Kuga je takoj po predstavitvi pred štirimi leti postala velika Fordova uspešnica, saj je prepričala s postavnostjo, še bolj pa voznimi lastnostmi focusovega podvozja, kateremu je je v ovinkih stežka sledila celo marsikatera (kombi)limuzina. Slovencem in drugim slovanskim narodom je bila dodatno zanimiva tudi zaradi pomenljivega imena. A leta so se ji kljub vmesni pomladitev začela poznati, še posebej v notranjosti, ki v primerjavi z novimi fordi deluje posebej po kakovosti plastike kot iz tretje lige. Če vzamemo v ozir še Fordovo globalno strategijo, ki teži k prodaji enakih modelov po vsem svetu, ne preseneča, da so pri Modrem ovalu pohiteli in novo generacijo ameriškega escepea za potrebe evropskega trga prekrstili v kugo druge generacije.
Kuga II bo večja, imela bo številne tehnološke bonbončke, odpravila pa bo tudi hibo majhnega prtljažnika, ki je ena večjih zamer aktualne generacije. V evropske salone pride po napovedih še letos.
Motor zmogljiv, a nič skromen
A tudi kuga I na marsikaterem področju še ni rekla zadnje besede. Njena zunanja postava še ne kaže znakov ostarelosti, predvsem pa ostaja zelo agilen avtomobil, še posebej z najmočnejšim dizlom v ponudbi s 120-kilovati. Ta glede na mere vozila deluje kar surovo in poskrbi za nagle pospeške, posledično pa zahteva tudi svoj delež goriva.
Podvozje je med konkurenti, kamor denimo sodijo mazda CX-5, VW tiguan, hyundai ix35, kia sportage ali mitsubishi ASX, še vedno v ospredju, a je po zaslugi velikih pnevmatik mestoma tudi (pre)trdo. Za tekmeci pa zaostaja po notranji prilagodljivosti in kot že rečeno z le 370-litrskim prtljažnikom. Pri najmočnejšem motorju je 4x4 pogon serijski, bolj kot za količenje novih poti pa je namenjen zanesljivi legi na makadamu in spolzkem asfaltu.
Bogata oprema vabljiva zaradi popustov
Oprema individual, ki pomeni nekakšen vrh serijske opreme, je izdatna, saj med drugim prinaša brezstični zagon motorja, ne pa tudi brezstičnega vstopa v vozilo, 18-palčna platišča, športne pragove, spremenjeno masko, difuzor nad deljivimi prtljažnimi vrati, kombinacijo usnja in tkanine na sedežih, aluminijaste stopalke, pri testniku pa še kamero, navigacijo in sončno streho.
Proti koncu svoje življenjske dobe je ponavadi razmerje med ceno in dobljenim zelo ugodno in prikugi tu ni izjeme. Testnica je bila tako z vsemi dodatki brez popusta ocenjena tik pod mejo 40.000 evrov, s popustom pa je cena padla na slabih 33 tisočakov in pol, kar je ob pogledu na cenike konkurence zelo vabljivo. Letom navkljub.
Podatki o vozilu (ford kuga individual 2.0 TDCi 120 kW 4x4)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.997 cm
Moč: 120 kW (163 KM) pri 4.000 vrt.
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 7,3 litra/100 km (mešani cikel), izpust 159 g CO2/km
Zmogljivosti: 198 km/h, 9,5 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.493 x 1.842 x 1.710, medosna razdalja: 2.690
Prtljažnik (v litrih): 370
Cena (v evrih): 33.480 (popust)