Ob nakupu novega bencinskega ali dizelskega modela proizvajalci v rezervoarje novih avtomobilov natočijo le nekaj litrov goriva, a bencinska črpalka je za vsakim vogalom in točenje goriva vzame le malo časa. Pri električnih vozilih je proces nekoliko drugačen, zato je nekatere zmotila nova politika Tesle.
Autoevolution piše, da je Tesla kupcem, ki so nedavno prevzeli EV vozil, začela dostavljati avtomobile z manj kot 50-odstotnim stanjem napolnjenosti. To naj bi bila nova industrijska politika proizvajalca električnih vozil. Da bi nadomestili nižjo napolnjenost, Tesla v aplikaciji ponuja brezplačno polnjenje na svojih hitrih polnilnicah.
Ladjarji previdni
Tesla početje in ni povezano z varčevanjem, kot pri avtomobilih z "motorjem na zgorevanje" in s skoraj praznim rezervoarjem. Razlog naj bi bila varnost. Kot piše Autoevolution, so pri Tesli sprejeli ukrepe, ki zmanjšujejo tveganja med transportom. Večina tesel model 3, ki je eden najbolje prodajanih avtomobilov v Evropi, prihaja iz Kitajske. Ladjarji zahtevajo, da so baterije napolnjene do največ 50 %.
Gre za odziv na potop velikanske transportne ladje Felicity Ace, na kateri so zagorela vozila, veliko električnih, gasilcem pa ladje ni uspelo pogasiti. Z ladjo se je na dno potopilo okoli 4000 novih avtomobilov, med njimi porscheji in bentleyji, ter nekaj sto električnih avtomobilov. Manj napolnjena baterija naj bi med ladijskim transportom predstavljala manjšo nevarnost za nastanek kriznih situacij.
Kupci tesel, ki se na družbenih omrežjih pritožujejo nad izpraznjenimi baterijami v novih vozilih, včasih dobijo polno pod 30 %. Kot kompenzacijo je Tesla lansirala program, ki omogoča brezplačno polnjenje vozila za 150 kilometrov vožnje znotraj ekskluzivne mreže Superchargerjev. Voznik mora pri tem uporabiti aplikacijo na pametnem telefonu.
Pravilo pri nas je od 80 do 100 odstotkov
A kot kažejo odzivi na družbenih omrežjih, imajo kupci glede nove Tesline politike mešane občutke. Raje kot brezplačne električne kilometre na hitri polnilnici bi radi takoj preizkusi polni potencial vozila, kar je s prazno baterijo nemogoče. Kako je pri nas? Dobili smo odgovore s strani različnih uvoznikov znamk, ki tržijo 100 % električna vozila.
"Ob nakupu električnega vozila velja 100 % napolnjenost baterije ob predaji vozila stranki," so nam zatrdili pri slovenskem uvozniku za vozila Ford, enak odgovor pa smo dobili tudi pri prodajalcu Emil Frey, kjer tržijo različne znamke električnih vozil. Pri uvozniku Grand Automotive, kjer med drugim uvažajo električna vozila znamke MG in Renault, so nam povedali, da pridejo modeli MG4 EV v Luko Koper napolnjeni nekje med 70-80 %. V Luki Koper, če je treba, baterijo tudi napolnijo, prodajalci pa avto ustrezno pripravijo za stranko, tj. operejo in napolnijo. Pri Renaultu navajajo, da pridejo električna vozila iz tovarne napolnjena nekje med 30 in 50 %. Trgovcem pa priporočajo, da vozila pred predajo kupcem napolnijo do 100 %. Iz slovenskega Volkswagna so nam odgovorili, da je pri nakupu novega vozila z notranjim zgorevanjem v posodi običajno nekaj litrov goriva, tako da se stranka lahko pripelje do najbližje bencinske črpalke. Pri električnih vozilih pa je priporočilo znamke Volkswagen, da je vozilo ob predaji kupcu napolnjeno na najmanj 80 % kapacitete baterije.
Saj se hvalite, da je vožnja praktično zastonj 😎 zakaj potem takšna galama, če ga je treba nafilat🤔
Če ob planiranem prevzemu EVja na planiran dan ob planirani uri nimaš toliko zmožnosti da veš kje in kako ga nafilat (ali pa si naprosiš polnjenje v salonu), potem nisi pripravljen za lastništvo EVja. Enostavno.
Ko stari mobiteli…pred prvo uporabo polnite vsaj 12ur 😂😂😂