Avto
29 ogledov

Lexus GS je naelektreni luksuz

Lexus GS 450h
1/19
Andrej Leban
Lexus GS 450h ima porabo dizla, pospeške športnika in udobje največjih limuzin. Nemška trojica? Po videnem sodeč se lahko od japonca nauči kar nekaj poglavij. A tudi GS lahko še kaj malega prebere.

Podatki o moči četrte generacije GS na eni in njeni učinkovitosti na drugi govorijo sami zase, saj kombinacija bencinskega motorja V6 in elektromotorja zmore na zadnji kolotek prenesti 254 kilovatov, ob tem pa je izpust CO2 po tovarniških podatkih le 137 gramov. Obljubljena kombinirana poraba 5,9 litra je nerealna, najnižje smo se v kombinaciji mesta, avtoceste in primestja spustili na 8,2 litra, a tudi to je dober rezultat, povsem primerljiv s tako zmogljivimi, a precej bolj "umazanimi" dizli. Ko pa prebudimo športnejšo plat avtomobila, je poraba tudi do tri litre višja.  Avtomobil inteligentno in brezčutno preklaplja med kombinacijami pogona, tako da je mogoče zgolj na elektriko prevoziti dobršne dele popoldanskih konic.

Ena od stvari, ki pri GS najbolj preseneti, je lahkotnost gibanja 4,8 metra dolge in 1,8-tonske gmote. Pospešek 5,9 sekunde pove sam zase dovolj, gibljivi kolotek zadnjih koles pa z obračanjem v isto smer kot prvi dve kolesi pri visokih hitrostih pripomore k zanesljivejši legi, medtem ko se pri nižji hitrosti kolesa obračajo v drugo smer, kar omogoča lahkotno manevriranje na parkiriščih. Vseeno masa ostaja za razred visoka, kar pusti posledice v vožnji skozi ovinke, ki ni tako prepričljiva kot denimo pri seriji 5. Med naglimi pospeševanji spričo velike moči zadek hitro nakaže, da bi rad drsel po svoje, a vmes bliskovito posega ESC. Ko pa prestavimo v program sport+, ki dodatno otrdi blažilnike, poveča navor in izklopi pomagalo ...

Največji serijski zaslon v avtih

Delovanje motornega sklopa je le ena od stvari, ki jo lahko opazujemo na velikanskem, kar 12,3-palčnem zaslonu. Zaslon je mogoče razdeliti in izkoristiti za prikaz zgodovine porabe, navigacije, nastavitev, kompasa, telefona in seveda avdiosistema, ob ustavljenem avtomobilu tudi videa. Malce razočara le grafika v menijih, ki bi lahko bila boljša. Avdio je posebno poglavje, saj je opremi z vrha ponudbe F-sport premium namenjen sistem Mark Levinson s 17 zvočniki in 835 vati surround zvoka.

Lexus GS 450h | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Udobje in v detajle ukrojeno GS-ovo notranjost je pri njegovem najbogatejšem paketu opreme težko preseči. Linije so čiste, kabina daje občutek zračnosti. Zelo udobni, hlajeni in v vse smeri pomični so sedeži, ergonomija za volanom vrhunska, kombinacija usnja in kovine natančno dozirana, sredinska analogna ura pa pika na i v tej zgodbi prestiža. Klimatska naprava pozna funkcijo ioniziranja, ki sproti odpravlja večino nadležnega vonja, denimo cigaretnega dima. GS je izvrstno zvočno izoliran, a hvalevredno v voznikova ušesa prepusti gromek zvok šestvaljnika, ko pohodimo stopalko za plin.

Prtljažnik (še) ni na ravni limuzin

Baterijo za delovanje elektromotorja je razvojnikom uspelo umestiti pokončno, pa še izdatno zmanjšali so jo, s čimer je GS 450h v dobršni meri popravil največjo pomanjkljivost predhodnika. Vseeno pa prtljažnik s 374 litri ostaja precej pod limuzinskim povprečjem, prav tako zadnja klop ni sklopljiva.

GS 450h ne bo nikoli mainstream avtomobil. Niti noče biti, čeprav je njegova zunanja podoba vse prej kot medla, izklesane linije pa mu zagotavljajo dolgoživost. Želi biti alternativa za vse, ki želijo nekaj drugačnega, nekaj, česar na cesti ne vidiš vsak dan in bo čez nekaj let še vedno dajalo vtis ekskluzive, na drugi strani pa je tehnološko premišljen in kvalitetno izdelan avtomobil. Cena za vse je ob pogledu h konkurentom zelo realna.

Podatki o vozilu (Lexus GS 450h F-sport premium)

Motor: bencinski V6 (218 kW) + električni (147 kW)
Prostornina: 3.456 ccm
Skupna moč: 252 kW (343 KM)
Navor: 356 Nm pri 4.500 vrtljajih na minuto + 275 Nm od 0 vrtljajev na minuto
Poraba na testu: 9,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 137 g CO2/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.850 x 1.840 x 1.470, medosna razdalja: 2.850
Prtljažnik (v litrih): 375
Cena (v evrih): 83.900 (osnovni)/85.100 (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.