Da se nov avtomobil hvali z vgrajeno multimedijsko napravo, ni dovolj, predvsem proizvajalce vozil opominja raziskava JD Power. Skoraj 90.000 novih lastnikov, ki so jih v ZDA anketirali med februarjem in majem letos, je po nekaj mesecih uporabe novega avtomobila ocenilo kvaliteto, dizajn in lastnosti njihove multimedijske naprave v različnih znamkah in tipih avtomobilov. Iz odgovorov je mogoče sklepati, da je uporabniška izkušnja marsikdaj še preslaba.
Ukažeš nekaj, sliši povsem drugo
Prav težave z multimedijsko napravo, kamor sodijo audio sistem, bluetooth telefoniranje in navigacija, so se v zadnjih letih poleg nezadovoljstva z glasnostjo piša vetra povzpele na vrh lestvice nezadovoljstva, ki sledi nakupu avtomobila. Še posebej pereč je očitno problem glasovnega ukazovanja, saj na to leti največ pripomb.
Uporabniki največkrat tožijo zaradi treh težav: da sistem ne prepoznava ali napačno tolmači glasovni ukaz, ne prepoznava ali napačno interpretira izgovorjena imena in besede ali pa ne zna prepoznati izrečenih številk.
Drugo področje, ki hitro zafrurstrira nove lastnike, da se sprašujejo, ali so stran vrgli več sto evrov oziroma dolarjev, je povezovanje njihovih mobilnih naprav prek bluetooth povezave, denimo telefonov, brezžičnih slušalk in podobnega.
Največkrat izrečena težava je, da multimedija ne prepozna uporabnikove naprave in se tako ne poveže z njo ali pa je povezovalni postopek preveč zapleten. Veliko kritik je letelo tudi na to, da se multimedija ni avtomatsko povezala z že seznanjeno napravo, ko lastnik vstopi v vozilo.
Raziskava sicer kaže, da se je stanje na področju povezljivosti v primerjavi z izsledki iz leta 2013 vendarle nekoliko izboljšalo, saj je indeks s 6,3 padel na 5,7 prijavljenih težav na 100 vozil (manjši indeks pomeni boljši rezultat).
Še dobro, da so tu gumbi
"Glasovno prepoznavanje in povezljivost sta stvari, ki ju na servisu praviloma ni mogoče bistveno izboljševati, kot nekatere druge lastnosti avtomobila, to pa med lastniki novih vozil ustvarja visoko stopnjo nezadovoljstva in razočaranja," pravi Mike Van Nieuwkuyk, izvršni direktor JD Power. "Lastniki nimajo druge izbire, kot da se navadijo živeti z omejitvami vseh teh dodatkov in se namesto njih zanašajo na preizkušene gumbe ali obvolanske upravljalnike. Kljub tem alternativam, ki so na voljo, pa osnovni problem zelo vpliva na njihovo splošno zadovoljstvo z vozilom," opozarja Van Nieuwkuyk na lastnosti, ki so modernim lastnikom izrednega pomena, a se jih proizvajalci očitno še ne zavedajo dovolj pri razvoju novih sistemov.