Avto
241 ogledov

S-max odličen tudi z 1,6-litrskim motorjem

Ford S-max
1/27
Žurnal24 main
Ford S-max je velik in težek, a to še ne pomeni, da bi moral imeti zato vsaj dvolitrski pogonski agregat. 1,6-litrski turbobencinski Ecoobost mu tudi pristaja. Preizkusili smo ga z zelo dobro založeno titanium opremo.

S-max bo med zadnjim v Fordovi družini dobil novo obliko. Morda je na prvi pogled v primerjavi z najnovejšimi Fordovimi predstavniki videti, da so mu šteti dnevi, a med vožnjo ob pomoči številnih elektronskih voznikovih pripomočkov, ki jih je premogel testnik, in motorizacije Ecoobost ne kaže več tako.

Iskali smo ga, našli smo ga

Spomini na zadnje druženje z S-maxom so že živi. Takrat smo preizkusili dvolitrski turbobencinski primerek s 149 kilovati moči. Je kaj rezerve pri motorju, smo se spraševali takrat. Malce cenejši od 2,0-litrskega prisilno polnjenega bencinarja s 149 kilovati moči je bil pred letom dni v ponudbi 120-kilovatni dizel. Hm, kaj pa bencinar?

Odgovor je prišel kmalu v obliki 1,6-litrske turbobencinske različice s 118 kilovati moči. Res, da je 31 kilovatov na papirju veliko, a tudi takšen pogonski paket, kombiniran z dobrim šeststopenjskim menjalnikom, zmore skoraj enako veliko, a tudi veliko manj potratno, kar pri današnjih cenah goriv ni zanemarljivo.

Prihranek znaten, zmogljivosti še vedno spodobne

Ford S-max | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Če smo pri dvolitrskem primerku v kombinaciji s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko namerili povprečno porabo 10,2 litra na 100 prevoženih kilometrov, ga zdajšnji testnik prekaša za natanko 1,5 litra. Prihranek na letni ravni v primeru, da prevozite 15.000 kilometrov, je 275 litrov, merjeno v denarju – 370 evrov. To pa ni zanemarljivo, še posebej, če vemo, da naš testnik od 0 do 100 km/h pospeši v manj kot desetih sekundah, končna hitrost pa je višja od 200 km/h.

Glede na preizkušeno bi se za zmogljivejši agregat odločili zgolj, če bi imeli doma počitniško prikolico. Še en pomemben podatek, ki govori v prid 1,6-litrskemu Ecoobostu, je cena, ki je že v osnovi po ceniku za opremo titanium skoraj za tri tisočake nižja.

Varnostne opreme je v osnovi več, kot jo za začetek ponuja nemška konkurenca, a vseeno ne vsa, ki bi si jo želeli. Med uporabnimi pripomočki, ki skrbijo za varnost in nižjo porabo, izpostavljamo tempomat s funkcijo nastavljivega omejevalnika hitrosti, ki je zelo uporaben in lahkoten za upravljanje, kolenska zračna blazina, dnevne luči z LED-tehnologijo, dobra dvopodročna klimatska naprava, brisalci s senzorjem za dež, hvalimo vetrobransko steklo z grelnimi nitkami, ki v zimskih razmerah zelo hitro ogreje steklo in izboljša vidljivost.

Na žalost je kar nekaj opreme treba tudi dokupiti, a je Ford, tako kot je to modno v avtomobilski industriji, varnostno opremo ponudil v paketu. Za dodatnih 1.195 evrov je mogoče v paketu dokupiti  uporabne biksenonske žaromete s funkcijo pranja in parkirne senzorje spredaj in zadaj, v paketu so še zatemnjena stekla zadaj. Če bi slednje pogrešili, se ksenonskim žarometom in parkirnim senzorjem ne bi odpovedali, testnik pa ni imel sistema za samodejno parkiranje, ki smo ga večkrat hvalili pri novem focusu in c-maxu, s-maxu pa bi še najbolj prišel prav.

Bombončki v paketu za doplačilo

Za doplačilo 4.585 evrov je na voljo vozniški paket, ki je poln dobrot in jih današnji sodoben družinski avto mora imeti, zato bi priporočali, da se raje odpoveste velikim 18-palčnim platiščem ali kovinski barvi in denar namenite varnostni opremi, kot je sistem za zaznavanje mrtvega kota v ogledalih, ki voznika opozori z lučko, sistem za neželeno menjavanje parkirnega pasu, ki opozori prav tako s svetlobnim in zvočnim signalom, prilagodljiv tempomat (ACC) na dolgih in utrujajočih poteh skrbi, da sistem samodejno drži varnostno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom. Testnik je premogel še tristopenjski nadzor blaženja s prilagoditvijo športnega podvozja, pomoč pri speljevanju v klanec in opozorilnik za nevarnost naleta. Uporabne opreme je še veliko, glede na vso elektroniko smo pogrešali le po dolžini nastavljiv električni sedež in elektronsko zapiranje za mamice velikih in težkih vrat prtljažnika.

Ford S-max | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Če se še enkrat obrnemo dobro leto v preteklost. Takrat smo za dvolitrski Ecoboostov agregat, sicer s stopnjo višjo opremo, zapisali, da je z 41 tisočaki že skoraj premium. 1,6-litrski testnik v osnovi stane 28.270 evrov in ima še za 7.745 evrov dodatne opreme, a glede na to, da se njegov čas počasi izteka, tudi obilo akcijskega popusta v višini 4.500 evrov. Končna cena testnika z do zob oboroženo varnostno asistenčno opremo je po naši oceni zelo sprejemljivih 31.515 evrov.

Podatki o vozilu: (Ford S-max 1.6 Ecoboost titanium)
Motor: 1.596 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 118 kW (160 KM) pri 5.700 vrtljajih na minuto
Navor: 240 Nm med 1.600 in 4.000 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,7 litra/100 km, 159 gramov CO2
Zmogljivosti: 204 km/h, 9,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.801x1.884x 1.620, medosna razdalja 2.850, prtljažnik (v litrih): 1.018–2.100
Cena: 28.270 € (osnovni)/ 31.515 € (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.