Avto
19 ogledov

Mišice bi rad meril z golfom

kia cee'd
1/21
Gregor Prebil
Pri Kii so po petih letih uspešne prve generacije cee'da, s katerim so prodrli v Evropo, na trg poslali novinca, s katerim želijo napasti sam vrh segmenta C. Cene za novi cee'd se v Sloveniji začnejo pri 12.850 evrih.

V petih letih je Kia v Sloveniji prodala prek 8.000 modelov cee'd, ki je bil ključen model za prodor na evropski trg. Bil je prvi korejski avtomobil, ki je na testih trčenj Euro NCAP dosegel najvišjo oceno, 5 zvezdic za varnost.

Z drugo, povsem novo generacijo, z novo obliko, novimi vsebinami in pogonom, Korejci z modelom, ki je oblikovan popolno, razvit in proizveden v Evropi, ciljajo na sam vrh razreda C, ki pri nas šteje skoraj 30 različnih modelov. Ali bodo uspešni, bo pokazal trg, slovenski uvozniki pa za letos načrtujejo prodajo tisoč novih cee'dov in sedemsto predhodnikov.

Daljši, ožji, nižji

kia cee'd | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Novinec, ki ga je zrisal priznani Kijin oblikovalec, nekdaj prvi človek dizajna pri Volkswagnu, Peter Schreyer, je povzel vse modne smernice, ki jih narekuje avtomobilski dizajn. V primerjavi s predhodnikom je daljši za 5 centimetrov (zdaj meri 4310 milimetrov) in nižji (1 centimeter) ter nekoliko ožji, a naj bi zahvaljujoč drugačnim postavitvam elementov in enaki medosni razdalji (2650 milimetrov) kot pri predhodniku spredaj ponujal več prostora v vse smeri, zadaj pa naj bi potniki največ sprememb občutili v večji prostornosti za kolena. Prtljažnik so povečali za 40 litrov in zdaj v osnovi meri 380 litrov, v primeru podrtja zadnje klopi v ravno dno pa dobimo za 1318 litrov prostora.

Na zunaj povzema modne smernice ria in optime. Prepoznali ga boste po LED-diodah, obrobljenih žarometi. Notranjost je v primerjavi s prejšnjo generacijo veliko bolj prefinjena, sestavljena iz boljših materialov, predvsem pa ponuja veliko več vsebine, tudi take, ki bi jo lahko iskali v avtomobilih višjega razreda.

Veliko nove vsebine

Povsem samodejna klimatska naprava je opremljena s sistemom za odroševanje, dodali so čistilec zraka, osrednji del sredinske konzole sestavlja sedempalčni zaslon na dotik, ki zmore funkcijo prepoznavanja glasu in ponuja podporo kameri za pomoč pri vzvratni vožnji, dodan je sistem samodejnega parkirnega pilota za bočno parkiranje, serijsko je ob vseh drugih priključkih za mobilne in avdionaprave zdaj na voljo tudi priključek za iPod.

kia cee'd | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Novost je možnost ogrevanja volanskega obroča, drseči naslon za roko voznika in sovoznika, podporo v ledvenem delu je mogoče nastaviti s pomočjo električnega stikala, sedež spredaj pa spominsko nastaviti na tri različne načine. Tako kot pri optimi so pri Kii tudi cee'du namenili električno parkirno zavoro. Opcijski sistem Flex steer vozniku omogoča tri načine prilagoditve volanskega sistema glede na potrebe (udobno, normalno, športno). V temi bo dobrodošla novost osvetlitev ključavnice in vzvratnih ogledal, dodali so nov pametni ključ in stikalo za zagon motorja. Kar zadeva varnost, je že osnovni model opremljen s sistemom ESP in šestimi varnostnimi blazinami, med sistemi za aktivno varnost lahko cee'd nadgradimo s sistemom za opozarjanje pri zapuščanju voznega pasu.

Dva bencinska in trije dizelski agregati

Za ekološko plat so novinca opremili z nizkokotalnimi pnevmatikami, sistemom Idle stop & go, ki na križišču samodejno ugaša in zaganja agregat, ter še z drugimi prijemi. Izboljšano je tudi podvozje.

Novi so pogonski agregati, vsi so v osnovi kombinirani s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki so mu v želji po nižji porabi nekoliko spremenili prestavna razmerja. Na bencinski strani lahko kupci izbirajo med 1,4-litrskim agregatom s 74 kilovati (100 KM) in 137 Nm navora, ter tovarniško merjeno porabo 5,6 litra in izpustom 130 gramov CO2, ter zmogljivejšim 1,6-litrskim GDI motorjem z močjo 99 kilovatov (135 KM) in 165 Nm navora, tovarna pa z njim obljublja porabo 5,2 litra in 119 gramov emisij CO2 na prevožen kilometer.

kia cee'd | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Na dizelski strani je vstopni 1,4-litrski motor z 66 kilovati (90 KM) in 220 Nm navora, ki povprečno porabi 4,1 litra na 100 prevoženih kilometrov in izpusti 105 gramov CO2, sledita pa dve različici 1,6-litrskega štirivaljnega VGT motorja z 80 kilovatov (110 KM) in 94 kilovatov moči (128 KM). Za zadnjo je treba doplačati 200 evrov. Različica z 80 kilovati obljublja povprečno porabo 3,7 litra in 97 gramov CO2.

Poleg šeststopenjskega ročnega menjalnika je moč cee'd kombinirati še z DCT menjalnikom z dvojno sklopko (zaenkrat zgolj z bencinskimi agregati) in za 1.500 evrov tudi s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom (1,6 VGT).

S popustom za najmanj 11.850 evrov, jeseni prihaja karavan

Cene za vstopni bencinski model in začetno opremo LX Fun se začnejo pri 12.850 evrih, na dizelski strani s stopnjo višjo opremo LX Urban boste za novi cee'd odšteli najmanj 15.590 evrov. Tudi za cee'da Kia ponuja sedemletno garancijo, v začetku pa tudi akcijski joker popust do višine 1.000 evrov.

Jeseni na trg prihaja še karavanska različica cee'd, februarja prihodnje leto pa naj bi se začela še proizvodnja trivratnega pro cee'da, ki naj bi premiero doživel jeseni na avtosalonu v Parizu.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.