Znamka Ssangyong se v Sloveniji na novo rojeva z novim korandom in 10 pooblaščenimi prodajalci. Pred ponovnim prihodom so dodobra preučili svoje (evropske) konkurente.
Za Ssangyong mnogi menijo, da je kitajska znamka. A to je napačno, gre namreč za južnokorejskega proizvajalca z dolgo tradicijo, a tudi burno zgodovino. Ko se je Slovenija pred 30 leti osamosvajala, so po naših cestah že vozili robustni korandoti. To je bil še čas, ko je moral lovec ali gozdar pred pohodom na teren izstopiti iz avta in ročno priklopiti 4x4 pogon na prednjih kolesih. A nato ga zlepa ni nič ustavilo, bil je to pravi vzhodnjaški džip. Prav z derivatom jeepa se je leta 1974 tudi vse začelo.
Ssangyong pa je po prelomu tisočletja ostal v glavah bolj ali manj le po nazivih za najgrše avtomobile, kar jih je mogoče kupiti na trgu. Kyrion, actyon, rodyus … Niso pomagali niti Mercedesovi motorji. Prvotni navdušenci so se vmes postarali ali prešli h konkurentom. Zadnja generacija koranda iz 2011 je bila pri nas neopažena kljub dvema prenovama.
Kakorkoli, znamka je šla v bankrot in po rošadah lastnikov (tudi kitajskih) končno pristala v rokah indijske Mahindre, ki kani s svojimi denarnimi in tehnološkimi resursi ter lastništvom nekdaj prav tako slovitega oblikovalskega studia Pininfarina narediti iz Ssangyonga cenovno dostopno, a tehnološko moderno znamko.
Korando pete generacije je prvi rezultat nove digitalne dobe, ki je s sodobno tehniko in uporabnostjo, še posebej pa ceno pripravljen podrezati konkurente in prepričati evropske kupce. V Sloveniji bodo kmalu sledili novi modeli, najavljeni so tudi povsem električni.
Pri korandu gre za malo pod 4,5 metra dolgega kompaktnega suva, ki za svoje glavne konkurente smatra hyundaija tucsona, kio sportage, peugeota 3008, VW tiguana … Pri oblikovanju naj bi imeli risarji pred seboj podobo mišičastega moškega torza, od tod tudi linije, ki ga obdajajo. Je daljši kot prej, pa tudi širši in višji.
Notranjost je zastavljena tako, da sta tako potniški kot prtljažni del maksimalno izkoriščena. Prtljažnik je s 551 litri eden večjih v razredu, pri snovanju odlagališč so imeli v rokah vsakodnevne predmete.
Pri občutku modernosti korando noče zaostajati, zato je poleg klasičnih merilnikov kot opcija na razpolago digitalni prilagodljiv voznikov zaslon z 10,25 palci. Od sredinske opreme naprej pa kupec dobi osempalčni sredinski zaslon. Med drugim zmore nase priklopiti telefone prek vmesnikov Android Auto in Apple CarPlay.
Svetovnim trendom pri notranjosti sledijo tako, da nudijo štiri različne barve in pravo ter sintetično usnje. Pika na i je ambientalna osvetlitev z možnostjo izbire številnih barv in posebno opcijo valovanja svetlobe. Med zanimivimi posebnostmi, ki jih v tem razredu nismo vajeni, so dvostopenjsko hlajeni sedeži.
Motorja sta dva. Čeprav po svetu več pri prodaji pričakujejo od povsem novega turbo 1,5-litrskega pogona s 120 kW, pa bo očitno v Sloveniji zelo želen tudi 1,6-litrski dizel s 100 kW. Oba imata opcijo šeststopenjskega avtomatskega menjalnika, ki ga dobavlja japonski Aisin. Še bolj zanimiva vest za razredne konkuretne in seveda kupce pa je, da pri obeh motorjih za razmeroma majhno doplačilo tisočaka že dobite 4x4 pogon, zaradi katerega bo korando na slabih poteh še precej bolj samozavesten. Priklaplja se ga prek vrtljivega gumba v notranjosti, s katerim je mogoče izbrati vozni program in blokirati sredinski diferencial.
Korando nove dobe je izvrstno podkovan z varnostjo in asistenčnimi pripomočki. To je dokazal s petimi zvezdicami na strogem protokolu Euro NCAP (2019). V primerjavi s cenovnimi konkurenti je lahko tudi bolje založen. Pozna radarski tempomat tudi pri ročnem menjalniku, asistentna za držanje smeri, prepoznava pešce, prečni promet pri vzvratni vožnji, ima polni LED ... Spodoben je tudi podatek glede vleke prikolice.
Ssangyong korando trg z veliko bolj znanimi tekmeci in uveljavljenimi znamkami ne izziva le z vsebin, temveč tudi ceno. Ob upoštevanju popusta s financiranjem vam 10 slovenskih prodajalcev obljublja ceno po ceniku od 16.490 evrov dalje, kar je za avto te dolžine res izjema. Dizel starta pri 18.990 evrih. Večina od 100 do 200 kupcev na leto bo sicer izbralo enega od višjih nivojev opreme. A tudi najbolje serijsko opremljeni korando s 4x4 pogonom na ceniku še ne preseže 24 tisočakov. Da ne gre le za muho enodnevnico, pri Ssangyongu želijo pokazati tudi s petletno (tovarniško) garancijo.
uradna poraba 7 do 8 litrov ali 10€/100km ali 1000€/10.000km samo za gorivo
dizla se ne splača več kupiti najbolje je hibridna bencinska kombinacija in automatika