Mercedes E velja za najbolj klasični Mercedesov avtomobil, katerega zgodovina sega 10 generacij nazaj v leto 1953. Gre predvsem za poslovno limuzino, ki je cenovno veliko bolj dostopna kot zastavonoša – razred S.
V Stuttgartu so leta 2009 začeli s popolno prenovo svoje modelske palete, pogled na avtomobile pa postavili na glavo. Celo poimenovanja so se pri določenih modelih spremneila. Kot zadnji je na vrsto prišel razred E.
Lešnik ubral povsem drugo smer
Oblikovno je zdaj soroden manjšemu C-ju in večjemu S-u. Šef oblikovanja pri Mercedesu, Slovenec Robert Lešnik, je šel za razliko od drugih premium tekmecev povsem v drugo oblikovalsko sfero – v smer čistih linij. Lešnik meni, da mora avto impresionirati tudi brez agresivnih črt na karoseriji, zato je E izgubil nekaj ostrine, a kot so prepričani pri nemški znamki, tako prestižen avtomobil še ni bil. Avto je v primerjavi s predhodnikom daljši, z daljšim medosjem, širšimi boki in dinamičnejšo postavo, ki jo zagotavlja daljši pokrov motorja, kupejevska streha in širok zadek z dvema, s kromom obdanima in v odbijač vgrajenima izpušnima cevema. Platišča so lahko tudi 21-palčna!
Zakaj so serijski žarometi halogenski?
Potovalna kabina je povsem nova, spet pa kupcu ponujajo različne opcije – od klasičnih merilnikov, do ogromnega zaslona diagonale 31,2 centimetra, ki se lahko za lažje ločevanje med podatki razdeli v dva dela, voznik pa lahko podatke pridobiva tudi na projekcijskem zaslonu. Z ekranom na dotik je možno upravljati tudi s pomočjo dveh drsnih stikal na volanskem obroču, kar smo že preizkusil na začetku marca na avtomobilskem salonu v Ženevi.
Novosti je res ogromno, denimo sedežev, ki so udobnejši in lahko tudi masirajo, kar vse voznik lahko regulira s pomočjo drsnikov na volanu. E pa je poseben predvsem druge zaradi napredne tehnologije, tudi zato se mi zdi precej nenavadno, da meniji še vedno niso na voljo v slovenskem jeziku.
Do hitrosti 210 km/h vozi sam
Pri Mercedesu izpostavljajo predvsem sisteme za varnost in udobje. Drive pilot sistem ponuja naslednjo stopnjo polavtonomne vožnje, saj je tehnologija sposobna peljati avto brez voznikovega poseganja, celo če na cesti niso zarisane črte ali pred njim ni drugega vozila. In to do hitrosti 210 km/h. V zastojih lahko vozilo samo zavira in speljuje, na koncu kolone samodejno zavira do hitrosti 100 km/h. V križiščih zaznava prečni promet in samodejno zaustavi vozilo do hitrosti 60 km/h, če tega voznik ni zmožen.
Krmilni pilot sledi tekočemu prometu tudi na večpasovnicah, ko voznik začne z menjavo voznega pasu, pa ga lahko sistem podpira z momenti volana. Kamera zaznava in celo opozarja na pešce, ki so blizu cestišča, v primeru nuje sistem doda volanski navor, da voznik hitreje izvede manever izogibanja. Prvič doslej je mogoče E-ja parkirati na daljavo prek aplikacije na telefonu, tudi sicer klasični ključ ni več potreben, saj je avto mogoče odklepati z mobilnikom prek tehnologije NFC. A pozor, to je možno v Nemčiji in na drugih, bolj razvitih in pomembnejših trgih, pri nas pa še ne. Ali bo to mogoče še letos ali šele kasneje, nam pri uvozniku niso znali povedati.
Vedno devetstopenjski samodejni menjalnik
Na začetku je kot alternativa na voljo le en štirivaljni bencinski model E 200 z močjo 135 kilovatov (184 KM). Cena - 47.720 evrov. Vsi motorji so serijsko usklajeni z devetstopenjskim 9G-tronic samodejnim menjalnikom.
Pri uvozniku računajo, da bodo do konca leta prodali okoli 85 E-jev, prihodnje leto okoli 100, leta 2018 pa že več kot 110. Ponujajo tudi posebne tehnološke pakete opreme s prilagojeno ceno po principu "več opreme - večja subvencija."
grega.prebil@zurnal24.si
Ali je električen tudi na voljo?