Gre za avto, ki je imel ključno vlogo pri preboju Tesle med velike svetovne proizvajalce in pri sprejemanju električnih avtov med širše množice. V šestih letih so jih proizvedli kar dva milijona, kar je tudi pri klasičnih avtih s termičnim pogonom zelo lepa številka.
Dostopni, visoko zmogljivi in tehnološko napredni zasnovi ostaja zvest še naprej, je pa model 3 zdaj naredil še nekaj drugih pomembnih korakov naprej, ki so bili potrebni tudi zaradi hitrega razvoja evropskih in kitajskih konkurentov.
Tesla je za zdaj najavil nadgradnjo pri različicah Rear-Wheel Drive in Long Range All-Wheel Drive. Rahlo spremenjeni videz prepoznamo po ostrejših linijah karoserije, s katerimi so izboljšali aerodinamiko in znižali hrup vetra. Seveda se tudi to pozna pri podalšanu dometa. Nova so svetila, tako spredaj kot zadaj je nov svetlobni podpis avta, po katerem bo mogoče zlahka prepoznati prenoveljeno verzijo. V ponudbo so dodali dve novi barvi, platišča so 18- ali 19-palčna.
V notranjosti so naredili nekaj sprememb pri materialih in po lastnih navedbah povišali "stopnjo izvedbe," ambientalni svetlobi so dali še več poudarka kot doslej. Izboljšali so akustično zatesnitev, tudi zaradi sprememb pri podvozju. Prednja sedeža v avtu sta zdaj tudi ventilirana, mogoče jih je prezračiti tudi na daljavo prek aplikacije. Ogrevani so vsi sedeži v avtu.
Ena od glavnih značilnosti je prav gotovo povsem nov volan, ki hkrati nadomešča obvolanske ročice. Podobno kot smo videli že pri večjih modelih S in X je namreč tudi trojka izgubila levo ročico za smerokaze, pa tudi desno za menjalnik oziroma tempomat. Smerokazi se zdaj aktivirajo na volanu, medtem ko je glede menjalnika avto prevzel idejo večjih dveh bratov, da na podlagi senzorjev in zgodovine poti vozilo samo razpozna, v katero smer naj krene. Za vsak pimer pa je mogoče smer izbrati tudi prek sredinskega zaslona.
Preoblikovali so sredinsko konzolo iz aluminija, ki ima več prostora za shranjevanje in dvojna brezžična polnilca za telefon. Trije USB-C polnilci v avtu z močjo do 65 kW pa so primerni za hitro polnjenje še ostalih vseh ostalih uporabnikov. Novost v avtu je tudi nov zvočni sistem, ki ima pri long range izpeljanki kar 17 zvočnikov, dva nizkotonska zvočnikoma in dvojni ojačevalnik. Pri standardi izvedbi rear wheel drive je zvočnikov devet. Izboljšali so mikrofone za boljšo kakovost klicev.
Še ena velika novost prenovljene trojke je popolnoma nov 8-palčni zadnji zaslon z integriranimi elementi za upravljanje klimatske naprave, prezračevanjem in razvedrilo. Še vedno pa ima osrednjo vlogo prednji zaslon, ki po diagonali meri 15,4 palca.
Veliko je tudi stvari, ki jih oko ne vidi. Tako ima model 3 po poročanju zunanjih poznavalcev sodobnejšo strojno opremo, precej so izboljšali zmogljivost mobilnega in wi-fi omrežja, na področju varnosti pa so vgradili funkcije za zaščito pred bočnimi trki.
S standardno baterijo ima tesla model 3 zdaj doseg 513 kilometrov po WLTP, polnjenje poteka pri največ 170 kilovati. Pospešek do 100 km/h traja 6,1 sekunde. Verzija s štirikolesnim pogonom in dvojnim elektromotorjem pa ima večjo baterijo, ki ima po novem deklarirani doseg kar 629 kilometrov. Polnjenje poteka pri največ 250 kilovatih. Pospešek do 100 km/h traja 4,4 sekunde.
Model 3 ima štiri leta garancije oziroma do 80 tisoč kilometrov, baterija in pogon pa imata garansijo 8 let ali 192.000 kilometrov.
Dobava različic vozila model 3 rear wheel drive in long range all wheel drive se bo v Evropi in na Bližnjem vzhodu začela konec oktobra. Prvi stane 41.990 evrov, drugi pa 49.990 evrov. To pomeni, da so ostale cene standardne različice nespremenjene, medtem ko se je long range s štirikolesnim pogonom podražil za tisočaka.
Ko bo elektrika pol cenejša, avto pod 25.000 in domet 1200 km mi bo zanimiv.
Še naprej brezobličen in dolgočasen !
Elektrika bo kmalu dražja kot nafta, pa naj bi dali 50.000 za to grdo igračko?