Pa da razbijem preveliko željo po hvali zvezde takoj na začetku - BMW serije 3 se še vedno pelje bolj športno, audi A4 pa ponuja bolj uravnotežen komplet vozniške izkušnje. Vendar pa ima mercedes-benz C druge atribute, ki so kupcem v razredu manjših premium poslovnih limuzin prav tako gotovo še kako pomembne.
C se že z obliko distancira od pregovorne agresivnosti sotekmecev, kar pa ne pomeni, da ni zelo opazen. Na prvi pogled ga od svojega velikega vzornika razreda S ločujejo zgolj manjše mere (4,68 metra dolžine). Celotna silhueta s kratkimi previsi, ležečimi žarometi in na zadnja kolesa poveznjeno potniško kabino izpričujejo staro šolo oblikovanja limuzin, nadgrajeno s sodobnimi trendi.
Temu se reče notranjost
Skok v notranjost dodatno širi razmak od obeh bavarcev. Kar za 20 centimetrov prirastka v primerjavi s prejšnjo generacijo in slabih 10 centimetrov pri medosni razdalji se vidi pri razmeroma razkošno odmerjenemu prostoru spredaj. Ni sledu o kakšni "bavarski" utesnjenosti tako ramen kot nog. Imeniten volanski obroč, v obliki očesnih zrkel oblikovani zračniki, prelivanje kakovostnih materialov in linij na armaturni plošči ter prečiščenost delovnega prostora dajejo vtis, da se je nekdo za kupčevo dobro počutje res potrudil in ni posegel le po copy-paste rešitvah iz ostalih modelov, kar je žal prepogost trend zadnjih let. Le tistemu "tabličnemu" (čeprav ni občutljiv na dotik) zaslonu, nasajenemu na armaturko v sicer dobro vidnem voznikovem polju, nekako zmanjka pri eleganci.
Famoznih 480 litrov. Le kako jim uspe?
Na zadnji klopi je več kompromisov s prostorom, kar ni nič posebnega v premium razredu. A po zaslugi tenkih naslonjal prednjih sedežev ni težav s skladiščenjem kolen, niti višje nasajene glave.
K sreči je zatesnjenost pred hrupom izjemna
Čeprav je C povsem na novo skonstruiran in je med drugim prvi na novi Mercedesovi modularni zasnovi, pa je s seboj pripeljal tudi ostanek preteklosti. Govorim o 2,1-litrskem motorju, ki ga kljub poliranju že dajejo leta. To najbolj pokaže z razmeroma robatim drdranjem tako ob zagonu kot tudi med vožnjo.
K sreči vsaj znotraj kabine vse kompenzira izvrstna zvočna zatesnjenost, ki se tudi pri avtocestnih hitrostih giblje pod 70 decibelov. Tudi avtomatski menjalnik zaostaja za rešitvami obeh bavarcev, bodisi po hitrosti, preciznosti ali po pripustitvi voznika k sodelovanju. Ni ga namreč mogoče zakleniti zgolj v ročni režim. Pogon se k sreči odkupi s porabo, ob zmernem naprezanju je po računalniku dovolj že manj kot 7 litrov dizla na 100 kilometrov.
Motor:dizel, 2.143 ccm, 125 kW/170 KM, 400 Nm pri 1.400 vrt./min
Poraba na testu:7,0 l/100 km, 109 g CO2/km
Zmogljivosti:233 km/h, 7,8 sek 0-100 km/h
Cena:37.210 € (testnik 43.487 €)
AvtoTest
Oblika, udobje, LED luči, ostala tehnika.
Glasen motor, upravljanje infotainmenta.
Izkušnja res preseneti, saj gre nenazadnje za avto, ki se s ceno prične "že" pri 30 tisočakih. Serijske varnosti je veliko, doplačljivih sladkorčkov ogromno, izpostavljamo radarski tempomat s samodejnim zavijanjem v gneči ali LED glavne žaromete, s katerimi je mogoče vedno voziti z dolgimi lučmi, saj se snop samodejno in točkovno prilagaja nasproti vozečemu avtu, križiščem ... Pograjati pa velja sicer ličen vmesnik infotainmenta, saj je prezapleten za hitro uporabo.
Po zaslugi mehko delujočega volana je avto izredno lahkotno upravljati, zasuk se zelo neposredno prelevi v obračanje koles, čeprav manjka povratne pošte o dogajanju med stičiščem asfalta in pnevmatike. Tako utegne kar nekoliko presenetiti, ko se nos avtomobila ob prehudih zahtevah odloči odpotovati malce po svoje. Testnik je imel nastavljivo podvozje, po zaslugi katerega v najbolj udobnem režimu grbine in luknje skorajda ne obstajajo. Mojstrsko!
Z že večkrat omenjenim bavarskim dvojcem C tvori trojko, po kateri se drugi lahko le zgledujejo. Pri BMW 3 cenimo brezkompromisno športno nrav in fantastičen 2,0-litrski dizel, še posebej v močnejši različici 325d. Audiju A4 se že zelo pozna 7 let od začetka proizvodnje, a še vedno zmore držati korak na marsikaterem področju. Malce širše sta tu še volvo s60 ali lexus IS, čeprav v razred od spodaj vse bolj zavzeto s svojimi bogato obloženimi različicami silijo tudi "ljudski modeli."
Mercedes-Benz je v avtomobilskem svetu ime z veljavo tako glede tehnike kot udobja, zato je neprimerno upati, da vam ga bodo predali na pol zastonj. Vstopna cena za 1,6-litrskega bencinarja je resda 32.480 evrov, a vsak omembe vreden kos opreme je potrebno doplačati, razen nekaj pohvalno standardnih asistenčnih sistemov (za utrujenost, za nevarnost trka ...). Testni dizel se prične pri 37.210 evrih, končna cena 43.487 evrov pa je glede na vgrajeno opremo pričakovana.