Slovenijo je obiskal Jean Todt, ki ga ljubitelji motošporta poznajo kot tistega malega Francoza, ki je kot vodja Ferrarijevega moštva tlakoval šampionsko pot Michaela Schumacherja v formuli 1 med leti 1999 in 2004.
Danes ima 72-letni Todt povsem drugačno vlogo, saj je posebni odposlanec Združenih narodov za področje varnosti v cestnem prometu. Na povabilo ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča si je pobliže ogledal razmere v Sloveniji in z vladnimi in nevladnimi organizacijami razpravljal, kaj bi lahko še izboljšali pri nas. Temeljno sporočilo je bilo, da je potrebno spremeniti kulturo voznikov.
Pred novinarji je Todt pohvalil napredek naše države v zadnjih letih, a hkrati spomnil, da jo čaka pri zniževanju števila in posledic prometnih nesreč še veliko dela na različnih področjih. Majhnost države in dejstvo, da pri nas ni velemest z visoko gostoto prebivalstva, vidi kot prednost za možnost hitrejših sprememb in prilagoditev na izzive, ki jih s seboj prinašajo urbanizacija, spremembe v mobilnih navadah in tehnologiji vozil ter onesnaževanju.
Kje ste Prevci, Verbotnove, Zahovići ...?
Todt je kot enega ključnih vzvodov, s katerimi bi lahko vplivali na javno mnenje in zmanjšali toleranco do kršiteljev, videl vključitev čim večjega števila znanih oseb v kampanje. "Vsi vidni ljudje bi morali biti ambasadorji proti alkoholu in uporabi mobilnikov v prometu," je opozoril, hkrati pa poudaril velik pomen, ki ga mora imeti ustrezen nadzor nad kršitelji ob pomoči merjenja hitrosti, še posebej na cestah izven naselja.
Sicer pa v mednarodni preventivni akciji avtomobilske organizacije FIA dejavno sodeluje tudi Slovenija in prek nje AMZS. Med kampanjo javnost prek jumboplakatov k spoštovanju hitrostnih omejitev, pripenjanju varnostnih pasov, proti uporabi mobilnikov med vožnjo in proti utrujenosti nagovarjajo znane osebnosti iz športa in zabave. V Sloveniji konkretno so obešeni plakati, na katerih so Yohan Blake, Antoine Griezmann, Fernando Alonso in Nico Rosberg.
Ravno utrujenost za volanom je še posebej nevarna, ljudje pa jo podcenjujejo, opozarja Jure Kostanjšek, vodja področja varna mobilnost pri Avto-moto zvezi Slovenije.
FIA je v regiji, kamor spada tudi Slovenija, v sodelovanju s članicami pripravila spletni preizkus, ki na preprost način prikazuje nevarnosti neupoštevanja omejitve hitrosti – višja kot je hitrost vozila, večja je razdalja, ki jo potrebuje za varno ustavljanje -, ter kakšne so lahko zaradi tega posledice.
andrej.leban@zurnal24.si