Avto
5846 ogledov

Mercedes na slovenske ceste pripeljal izboljšan najbolj vroč model

Mercedes-Benz GLC
1/21
Žurnal24
Na slovenske ceste je uradno zapeljala tretja generacija trenutno najbolj vročega modela znamke Mercedes-Benz.

Čeprav Mercedes-Benz enega za drugim predstavlja nove električne avtomobile, ne pozablja na klasiko. Še več, SUV GLC je zadnji dve leti najbolje prodajan model znamke in zato najbolj pomemben model. Gre za zastavonošo Mercedes-Benza, ki je pri nas na voljo v tretji generaciji, prinaša pa stvari, ki jih od kompaktnega športnega terenca do zdaj nismo videli in na ta način postavlja nove standarde v tem zelo razširjenem premijskem razredu vozil.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Digitalna vzvratna ogledala Odkrito Avto Mercedes: Digitalna ogledala so brez veze

Na račun izboljšav in serijske opreme precej dražji

Pri slovenskem uvozniku za znamko Mercedes-Benz na predstavitvi pred slovenskimi mediji niso skrivali velikih ambicij, ki jih imajo s tretjo generacijo športnega terenca GLC, ki je bil v prvih dveh prodan v 2,6 milijona primerkih in je zadnji dve leti najbolj prodajan model znamke. 250 jih želijo na leto prodati v Sloveniji, in to kljub temu, da je avto na račun bolj bogate serijske opreme, tehnične naprednosti in velikosti, precej dražji od predhodnika – najbolj prodajana različica 220d kar za okoli 10 tisočakov. Prav vsak GLC ima po novem štirikolesni pogon in devetstopenjski samodejni menjalnik, je večji, tako v kabini kot pri prostornini prtljažnika, predvsem pa ima že serijsko na voljo številne asistenčne sisteme in kamere, pa tudi pripomočke za udobje, ki jih vrednotijo v višini 8.400 evrov. Vsi motorji so opremljeni z blago hibridno tehnologijo, ki v primeru najbolj razširjenega dizelskega 220d porabo plinskega olja znižuje za liter na 100 prevoženih kilometrov.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Mercedes EQS in Robert Lešnik Napovedovalec prihodnosti Avto Lešnik: Avtomobili bodo povsem drugačni

Mercedes-Benz danes morda hiti proti povsem električni prihodnosti, saj so že predstavili vrsto novih in povsem električnih modelov, kot so EQB, EQE in EQS, vendar pa bo GLC, ki so ga elektrificirali, tako še vedno predstavljal kruh in maslo za proizvajalca premijskih vozil iz Stuttgarta.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Digitalni žarometi

Revolucionarna tehnologija žarometov (opcijsko) zagotavlja nove funkcije, kot so projekcija pomožnih znakov in opozorilnih simbolov na cesto.

Spremembe bolj občutimo kot vidimo

Na zunaj govorimo o evoluciji in ne revoluciji dizajna. Na voljo bosta dve liniji opreme, avantgarde, ki ponuja bolj elegantne linije in AMG line s poudarkom na športnih detajlih.

Spredaj ima večjo masko, ostrejše visoko tehnološke LED žaromete in sesalne odprtine, ki bolje ustrezajo dinamični obliki. Karoserija je sicer znana, vendar je videti nižja, daljša in širša od vozila, ki ga nadomešča. Skupaj z drugimi izboljšavami, ki so jih dosegli v vetrovnikih, je koeficient zračnega upora izboljšan za dve desetinki. Cd znaša 0,29, kar je odličen podatek za na pogled masivnega športnega terenca.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Yasa aksialni elektromotor Avto Mercedesi bodo dobili revolucionarni "palačinkasti" elektromotor

V primerjavi s predhodnikom je novi GLC dobrih šest centimetrov daljši (4,716 metra) in tudi nekoliko nižji (za 4 milimetre), medtem, ko je medosna razdalja podaljšana za poldrugi centimeter (2,888 metra). V širino ostaja nespremenjen (1,890 metra). So pa razširili koloteke spredaj in zadaj. Serijsko so obrobe kolotekov črne, pri AMG line opremi pa v barvi karoserije. Skupek povečav prinaša povečanje tovornega prostora v zadnjem delu. Prostornini prtljažnika koristi tudi večji zadnji previs in je znatno povečana na 600 litrov (+ 50 litrov v primerjavi s prejšnjim modelom), v primeru priključnega hibrida prtljažnik meri 460 litrov. GLC ima serijsko električna prtljažna vrata easy-pack. Kolesa merijo od 18 do 20 palcev.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Udobje in okretnost

Ključni sestavni deli dinamično oblikovanega podvozja GLC sta nova štirivodilna sprednja prema in neodvisno večvodilno zadnje vzmetenje. Standardno vzmetenje po zagotovilih tovarne zagotavlja visoko raven udobja pri vožnji in zmanjševanja hrupa, agilno upravljanje in užitek v vožnji. Opremljen je z amplitudno odvisnim blažilnim sistemom. Zračno vzmetenje airmatic ima spremenljivo nastavljivo blaženje blažilnikov v vseh načinih delovanja. Novi GLC je še posebej okreten in stabilen z opcijskim krmiljenjem zadnje preme v kombinaciji z bolj neposrednim krmilnim razmerjem na sprednji premi. Kot krmiljenja na zadnji premi je do 4,5 stopinje. S tem se obračalni krog zmanjša za 90 centimetrov, na 10,9 metra.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Udobna in razkošna kabina

Kabina je znana, digitalizirana, prevladujejo veliki zasloni. Velik 11,9-palčni informacijsko-razvedrilni sistem v obliki tabličnega računalnika je kombiniran z drugim velikim 12,3-palčnim zaslonom na mestu merilnikov. Vse to je del serijske opreme, poleg tega ima vsak GLC ogrevane sedeže, android auto, apple carplay, brezžično polnjenje in optični bralnik prstnih odtisov, ki shranjuje voznikove profile. Kupci, ki želijo več tehnologije, jo seveda lahko dobijo. Na voljo je barvni projekcijski zaslon in nova tehnologija, imenovana "transparent hood" (lahko ga imenujemo tudi prozoren pokrov motorja) s katero lahko uporabniki preko osrednjega informacijsko-razvedrilnega sistema vidijo navidezni pogled pred sprednjim delom vozila, vključno s kolesi in položajem volana. To naj bi poskrbelo za bolj samozavestno vožnjo po terenu, saj bo omogočilo lažje izogibanje oviram kot so luknje, skale … Na voljo je tudi 360-stopinjski sistem kamer, ki omogoča pogled na vse ovire okoli vozila.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Več moči, manjša poraba goriva

Novi GLC je na voljo samo kot hibrid: kot priključni hibrid ali kot blagi hibrid z 48-voltno tehnologijo in vgrajenim zaganjalnikom. Motorna paleta vključuje štirivaljne bencinske in dizelske agregate v kombinaciji z električnim motorjem. Štiri od njih so blage hibridne enote, ki prejemajo inteligentno električno podporo pri nizki hitrosti in omogočajo funkcije, kot so "jadranje", pospeševanje ali rekuperacija in s tem znaten prihranek goriva. Poleg tega se motorji s pomočjo ISG zaženejo zelo hitro in udobno, tako da je funkcija start-stop za voznika skoraj neopazna.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

mercedes EQE SUV Razkritje Avto Je Mercedes pravkar predstavil tekmeca BMW iX?

Tri druge različice motorjev so priključne hibridne enote s sistemsko močjo do 245 kW (333 KM) in sistemskim navorom do 750 Nm. Vsi priključni hibridi imajo električni doseg več kot 100 kilometrov (WLTP). Na ta način lahko vsakodnevne poti potekajo le na elektriko. Na elektriko lahko priključni hibridi pospešujejo do 140 km/h. Visokonapetostno baterijo za priključni hibrid je interno razvil Mercedes-Benz in ima skupno zmogljivost 31,2 kWh. Tudi če je baterija popolnoma izpraznjena, jo je z dodatnim polnilnikom 60 kW DC možno popolnoma napolniti v približno 30 minutah.

Cene se začenjajo pri 61.900 evrih za najcenejši bencinsko gnan GLC 200 4matic, cena dizelskega GLC 220 d 4matic je vsaj 63.900 evrov.

Komentarjev 2
  • radovednica 08:32 19.oktober 2022.

    In koliko teh "škatel" dobiš za 70 jurjev in več? A je "vroč" zato, ker je za videno tako pregrešno drag? 10 do 15 jurjev max. je realna cena. Noben, še tako opevan avtomobil ni vreden več kot 20 jurjev. ...prikaži več Ti današnji elektronizirani pa še manj, saj si ni moč predstavljat kakršnokoli zamenjavo dela, vse je jurja ali nekaj jurjev, celo navadna luč.