Nova turkizno-zelena avstrijska koalicija je z napovedjo davka na izpuste ogljikovega dioksida razburila vodstvo graške družbe Magna Steyr.
V Magna Steyr so opozorili, da bi lahko proizvodnjo preselili v bližino Maribora, kjer od lani že obratuje njihova podružnica. "Vmes je le meja," je opozoril predsednik Magne Europe Günther Apfalter.
Za avtomobilsko industrijo so lahko višji okoljski davki usodni, zato jim odločno nasprotujejo, je po poročanju spletnega portala avstrijske državne radiotelevizije ORF dejal Apfalter. Opozoril je, da bi lahko v skrajnem primeru tudi zapustili Avstrijo.
"Ne gre pozabiti, da smo v bližini Maribora že zgradili partnersko tovarno, ki je vsekakor sposobna prevzeti dodatno delo," je dejal. Poudaril je sicer, da ne želi, da so njegove izjave razumljene kot grožnje: "Ne gre za grožnjo. Je pa slovenska tovarna od Gradca oddaljena le 75 kilometrov. Vmes je le geografska meja."
ORF ob tem navaja, da davek na izpuste ogljikovega dioksida podjetij, kot je Magna, v resnici ne bi neposredno prizadel. To med drugim dokazujejo primeri iz drugih držav. Poudarja, da se tovrstne dajatve namreč osredotočajo na izpuste v prometnem sektorju, ki nastanejo ne glede na lokacijo proizvodnje vozila.
Avstrijsko Industrijsko združenje je predlaganim vladnim ukrepom naklonjeno, saj med drugim prinašajo 21-odstotni upad davka od dohodkov pravnih oseb in za delavce ugodnejšo obdavčitev nižjih plač.
"Seveda prihajajo tudi ukrepi na področju ekologizacije, kar pa vidimo kot del rešitve in ne težave. V tem ne vidim nevarnosti za industrijo," je dejal predsednik štajerske podružnice združenja Georg Knill.
Nova avstrijska vlada, ki je prisegla v torek, je za glavno področje dela izbrala okolje in napovedala ekologizacijo Avstrije. Podrobni načrti sicer še niso določeni, šlo pa naj bi predvsem za to, da bi se davčne obremenitve na splošno sicer znižale, a okrepile za okoljske onesnaževalce.
V tem smislu namerava nova avstrijska vlada aktivno podpirati prizadevanja EU na tem področju in pri tem postati vodilna članica povezave. Prizadevala si bo tudi, da bo Avstrija dosegla ogljično nevtralnost do leta 2040, deset let pred ciljem EU.
Nič se ni treba veseliti, da bo Magna selila proizvodnjo v našo državo. Avstrijci ne bodo izpustili iz rok dobrega vira sredstev.
Če se dela take omejitve na evropskih avtih, se avti držav, kjer nimajo teh omejitev ne bi smeli prodajati v EU.. kaj je drgač fora, da se evropejci strelamo v koleno. kitajci, indijci pa delajo svinarijo, pa cenej izdelke..
A sedaj, ko so uničili kup zemlje s tem gigantom, pa izsiljevanje? Ja politiki, še marsikaj se boste morali naučiti. Mogoče kar pri naših sosedih, ki selijo svojo proizvodnjo( ki ni prav nedolžna kar se ekologije tiče) izven svojih meja!