Avto
22 ogledov

Manj kot 100 evrov na konjsko moč

Ford focus ST
1/13
Gregor Prebil
Nova generacija ford focusa je pri nas na voljo tudi v popoprani izvedenki ST, tako petvratni kot karavanski. Cene za ST, ki ima dvolitrski EcoBoost turbobencinski motor in 184 kilovatov moči (250 KM), se začnejo pri 24.900 evrih.

Novi ford focus ST nadaljuje 15-letno tradicijo (Sport Technologies), ki je rezervirana za najzmogljivejše športne različice Fordovih modelov.

Focus ST se z bolj dramatičnim videom že na prvi pogled razlikuje od manj mišičastih bratov. Bolj izrazita je trapezoidna maska motorja, luči za meglo so športne, novost je centralno nameščena velika izpušna cev na zadku, prepoznali ga boste po vidnih oznakah ST, dinamični zadnji odbijač ima izrazite prezračevalne šobe v slogu difuzorja v spodnjem delu. Prenovljen je sesalni del, ki poskrbi za boljši zvok.

Spremenjeno skoraj vse

Ford focus ST | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Znotraj vas vselej pričakajo odlično profilirani športni sedeži Recaro, ki omogočajo tudi nastavitev dolžine sedežne blazine, nekaj več udobja so z novimi materiali pričarali tudi potnikom na zadnji klopi. V primerjavi z drugimi focusi ima ST poseben merilnik, ki vozniku prikazuje informacije o vozilu, kot so temperatura tlaka in olja, …

Spremembe se nadaljujejo na podvozju, voznih lastnostih, volanu, … Vzmetenje in novi amortizerji so težišče za 10 milimetrov približali k tlom, kar je zagotovilo za boljše vozne lastnosti in vodljivost vozila, ki je nadgrajena z zasnovo prečnega vodila koles.

Nov športni krmilni sistem tudi v ovinkih omogoča natančno vožnjo „na nož“. ST je dobil še izboljšan elektronski servovolan, elektronski program za stabilnost (ESP) pa omogoča tri nastavitve, mogoče ga je tudi izklopiti. Sistem za nadzor vektorjev navora (TVC) v zavoju z navorom na notranjem kolesu zmanjša podkrmiljenje. Več manevrskega prostora vozniku omogoča še manjši obračalni krog.

Cenejši od konkurence

Ford focus ST | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Srce motorja je dvolitrski turbobencinski EcoBoost agregat s 184 kilovatov moči (250 KM) in največjim navorom 360 Nm. Pospešek od 0 do 100 kilometrov je 6,5 sekunde, najvišja hitrost pa 248 km/h. V primerjavi s predhodnikom je za 20 odstotkov zmogljivejši, a prav toliko bolj varčen z gorivom in emisijami CO2. Po tovarniških podatkih v povprečju porabi 7,2 litra goriva na sto kilometrov, v zrak pa izpusti 169 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Pogonski agregat je kombiniran s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Focus ST bodo poznali po vsem svetu, saj je na prodaj v 40 državah, pri nas pa se lahko pohvali, da je občutno cenejši od konkurence. Paketa opreme sta dva ST2 in ST3, cene za petvratni model se začnejo pri 24.900 evrih, najcenejši karavan je dražji za 830 evrov. Pri Fordu trdijo, da so s tem za osem odstotkov cenejši od megana RS in za petino od opel astre OPC ali golfa GT.

Pri nas naj bi letos prodali šest, prihodnje leto pa 13 športnih modelov focusa ST.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.