Avto
11952 ogledov

Na cestah že 12.358 takšnih registrskih tablic ...

Tablica za 25 km/h Žurnal24 main
Registracija mopedov do 25 km/h je povzročila tudi več registriranih mopedov v drugih kategorijah.

Od letošnjega prvega maja na cestah ne sme biti več neregistriranega mopeda. Po začetnih neznankah, na kakšen način je mogoče registrirati mopede do 25 km/h, smo želeli preveriti učinke ukrepa, ki ga je ministrstvo za infrastrukturo sprejemalo predvsem v imenu varnosti. Veliko vozil je bilo po besedah predlagateljev zakonodaje namreč "predelanih", tako da so dosegala bistveno višje hitrosti, tega pa se ni dalo nadzirati.

"Ministrstvo za infrastrukturo ocenjuje sprejeti ukrep kot pozitivnega,"  skopo odgovarjajo na pristojnem ministrstvu.

Številke o registriranih mopedih do 25 km/h sicer kažejo nenehno rast registriranih vozil. Koliko je še neregistriranih, ne na ministrstvu ne na policiji ne želijo ugibati. "Lastniki svoja vozila registrirajo glede na potrebo uporabe vozila v cestnem prometu. Zaradi navedenega ni mogoče oceniti, koliko je še neregistriranih mopedov s konstrukcijsko hitrostjo do 25 km/h," pravijo na ministrstvu.

 

"Ups, moj moped sploh ne sodi v to kategorijo!"

Iz spremljanja aktivnosti registracijskih postopkov pa so na ministrstvu zaznali tudi trend povečevanja registracije mopedov s konstrukcijsko hitrostjo višjo od 25 km/h na račun lanske novosti.

V praksi - tako navajajo na ministrstvu - se namreč večkrat zgodi, da lastniki mopeda menijo, da imajo v lasti moped, pri katerem konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, dejansko pa se je ob registracijskem postopku, ko se je ugotavljalo tudi tehnične lastnosti mopeda, ugotovilo, da gre za moped s konstrukcijsko hitrostjo višjo od 25 km/h. V višjo kategorijo se uvrščajo tudi mopedi, kjer so lastniki odstranili elektronsko blokado omejevanja hitrosti in nato uredili posamično odobritev predelanega vozila.

"Za navedene aktivnosti so se odločili predvsem lastniki, ki imajo za uporabo mopeda ustrezno vozniško dovoljenje," dodajajo na ministrstvu, pri čemer je to povsem logično, saj bi se tiste brez vozniške po žepu dodatno udaril še ta strošek.

Končni strošek obvezne registracije mopede do 25 km/h sicer močno varira od tega, kako star je moped in koliko dokumentacije imate shranjene. Poleg že omenjenega potrdila o lastništvu boste potrebovali tudi potrdilo o skladnosti, sicer bo potrebna še homologacija vozila. Osnovi stroški registracije sicer zajemajo stroške novih registrskih tablic, za kar boste odšteli 7.69 evra in tehnični pregled mopeda 17.65 evra (za mopede starejše od štirih let). K temu pa prištejte še nekaj deset evrov za stroške zavarovanja.

Kako strogi so policisti?

Kako strogo je policija vzela pod drobnogled lastnike mopedov, ki morajo biti od lani registrirani, je praktično nemogoče preveriti, saj - kot pravijo - posebej statistično ne obdelujejo podatkov, ampak vodijo podatke za vse voznike mopedov.

V letu 2017 so po besedah predstavnice policije Vesne Drole policisti pri voznikih mopedov sicer ugotovili 1.404 kršitve povezane s pogoji za udeležbo v cestnem prometu (registrirano vozilo, tehnično brezhibno vozilo in vozilo označeno s predpisanimi registrskimi tablicami). Poleg tega pa najpogosteje obravnavajo še voznike, ki ne uporabljajo ustrezne varnostne čelade ali vozijo po površinah, ki niso namenjene za vožnjo mopedov.

Poleg obvezne registracije za voznike mopedov do 25 km/h veljajo tudi nekatera druga pravila, ki so začela veljati že predlani novembra. Med drugim to pomeni obvezno nošnjo čelade, pri čemer imajo vozniki možnost, da izbirajo med homologirano motoristično ali kolesarsko čelado. Vozniki mopeda morajo biti stari najmanj 12 let, v primeru, da prevaža potnika, pa voznik ne sme biti mlajši od 16 let. Vožnja z mopedi v območjih za pešce je prepovedana.

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.