Avto
33 ogledov

"Kriza ne vpliva na delo oblikovalca"

Domen Ručigaj je za Robertom Lešnikom drugi Slovenec, ki je stopil na mednarodno Žurnal24 main
Mladi slovenski oblikovalec Domen Ručigaj je pred kratkim začel sodelovati z nemškim velikanom – Volkswagnom. O svojem delu in načrtih je spregovoril ekskluzivno za Žurnal24.
Kako je gospodarska in finančna kriza vplivala na posamezne projekte
novih modelov?
Določene znamke so določene modele namreč že preložile ali zamrznile ...
Po mojih podatkih kakšnih večjih razlik ni in jih niti ne pričakujejo. Res je
sicer, da oblikovanje samo predstavlja precejšen del končne cene izdelka, se
pa naše delo ne bo spreminjalo. Ljudje so vedno kupovali z očmi in bodo
to počeli še naprej.   

V katero smer bo šla glede na vse strožje ekološke zahteve avtomobilska
industrija?
   
Oblikovanje se je vedno do neke mere prilagajalo naročnikovim zahtevam, so
se pa te skozi leta veliko spreminjale. Res je, da je zdaj ekologija ena od
najbolj perečih tem, s katerimi se ukvarja industrija, vendar še zdaleč ni edina.  

            

  

  

Kako pa bo v tem primeru z oblikovanjem?    
Pri Volkswagnu se v zadnjih nekaj letih ukvarjajo predvsem s prevozom
tovora in potnikov v naslednjih desetih in več letih. Gre za prevoz brez
emisij in v drugačnih okvirih, kot to poteka zdaj. Tu so veliki izzivi tudi
za oblikovalce.  

Kako ste prišli do položaja zunanjega oblikovalca pri tako priznanem
proizvajalcu?   
Pot je bila zelo dolga in trnova. Zgolj izobrazba ni dovolj za začetek. Treba
je rasti tudi zasebno in nato vzpostaviti dialog z delodajalci. Nemcem je
veliko lažje, saj je njihova industrija največja na svetu.

  

            

Torej je Slovencem pot zaradi majhnosti še otežena?    
Vsekakor. Veliko je odvisno od vsakega posameznika, kar nekaj tudi
od sreče. Meni je na začetku zelo pomagal Robert Lešnik, ki je pred
mano nekako oral ledino. Vodil me je, da sem kar se da hitro napredoval
pri risanju, ko pa je bil čas pravi, mi je pomagal vzpostaviti stik
z odgovornimi pri Volkswagnu.  

Pa poleg sebe vidite še koga, ki bi šel po Robertovih stopinjah?   
Mislim, da ne. Jaz ne poznam nikogar.

    

            

  

    

Pri kateri znamki bi izpostavili v zadnjih letih najnaprednejši dizajn?    
Svojevrstno presenečenje je Citroën, ki je z več študijami dokazal,
da zna oblikovati dobre avtomobile, sicer pa sta že vrsto let v vrhu 
BMW in Alfa Romeo. Prebujajo pa se tudi druge znamke: velik
napredek je naredil Audi, za kar je odgovoren Walter de Silva, v
zadnjem času pa so se evropskim znamkam močno približali Japonci in Kitajci.

Kaj pa Kitajci? Ali lahko rečemo, da je za nami čas, ko so zgolj kopirali
Evropejce?

Kitajci so na začetku vse preveč kopirali, pozneje pa so se odločili, da je le
bolje, če dizajn kupijo. Po mojem mnenju pa bodo konkurenčni šele čez
pet do deset let.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.