Leta 1978 je sistem ABS postavil temelje za oprijem vozila v vseh pogojih. ABS je bil podlaga za sistem proti spodrsevanju koles ASR, ki je omogočal nadzor nad zdrsom pnevmatik tudi ob speljevanju. Istega leta, kot avtomatska zapora diferencaila, je Mercedes-Benz predstavil tudi inovativni elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon 4matic.
Skupna lastnost vseh sistemov je bila, da so s pomočjo elektronike in hidravlike izboljšali stik vozila s cestiščem v vseh razrmerah. Sistemi, ki so se razvili iz sistema ABS so zavorni asistent BAS (leta 1996), revolucionarni elektronski program stabilnosti ESP leta 1995 in kasneje elektrohidravlični zavorni sistem sensotronic brake control (SBC, 2001). Mercedesov štirikolesni pogon je stalno aktiven in razdeli navor med sprednjo in zadnjo osjo. Razmerje določi glede na konfiguracijo vozila, na primer 40:60 ali 48:52 (spredaj:zadaj). To vzdržuje prednosti zadnjega pogona, predvsem dinamične, in v kritičnih razmerah pomaga vozniku obdržati stabilnost vozila.
Prvič na seriji 124
V serijsko proizvodnjo je sistem 4matic prišel s serijo 124 leta 1987. Prednosti vozil z omenjenim sistemomoOb speljevanju, pospeševanju, vožnji skozi ovinek ali na zahtevnih površinah, kot je primer vožnja v klanec, so bile nenehen oprijem v neugodnih vremenskih razmerah, kot so mokre ceste, led in snegu. Slabost sistema je bilo nekaj dodatne teže v avtomobilu, kar je pomenilo le nekoliko višjo porabo goriva. Štirikolesni pogon je bil popularen med kupci v gorskih delih Evrope in še posebej v Severni Ameriki.
Sistem je bil kupcem na voljo z modelnim letom 1987. Najprej v šest valjnih bencinskih in dizelskih modelih serije 124. Prav ti modeli so prvi, ki so že bili opremljeni s katalizatorji. Bil je na voljo v modelih 260 E 4matic, 300 E 4matic, 300D 4matic, 300D turbo 4matic in kasneje še 300 TD Turbo 4matic. Do modelnega leta 1989 je sistem ostal nespremenjen, čeprav so se zmogljivosti motorja zaradi katalizatorja spremenile. Sistem je že od samega začetka na voljo samo z avtomatskim menjalnikom.
Druga generacija s porazdelitvijo navora 40:60
Drugo generacijo štirikolesnega pogona je prinesel razred E serija 210. Nov sistem je sestavljal stalni štirikolesni pogon s porazdelitvijo navora 40:60 (spredaj:zadaj). Podprli so ga z elektronskim sistemom vleke 4ETS, ki se lahko deaktivira v primeru uporabe snežnih verig, ko je tako omogočen zdrs enega ali več koles. Modeli serije 210 z vsekolesnim pogonom so bili proizvajani tovarni v Gradcu. S prenovo modela E leta 1999 so prvič uvedli možnost pogona v športnem modelu E55 AMG z 260 kilovatov moči. Bil je na voljo tako za limuzino kot karavana. Športne lastnosti modela AMG so bile ohranjene, spremenil se je le pospešek od 0-100 km/h, ki je bil 5,8 sekunde, kar je zaradi dodatne teže malenkost slabše od modela z zadnjim pogonom. Oba V8 modela sta imela krajša prestavna razmerja menjalnika, kot modeli s pogonom na zadnji kolesni par. 66 odstotkov vozil s štirikolesnim pogonom se je prodalo v ZDA, ki so predstavljale največji trg za vsekolesno gnana vozila.
Danes Mercesed štiikolesni pogon ponuja ponuja skoraj v vseh modelnih različicah. Izjema sta razred SL in SLK ter novi superšportnik AMG GT. Vsekolesni pogon je na voljo tudi v najbolj športnih modelih AMG, kjer prinaša boljši prenos moči in hitrejše pospeške. Za razliko od začetkov je na voljo tudi s štirivaljnimi motorji in v najmanjših razredih A, B, CLA in GLA, velik delež kupcev se zanj odloča pri nakupu terenskih vozil ML, GLE, GLK in največjega GL.