“Izpit za avtomobil danes dobesedno lahko naredijo celo nepismeni,” pravi vršilec dolžnosti direktorja agencije za varnost prometa (AVP) Franc Pojbič. “Vsem so dostopne rešene izpitne pole, tako da lahko kandidati na preizkusu miže obkrožijo pravilni odgovor.”
Po 1. septembru naj bi bilo opravljanje izpita za vse kategorije vozil precej zaostreno, hkrati pa naj bi na vseh izpitnih centrih začela veljati poenotena merila delovanja. “Do izpita za vozilo naj bi kandidati prikazali precej več spoštljivosti in znanja. Vzgojiti želimo boljše, strpnejše, kulturnejše in spoštljivejše voznike. Manjši bosta možnost napak pri ocenjevanju s strani komisije in možnost goljufanja.”
Na opremi pa prah
Pojbič kot največjo novost pri teoretičnem preizkusu znanja izpostavlja digitalno reševanje testov, saj bo kandidatu naloge naključno generiral računalnik znotraj nabora dva tisoč vprašanj. “To bi bilo mogoče storiti že pred časom, a je tehnična oprema dve leti ždela v skladiščih,” je do dela predhodnikov kritičen Pojbič, ki je vodstvo agencije začasno prevzel pred mesecem in pol, a že napovedal večjo vlogo agencije pri povezovanju vseh pristojnih na področju za prometno varnost.
Borut Žagar, predstavnik šol vožnje pri Gospodarski zbornici Slovenije, sicer posodobitev zastarelega načina ocenjevanja znanja načeloma pozdravlja, a opozarja, da bi morali po zgledu iz držav, ki takšen način že poznajo, pravočasno pripraviti tudi primerno učno gradivo.
Pfojbiča treba karat brez vazalin potem pa mu nebo šel tumhajt po glavi..................
To pa ne bo držalo.
Zakaj pa mislite, da imajo ZDA vec smrtnih zrtev na cestah kot Bolgarija? Slovenske ceste so po varnosti nebesa proti ameriskim.