Avto
26 ogledov

Mazdin inovativni pretok energije

Mazda takeri i-ELOOP
1/7
Mazda
Mazda je razvila svojevrsten način za rekuperacijo zavorne energije i-ELOOP, ki za shranjevanje ne uporablja baterije temveč poseben kondenzator. Sistem je predstavljen v konceptu takeri, ki najavlja novo mazdo 6.

Japonci pravijo, da bo mogoče s sistemom i-ELOOP (intelligent energy loop - pametni pretok energije) pri vsakodnevni vožnji s pogostim pospeševanjem in zaviranjem pripomore k približno 10-odstotnemu prihranku goriva.

V primerjavi z baterijami se kondenzator lahko hitro polni in prazni, kapaciteta pa se mu zaradi dolgotrajne uporabe ne zmanjša. Sistem 'i-ELOOP' učinkovito pretvarja kinetično energijo vozila v električno ob zaviranju oziroma zmanjševanju hitrosti. Shranjeno elektriko uporablja za delovanje klimatske naprave, avdio sistema in številnih drugih električnih komponent.

V drobovju sistema

Sistem 'i-ELOOP' sestavlja variabilni alternator z napetostjo 12 do 25 voltov, električni dvoslojni kondenzator z nizko odpornostjo in pretvornik DC/DC. Tehnologija 'i-ELOOP' prične s pretvorbo kinetične energije od trenutka, ko voznik umakne nogo s pedala za plin in avtomobil začne zmanjševati hitrost. Alternator z variabilno napetostjo električnega toka generira napetosti do 25 voltov elektrike in jo pošlje v shranjevanje v električni dvoslojni kondenzator. Kondenzator je moč v napolniti v nekaj sekundah. Pretvornik DC/DC zmanjšuje električno napetost s 25 na 12 voltov, preden jo pošlje neposredno v električne porabnike v avtomobilu. Sistem poleg tega po potrebi tudi napolni baterijo vozila.

Tehnologija deluje ob vsakokratnem zmanjšanju hitrosti vozila, kar zmanjšuje potrebo po delovanju motorja in dodatni porabi goriva za potrebe generiranja električne energije.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.