V prosti prodaji je veliko dodatkov za gorivo, ki naj bi blagodejno vplivali na delovanje avtomobilskega motorja. Nekateri so namenjeni čiščenju gorivnih vodov, drugi povečanju oktanskega števila in s tem zmogljivosti, tretji naj bi zmanjševali trenje v motorju in tako umirjali delovanje motorja, porabo in izpuste pa zmanjšali celo za 20 odstotkov.
Janek Bauter iz Avtotehne Vis pojasnjuje, da čistila za motor in injektorje delujejo učinkovito le do neke mere – zlasti če kontaminacija z usedlinami (sajami) ni že prevelika. Glede preostalih dodatkov pa Bauter navaja ekspertizo fakultete za strojništvo, ki je ugotovila, da ni jasnega pravila o njihovi učinkovitosti: "V nekaterih motorjih delujejo, v nekaterih nimajo vpliva, nekaterim pa celo škodijo."
Bauter meni, da je uporaba dodatkov morda smiselna le pri motorjih z velikim številom prevoženih kilometrov, sicer pa ob pravilnem vzdrževanju motorja in komponent aditivov ne potrebujemo.
Da različni dodatki, med njimi magneti okoli gorivnih vodov, ki naj bi omogočali boljšo izkoriščenost goriva, težko upravičijo ceno, kažejo tudi izsledki raziskav nemških organizacij Dekra in Adac.
Dizle le stežka zazebe
V mrzlih zimskih jutrih je odveč tudi skrb, da bi pri dizlih "zmrznilo" plinsko olje, kar je bil pred leti sicer pogost pojav, ki je zahteval pravočasno uporabo sredstev proti izločanju kristalov parafina. S Petrola, OMW, Mercatorja in Hoferja so pojasnili, da njihova goriva že vsebujejo dodatke, zato brez težav zdržijo temperature do –20 stopinj Celzija. Bencin zdrži precej več.
S člankom se deloma strinjam, saj se v naši državi prodajajo nekateri izdelki, ki dobesedno praznijo denarnice, kot na primer magneti in nekateri poceni aditivi brez ustreznih standardov. Iz izkušenj povem, da je uporaba standardiziranih aditivov za gorivo že… ...prikaži več priporočljiva ravno pri vozilih z malo prevoženimi kilometri. Zakaj? Na kratko: Elektromagnetni ventil odpre ventil na injektorju, skozi katerega se prične preko zelo majhnih luknjic pretakati gorivo proti konici injektorja. V injektorjih se izvajajo hidromehanski premiki in če površine niso dovolj gladke, pride do zamika vbrizga in posledično do grobega oz. nemirnega delovanja motorja in večje porabe goriva. V primeru, da se teh površin preventivno ne čisti, s časoma drsni elementi pridejo iz tolerance in takrat je potrebna menjava injektorja, kar pa predstavlja velik strošek. Vsak dober mehanik oz. servis bi se tega moral zavedati. Dobri mehaniki, ki imajo svoje stranke vpeljane na aditive od novih avtov, se znajo pohvalit