S-max bo med zadnjim v Fordovi družini dobil novo obliko. Morda je na prvi pogled v primerjavi z najnovejšimi Fordovimi predstavniki videti, da so mu šteti dnevi, a med vožnjo ob pomoči številnih elektronskih voznikovih pripomočkov, ki jih je premogel testnik, in motorizacije Ecoobost ne kaže več tako.
Iskali smo ga, našli smo ga
Spomini na zadnje druženje z S-maxom so že živi. Takrat smo preizkusili dvolitrski turbobencinski primerek s 149 kilovati moči. Je kaj rezerve pri motorju, smo se spraševali takrat. Malce cenejši od 2,0-litrskega prisilno polnjenega bencinarja s 149 kilovati moči je bil pred letom dni v ponudbi 120-kilovatni dizel. Hm, kaj pa bencinar?
Odgovor je prišel kmalu v obliki 1,6-litrske turbobencinske različice s 118 kilovati moči. Res, da je 31 kilovatov na papirju veliko, a tudi takšen pogonski paket, kombiniran z dobrim šeststopenjskim menjalnikom, zmore skoraj enako veliko, a tudi veliko manj potratno, kar pri današnjih cenah goriv ni zanemarljivo.
Prihranek znaten, zmogljivosti še vedno spodobne
Glede na preizkušeno bi se za zmogljivejši agregat odločili zgolj, če bi imeli doma počitniško prikolico. Še en pomemben podatek, ki govori v prid 1,6-litrskemu Ecoobostu, je cena, ki je že v osnovi po ceniku za opremo titanium skoraj za tri tisočake nižja.
Varnostne opreme je v osnovi več, kot jo za začetek ponuja nemška konkurenca, a vseeno ne vsa, ki bi si jo želeli. Med uporabnimi pripomočki, ki skrbijo za varnost in nižjo porabo, izpostavljamo tempomat s funkcijo nastavljivega omejevalnika hitrosti, ki je zelo uporaben in lahkoten za upravljanje, kolenska zračna blazina, dnevne luči z LED-tehnologijo, dobra dvopodročna klimatska naprava, brisalci s senzorjem za dež, hvalimo vetrobransko steklo z grelnimi nitkami, ki v zimskih razmerah zelo hitro ogreje steklo in izboljša vidljivost.
Na žalost je kar nekaj opreme treba tudi dokupiti, a je Ford, tako kot je to modno v avtomobilski industriji, varnostno opremo ponudil v paketu. Za dodatnih 1.195 evrov je mogoče v paketu dokupiti uporabne biksenonske žaromete s funkcijo pranja in parkirne senzorje spredaj in zadaj, v paketu so še zatemnjena stekla zadaj. Če bi slednje pogrešili, se ksenonskim žarometom in parkirnim senzorjem ne bi odpovedali, testnik pa ni imel sistema za samodejno parkiranje, ki smo ga večkrat hvalili pri novem focusu in c-maxu, s-maxu pa bi še najbolj prišel prav.
Bombončki v paketu za doplačilo
Za doplačilo 4.585 evrov je na voljo vozniški paket, ki je poln dobrot in jih današnji sodoben družinski avto mora imeti, zato bi priporočali, da se raje odpoveste velikim 18-palčnim platiščem ali kovinski barvi in denar namenite varnostni opremi, kot je sistem za zaznavanje mrtvega kota v ogledalih, ki voznika opozori z lučko, sistem za neželeno menjavanje parkirnega pasu, ki opozori prav tako s svetlobnim in zvočnim signalom, prilagodljiv tempomat (ACC) na dolgih in utrujajočih poteh skrbi, da sistem samodejno drži varnostno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom. Testnik je premogel še tristopenjski nadzor blaženja s prilagoditvijo športnega podvozja, pomoč pri speljevanju v klanec in opozorilnik za nevarnost naleta. Uporabne opreme je še veliko, glede na vso elektroniko smo pogrešali le po dolžini nastavljiv električni sedež in elektronsko zapiranje za mamice velikih in težkih vrat prtljažnika.
Podatki o vozilu: (Ford S-max 1.6 Ecoboost titanium)
Motor: 1.596 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 118 kW (160 KM) pri 5.700 vrtljajih na minuto
Navor: 240 Nm med 1.600 in 4.000 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,7 litra/100 km, 159 gramov CO2
Zmogljivosti: 204 km/h, 9,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.801x1.884x 1.620, medosna razdalja 2.850, prtljažnik (v litrih): 1.018–2.100
Cena: 28.270 € (osnovni)/ 31.515 € (testni)