predprodaja v Sloveniji se začne 22. aprila. Vozila bodo predvidoma pri nas v drugi polovici junija. Vstopna cena v Sloveniji bo od 45.340 evrov, kar je nekoliko višje kot v Nemčiji. Kot navaja uvoznik je razlog za to več deželne opreme.
Pol novosti elektrificiranih
Audi Q4 e-tron je sicer tudi plod sinergije, ki jo na koncernski ravni prinaša modularna električna platforma MEB in na kateri bo do leta 2029 predvidoma slonelo devetnajst milijonov avtomobilov. Na predstavitvi so poudarili tudi, da bo letos prvič v Audijevi zgodovini elektrificiranih več kot polovica na novo predstavljenih modelov.
Uporaba platforme MEB je prinesla vrsto prednosti, med katerimi je tudi ta, da audi Q4 e-tron kljub kompaktni dolžini 4,59 metra, s katero je za 9 centimetrov krajši od audija Q5, po zaslugi medosne razdalje 2,76 metra, ki jo omogoča platforma MEB, razpolaga s prostornostjo višjega razreda. Ta se ne odraža le spredaj in na zadnji klopi, ampak tudi v prtljažniku, ki razpolaga s solidnimi 520 litri osnove in možnostjo povečanja na 1.490 litrov. To velja za Q4 e-tron, saj sportback razpolaga celo s 15 litri več osnovne prostornine in povečljivostjo na malce manjših 1.460 litrov.
Zanimivih je tudi nekaj oblikovalskih prijemov v notranjosti, ki je seveda popolnoma digitalizirana in povezana in bo takoj domača vsakomur, ki je sedel v e-tronu ali kateremkoli drugem sodobnem audiju, z izjemo ličnega »pomola« na katerem so pregledno zbrana stikala za upravljanje pogona.
Obogatena resničnost
Pri Audiju poudarjajo tudi obilico odlagalnih površin, ki obsegajo kar 24 litrov. Izstopata predvsem odlagališči na sredinski konzoli, ki lahko sprejmeta celo 1,5-litrski plastenki, ter odlagališči za steklenice na vratih, ki so ju namesto na običajni spodnji del vrat vgradili veliko više, kjer so bolje dosegljive uporabnikom. Potniki bodo sicer svoje predmete lahko »skrili« tudi v velik sredinski zaboj z volumnom 4,4 litra.
Ko gre za pregled nad vožnjo, izstopa novi projekcijski zaslon HUD, ki deluje v okolju obogatene resničnosti. Na velik projekcijski zaslon se namreč projicirajo napotki in simboli, ki vozniku precej pomagajo pri vožnji. Pri Audiju so to uredili tako, da se navidezna slike pojavlja na navidezni razdalji deset metrov pred avtomobilom, saj naj bi bila to idealna razdalja, da voznik registrira napotke in ga ne motijo. Po drugi strani kaže, da so se iz Q4 e-trona kot avtomobila za širše vozniško občinstvo povsem poslovila digitalna vzvratna ogledala, ki so pri voznikih audija e-trona vzbujala zelo različne odzive. Audi Q4 e-tron, kot s poudarili na predstavitvi, ne bo le predstava za oči, ampak tudi za ušesa, saj bo potnike razvajal kristalni prostorski zvok iz zvočnega sistema, ki ga je razvil njihov novi partner Sonos.
Aerodinamični pripomočki
Kot električnemu avtomobilu so Audijevi oblikovalci Q4 e-tronu namenili zelo čiste oblike, električna platforma pa jim je omogočila tudi, da so kolesa porinili povsem v vogale in s tem okrepili njegov nastop. Na prednjem delu bodo sicer izstopale led dnevne luči z možnostjo prilagajanja grafike. Osnovni programi so štirje, zraven sta še pozdrav op in odhodu, voznik pa si lahko nastavi tudi lastni vzorec.
Z aerodinamičnimi prijemi so poskrbeli tudi za precejšnje podaljšanje dosega. Spodnja maska, ki se jo lahko zapre z loputami, k dosegu denimo prispeva 6 kilometrov, spojler pod njo pa 5 kilometrov. Pred kolesa so vgradili posebne kolesne spojlerje, ki kljub majhnosti pripomorejo kar k 14 kilometrom več dosega, poseben rob vzvratnih ogledal pa k temu doda še 2 kilometra. Prtljažna vrata so opremljena s posebnim zračnim tesnilom, ki k dosegu doda še 4 kilometre, spojler na prtljažnih vratih sportbacka pa temu v primerjavi s Q4 e-tronom doda še 12 kilometrov dosega.
Doseg je sicer odvisen od baterije. Na voljo sta dve, manjša s kapaciteto 52 kilovatnih ur ter večja s kapaciteto 77 kilovatnih ur, ki zagotovita od 341 do 528 kilometrov dosega v skladu s ciklusom WLTP. To je seveda odvisno od baterije, karoserijske oblike in pogonske različice. Te so namreč tri.
Tri motorne različice
Osnovni je audi Q4 35 e-tron s 125 kilovatnim motorjem, ki ga do 100 kilometrov na uro pospeši v 9 sekundah, vmes je 150-kilovatni Q4 40 e-tron, v vrhu ponudbe pa bo z dvema elektromotorjem opremljeni audi Q4 50 e-tron quattro, ki bo do 100 kilometrov na uro pospešil v 6,2 sekunde. Dodajmo še, da lahko vsi vlečejo tudi prikolico z največjo maso 1.000 pri šibkejših in 1.200 kilogramov pri najmočnejši različici, kar bo gotovo popestrilo možnost njegove uporabe.
Večja baterija bo sicer omogočala polnjenje z izmeničnim tokom do moči 11 kilovatov (šibkejša 7,4 kilovata), ki bo dovolj, da se bo baterija napolnila čez noč, na voljo pa bo tudi hitro polnjenje na enosmerni polnilnici z močjo 100 za manjšo oziroma 125 kilovatov za večjo baterijo. S tem naj bi se v desetih minutah preneslo dovolj toka za 150 kilometrov nadaljnje vožnje. Tako kot v e-tronu bo tudi v Q4 e-tronu vozniku na voljo več možnosti rekuperacije energije, ki jo bo upravljal s pomočjo obvolanskih ročic. Z elektromotorjem naj bi poteklo kar 90 odstotkov vseh zaviranja, kar pomeni, da bo precej visoka tudi sposobnost rekuperacije.
Okolju prijazen
Audi Q4 e-tron bo poleg serijskega na voljo tudi s 15 milimetrov nižjim športnim podvozjem z nastavljivimi blažilniki in progresivnim volanom ter nastavitvijo režima vožnje. Bolj zanimivo od tega je verjetno dejstvo, da se audi Q4 e-tron pohvali z obračalnim krogom le 10,2 metra, kar je celo manj kot v najmanjšem audiju A1.
Pri Audiju so se pohvalili, da so veliko stavili tudi na prijaznost okolju. Iz recikliranih materialov je izdelanih kar 27 vidnih delov, dobavitelji morajo izpolnjevati okoljska merila, CO2 nevtralna pa je tudi celotna proizvodnja, k čemur veliko pripomore tudi tovarna v Zwickauu, ki v največji meri uporablja zeleni električni tok.
Lep le tista TUSCON maska mu ne sede.