Pri britanskem podjetju za upravljanje korporacijskih flot Epyx so objavili statistično poročilo o servisnih stroških električnih avtomobilov v flotah podjetij. Izkazalo se je, da kljub manj prevoženim kilometrom v primerjavi s klasičnimi avtomobili električni avtomobili niso pokazali izrazitih prednosti.
Razširjeno prepričanje je, da so stroški vzdrževanja baterijskih električnih avtomobilov nižji od stroškov vzdrževanja avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem in hibridov. Njihov pogonski sklop je bolj preprost, poleg tega pa manj obrabljajo zavore, saj večina zaviranja poteka rekuperativno.
Pri Epyx so namenoma primerjali stroške uporabe tistih avtomobilskih modelov, ki lahko imajo termične ali električne motorje. Pri tem so se osredotočili na število popravil, čas, ki so ga prebili na servisih, in povprečne stroške servisnih storitev.
Razlike po razredih
Najprej so primerjali klasične kombilimuzine s 25 do 35 tisoč prevoženimi miljami (40.233-56.327 km). Električni avtomobili so v tem času servisno delavnico povprečno obiskali 5,7-krat in v delavnicah preživeli 3,2 dneva. Povprečni strošek servisa je bil 483 evrov. Avtomobili s termičnimi motorji so servisno delavnico v tem času povprečno obiskali petkrat, tam so povprečno ostali 4,5 dneva, strošek storitve pa je povprečno znašal 462 evrov. Lastništvo električnega avtomobila v tem primeru torej ni imelo prednosti, izjema so le krajši postanki v delavnicah.
Potem so primerjali še razkošne SUV-je z 20 do 30 tisoč prevoženimi miljami (32.186-48.280 km). Električni SUV je moral v tem času servisno delavnico povprečno obiskati 4,1-krat, tam je prebil 3,4 dneva, storitev pa je povprečno stala 722 evrov. SUV s termičnim motorjem je v tem času servis povprečno obiskal štirikrat, na njem je povprečno prebil 4,9 dneva, storitev pa je povprečno stala 1.116 evrov. Tukaj so električni avtomobili torej bili v prednosti.
Naivna pričakovanja
Tretja kategorija so bili električni in dizelski furgoni z enakim številom prevoženih kilometrov kot SUV-ji. Električne različice so servis v tem času povprečno obiskale 5,7-krat, tam so povprečno prebile 2,2 dneva, storitev pa je stala 268 evrov. Dizelske različice so servis v istem času obiskal le petkrat, vendar so tam prebila 2,9 dneva, storitev pa je bila s 585 evri skoraj dvakrat dražja.
Kakšne zaključke lahko iz tega potegnemo? Epyxov šef za strategijo Charlie Brooks pravi, da je naivno pričakovanje, da bo podjetje s prehodom na električne avtomobile privarčevalo 35 odstotkov stroškov. Dodaja, da njihovi podatki kažejo, da so stroški vzdrževanja številnih električnih vozil do 45.000 prevoženih milj (72.420 km) res razmeroma nizki, potem pa se strmo dvignejo.
Pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem nasprotno stroški popravil sicer stalno rastejo, vendar nikoli ne pride do dramatičnih dvigov. Brooks sklepa, da bodo stroški popravil električnih vozil v prihodnosti morda postali nižji, vendar bo to pretežno odvisno od modela in znamke.
https://youtu.be/LbhKwf43rKQ Samo en primer. Ležaji motorja fuč,za kupiti pa jih ne dobiš...dobiš le cel motor za "vrečo zlata"...pa ne samo Hyunday,tudi VAG in ostali skrivajo podatke za ležaje,da lahko cele elektromotorje prodajajo...dejansko če je ležaj fuč-totalka. Tip je sicer zrihtal...a… ...prikaži več bog si ga vedi,če so tapravi ležaji in kako dolgo bodo držali.