Poglejte v oglasnike. Rabljene karavane srednjega razreda z bencinskimi motorji je treba iskati s povečevalnimi stekli. Dizli so do pred kratkim povsem prevladovali, verjetno je ta trend še tistega družinskega očeta, ki se je nakupa loteval z racionalnega vidika, prepričali, da je "naftar" boljši.
A danes je razlogov v korist dizelskih motorjev precej manj. Downsizing je prinesel varčne bencinske motorje, ki pa zavoljo turbin ostajajo enako ali še bolj močni, hkrati pa veliko prožnejši, kar je bilo še donedavna velik adut nasprotne strani.
118 kilovatov v testnem mondeu za njegovo tono in pol mase ne deluje ravno veliko, a v praksi smo bili ob zmernih pričakovanjih povsem zadovoljni. Gotovo takle mondeo ne more biti v ospredju v kakšni tekmi z nabritimi malčki izpred semaforja, vseeno pa motor zvezno pospešuje, najvišji navor pa je na voljo že pri 1.600 vrtljajih, tako da je turboluknje le za odtenek. Odlični ročni menjalnik je uravnotežen za avtocestne hitrosti. Prednost pred zmogljivejšim 2,0 ecoboostom je predvsem poraba.
Manjši motor je logično tudi manj žejen in 8,3 litra porabljenega goriva se nam zdi dovolj dober rezultat. Res je sicer, da avtomobila nismo gnali na polno, to tudi sicer verjetno počne le precejšnja manjšina voznikov. Tistim pač priporočamo večji bencinski stroj.
Bogati titanium X paket
O mondeu je sicer znano že vse, nas je pa vnovič prepričal s prostornostjo za vse potnike in obilno količino prtljage, naprednimi pomagali in tudi udobjem, denimo hlajenimi in tudi sicer odličnimi sedeži. Te je prinesla oprema titanium X, ki je tudi sicer bogata vizualno in opremsko, če omenimo le gumb za zagon, 17-palčna platišča, biksenonske žaromete, sprednja in zadnja tipala ...
Na drugi strani pa se modelu po videzu merilnikov in še posebej osrednje konzole poznajo leta, nerazumljivo zapleten ostaja tudi potovalni računalnik, ki denimo daje frekvencam radijskega območja precej večji poudarek kot potovalnemu računalniku ali ekokazalnikom, prek katerega grafično opazujemo, kako varčen voznik smo. Verjamemo, da bo v že najavljeni novi generaciji prtljažnik še bolje obdelan.
Mondeo aktualne generacije je trenutno ena najboljših razmerij med ceno in dobljenim v tem velikostnem razredu. Tudi zavoljo zmerno žejnega, a prav dovolj zmogljivega motorja.
Podatki o vozilu: ford mondeo 1.6 ecoboost titanium X
Motor: bencinski, turbo, štirivaljni
Prostornina: 1.696 ccmNajvišja moč: 118 kW (160 KM) pri 6.300 vrtljajih na minuto
Najvišji navor: 240 Nm med 1.600 in 4.000 vrt./min
Poraba na testu: 8,3 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 158 g CO2/km
Zmogljivosti: 210 km/h, pospešek 9,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.8370 x 1.886 x 1.548, medosna razdalja: 2.850
Prtljažnik: 549–1.740 litrov
Cena: 22.180/32.570 (osnovni/testni)